$
חדשות התקשורת

סלקום ממשיכה בצעדי התייעלות: התשלומים לספקים יקוצצו ב-10% למשך שנה

החברה הודיעה במכתב חד צדדי על ההפחתה בתעריפים, החל מתחילת החודש הבא. ההודעה נשלחה, בין היתר, לצ'רלטון, לרני רהב ולקניוני עופר ועזריאלי. הספקים אומרים כי לא יקבלו הפחתת תשלומים חד צדדית: "אנו יודעים לעזור, לא היה צורך בכוחנות"

אביאור אבו ואורנה יפת 10:2427.10.19

סלקום ממשיכה בצעדי ההתייעלות שלה לנוכח הפסדיה ואתמול הודיעה במכתב לספקים על הפחתה כמעט מיידית של 10% למשך שנה במחירים שהיא משלמת להם בגין מוצרים ושירותים.

 

במכתב מתואר המשבר בו נמצא שוק התקשורת אשר הביא את סלקום להפסד ב־2018 שהעמיק במחצית הראשונה של 2019 ושבעקבותיו יוצאת החברה בתוכנית הבראה "הכוללת מהלכים משמעותיים, קשים וכואבים אשר מטרתם להשיב את החברה לחוף מבטחים". במכתב נאמר עוד כי ״כחלק מצעדי התייעלות הכרחיים אנו פונים לספקי החברה לצורך הורדת מחירים. אי לכך התעריפים החלים בינינו יופחתו ב־10% ביחס לכל השירותים והמוצרים שיסופקו לסלקום החל מ־1.11.19 ועד 31.12.20 וביחס לכל המחירים/התעריפים/סכומי התמורה בגין השירותים והמוצרים כאמור".

 

 

מנכ"ל סלקום ניר שטרן. "ללא אפשרות תגובה" מנכ"ל סלקום ניר שטרן. "ללא אפשרות תגובה" צילום: עמית שעל

 

 

סלקום עובדת עם אלפי ספקים בתחומי הטכנולוגיה, התוכן (ביניהם צ'רלטון ו־RGE), משרדי פרסום ויח"צ (גיתם, רני רהב) , מזון (שולץ), עורכי דין (אריה חגי), ביטחון ואחזקה, נדל"ן (קניוני עופר ועזריאלי) ועוד. ברוב המקרים, תדרש פתיחה של הסכמים קיימים, וחתימתם מחדש. סלקום מתכננת לקצץ 150 מיליון שקל בשנה מהוצאותיה באמצעות פיטורי עובדים וקיצוץ התעריפים לספקים.

 

חלק מספקיה של סלקום עדיין לא קיבלו את המכתב המודיע על הורדת התעריפים, ואמרו ל"כלכליסט" כי לא יתייחסו למהלך עד אשר יקבלו את המכתב. אבל לפחות בהתנהלות מול הקניונים, לסלקום צפוי משא ומתן ארוך. החברה מפעילה עשרות דוכני מכירה ומרכזי שירות, שלה ושל רשת דינימיקה סלולר שבבעלותה, בקניונים ובמרכזים מסחריים ברחבי הארץ. גם בקניונים אומרים כי טרם קיבלו הודעה רשמית מסלקום, אולם בענף הנדל"ן המסחרי לא מכירים בהתנהלות של הפחתה חד צדדית בשכר הדירה ולא מתכוונים לאשר כזו גם לסלקום. "לא קיבלנו וזה לא דבר שמקובל בנדל"ן מסחרי, כך שאני לא רואה סיכוי שזה יקרה במקרה זה", מסר גורם בכיר באחת מקבוצות הנדל"ן. בכיר אחר הגיב באופן נחרץ: "לא קיבלנו ולא נאשר".

 

מנכ"ל של אחד הקניונים במרכז הארץ אמר גם הוא שלא יאפשר הפחתה כזו ללא משא ומתן: "לא קיבלתי הודעה מסלקום אבל אין דבר כזה הפחתה חד צדדית. יש הסכם שצריך לקיים. עם זאת, לעיתים ניתן להגיע להבנות מול השוכר על בסיס הארכת ההסכם הקיים איתו וכדומה". בכיר נוסף באחד הקניונים המובילים אמר "עם כל הכבוד לסלקום, זה בדרך כלל עניין למשא ומתן והודעה חד צדדית לא ממש קיימת".

 

גם גורמים בתחום המזון והתוכן מסרו ל"כלכליסט" כי הם למדו על ההודעה מהעיתונות, וכאשר יקבלו באופן רשמי את המכתב יגיבו בהתאם. "אנחנו יודעים לעזור לחברות במצוקה אם צריך", מסר אחד הספקים, "אך הדרך הנכונה היתה לפנות אלינו באופן מסודר ולהסביר את הדברים ולא בכזו כוחניות וללא אפשרות תגובה".

 

הנהלת סלקום הודיעה לפני תקופת החגים כי היא צפויה לצאת בשורת מהלכים, ביניהם פיטורים של בין 500 ל־1,000 עובדים, וזאת במסגרת תוכנית התייעלות מקיפה שנחשפה ב"כלכליסט". בתגובה להודעתו של מנכ"ל החברה ניר שטרן על הפיטורים עצרו עובדי סלקום את עבודתם בסוף ספטמבר וההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה. לאחר מכן הודיעו הצדדים כי העיצומים הוקפאו וכי המשא ומתן יחל אחרי החגים. השבוע נחשף ב"כלכליסט" כי החברה שכרה את שירותיו של עופר עיני על מנת לנהל את המשא ומתן מול העובדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x