$
פודקאסט גיימריסט

פודקאסט כלכליסט

הכסף הגדול לא מבטיח הצלחה: למה אמזון וגוגל נכשלו בפיתוח משחקים?

חטיבת המשחקים של אמזון שורפת מאות מיליוני דולרים בשנה וכל המאמצים שלה בתחום הסתיימו בכישלונות מוחלטים, וסטודיו המשחקים של גוגל נכשל ונסגר. פודקאסט גיימריסט בודק מה לא עבד בגישה של ענקיות הטכנולוגיה

עמרי רוזן ועמית קלינג 11:2210.02.21

בשבוע שעבר התרחש צירוף מקרים ששפך אור על הייחוד של תעשיית הגיימינג. בפער של יום, נחשפו לעיני כל כישלונות גדולים, בהיקף של מיליארדי דולרים, בניסיון של חברות טכנולוגיה גדולות להתנהג כמו בעלות הבית של תעשיית המשחקים.

 

 

 

 

 

ראשונה היתה אמזון, שחטיבת המשחקים שלה עמדה בלב תחקיר של בלומברג. החטיבה נוסדה ב-2012, ככל הנראה בהוראה ישירה של המייסד והמנכ"ל-הפורש ג'ף בזוס. מאז, כך לפי התחקיר, היא שורפת כ-500 מיליון דולר מדי שנה. ואין מילה אחרת מלבד שורפת: כל מאמצי החברה לפתח משחקים משלה נגמרו בכישלונות מוחלטים, ואפילו שני המשחקים שיצאו לאור נגנזו במהרה לאחר שהתקבלו בשילוב של אדישות, אכזבה ולעג.

 

שירות הגיימינג של אמזון שירות הגיימינג של אמזון צילום: amazon

 

 

למחרת, גוגל הודיעה כי היא סוגרת את סטודיו המשחקים שהקימה תחת סטאדיה, חטיבת הגיימינג שלה. חטיבה זו אחראית בראש ובראשונה לשירות סטרימינג למשחקים, כזה שמעביר את כוח העיבוד הגדול הנדרש להרצת משחקים אל שרתי גוגל - ומייתר את הצורך בחומרה חזקה בצד של השחקן. כחלק מהחזון הזה, בגוגל רצו לפתח משחקים משלהם, שיהיו בלעדיים לשירות סטאדיה ויעשו שימוש מיוחד ביכולות שלו. זה נגמר בלי משחקים ועם כ-150 עובדים שהולכים הביתה.

 

גם אמזון וגם גוגל ניגשו לגיימינג כאל מוצר טכנולוגי, וניסו כל אחת בתורה לתקוף את הבעיה עם המון כסף לצד הכרזות גרדניוזיות. עמית קלינג ועמרי רוזן עוברים על ההיסטוריה הקרובה והרחוקה של ענקיות הטכנולוגיות שניסו את מזלן בגיימינג ומנסים להבין ביחד למה רק מיקרוסופט רשמה הצלחה אמיתית בתחום וכמה מיליארדים אמזון צריכה לשרוף בשביל להגיד "אאוץ'".

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

x