שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות התקשורת

בעקבות הביקורת: משרד התקשורת לא יקדם את הצעת החוק לעצירת הניודים בסלולר

עם זאת, הגבלות השיווק על החברות יימשכו עד לאחר החג; משרד התקשורת: "כל טענה שהמשרד מנסה להביא לעלייה במחירים מופרכת מיסודה"

אביאור אבו 17:2905.04.20

משרד התקשורת שוב מתקפל: הודיע היום (א') כי הצעת החוק לעצירת ניידות המספרים בסלולר לא תקודם בשלב זה. עם זאת, הגבלות השיווק על החברות יימשכו עד לאחר החג.

 

בימים האחרונים הושמעה ביקורת ציבורית ותקשורתית רחבה כנגד המהלך ועל הפגיעה בתחרות, ביניהם מפי בכירים בענף התקשורת. הגורמים סברו, כי אין זה מן הנמנע שבמשרד התקשורת לא מתכוונים באמת להגיש את הצעת החוק, וכי כל מטרתה לייצר רעש תקשורתי שיפעיל לחץ על החברות לעצור את הניודים.

 

 

 

ב-18 במרץ הודיע שר התקשורת, דוד אמסלם, כי עקב משבר הקורונה הוא עוצר את ניידות המספרים לשבועיים, לנוכח צמצום כוח האדם בחברות הסלולר וכדי שיוכלו למקד משאבים בעומסים שחווים מוקדי שירות הלקוחות. בהמשך הבינו במשרד כי לשר אין סמכות לעשות זאת, התקפלו אך אסרו על החברות פרסום ושיווק הקשורים בניידות, בין שבעצמן ובין שדרך משווקים חיצוניים. למרות הביקורת הרבה, הצוות המשפטי במשרד התקשורת החל להכין את הצעת החוק לעצירת הניידות, כך שאם ירצה המנוי לעבור חברה הוא יידרש לוותר על המספר. במקביל, הוצע שהחברות לא יוכלו להעלות בתקופה זו מחיר למנוי שתמה תכניתו. מהלך זה היה צפוי להתנגדות של משרד המשפטים, אגף תקציבים במשרד האוצר, וועדת כלכלה ורשות התחרות.

דוד אמסלם שר התקשורת דוד אמסלם שר התקשורת צילום יח"צ משרד התקשורת.

 

"יש לציין שהמהלך לקידום חקיקה נועד מלכתחילה לאפשר כלי נוסף למשרד במידה ויוחלט לבצע מהלך נוסף לריסון השיווק, וקידום המהלך תוכנן להתבצע באופן מדוד ושקול לאחר ניתוח התנהגות השוק והערכת מצב", נמסר בהודעת משרד התקשורת. "כזכור המהלך לריסון מאמץ השיווק של החברות בעת הנוכחית, בו ממוקדות החברות בימי שגרה, היה להסיט את מרכז הכובד, לטיפול בכשירות המערכות ומתן תמיכה טכנית לציבור ובד בבד לאפשר לחברות לעמוד בהנחיות משרד הבריאות, שכאמור, כפו צמצום בכוח אדם בחברות. בקשה זאת אף עלתה באופן יזום על ידי חלק ממנכ"לי החברות".

 

עוד נמסר: "עקב פרסומים בתקשורת שמהלכי המשרד והשר פוגעים בתחרות ויגרמו לעליית מחירים - חשוב להבהיר: משרד התקשורת הוביל בשנים האחרונות את מהפיכת התחרות במחירים בשוק התקשורת. בכל שלב איפשר המשרד לכל מנוי לעבור מיוזמתו לחברה אחרת במידה ויבחר בכך! כל טענה שהמשרד מנסה להביא לעלייה במחירים מופרכת מיסודה, שהרי גם קידום הליך החקיקה שכאמור נעצר, נועד אמנם לאפשר עצירת ניוד מספרים לזמן מוגבל, בעת הצורך - אך במקביל וכמהלך משלים החקיקה נועדה לאפשר גם את הקפאת מחירי החבילות על מנת למנוע עליית מחירים אפשרית".

x