$
חדשות התקשורת

משרד התקשורת החליט: לא נפגע בקווי הנייעס של הציבור החרדי

משרד התקשורת החליט להותיר את האסדרה הקיימת ולא לשנותה כפי שנשקל בשימועים; "לחלופות אשר נבחנו במסגרת השימועים השלכות אשר עשויות להיות כבדות משקל בנוגע לקבוצות מסוימות בחברה הישראלית אשר עושות שימוש בשירות פרימיום"

אביאור אבו 12:1723.09.19

משרד התקשורת הודיע היום (ב') כי הוא מושך את השימוע בנוגע לשינוי השימוש בקווי ה"נייעס", קווי מידע המשמשים ערוץ עיקרי עבור הציבור החרדי שלא חשוף לאינטרנט. מדובר במספרי טלפון נייחים אליהם מתקשרים החרדים במטרה לקבל גישה למידע בנושאי אקטואליה, חדשות, תחבורה, רפואה, צבע אדום ועוד.

 

 

 

"לאחר בחינת כלל ההתייחסויות שהתקבלו בשימועים" כותב המשרד, "וניתוח המידע שהתקבל במסגרת דרישות המידע, הגיע המשרד למסקנה כי לחלופות אשר נבחנו במסגרת השימועים השלכות אשר עשויות להיות כבדות משקל בנוגע לקבוצות מסוימות בחברה הישראלית אשר עושות שימוש בשירות פרימיום, ומאידך היקף הקווים היוזמים שיחות מעבר למגבלת ה"שימוש הסביר" הקבועה בהסכמים של המפעילים, וסך דקות השיחה החורגות המבוצעות על ידם, מסתכמות באחוזים בודדים מסך הקווים והדקות בכל מפעיל".

 

חרדים (ארכיון) חרדים (ארכיון) צילום: גיל יוחנן

 

"לפיכך, סבור המשרד כי למפעילים עומדים כלים שונים באמצעותם הם יכולים להתמודד עם תופעת השימוש החריג בשירות הפרימיום החוץ רשתי, ובכלל כך, שינוי מכסת ה"שימוש הסביר", אופן תמחור דקת החריגה וכן שיווק חבילות בעלות מאפיינים שונים הפונות לקהלים שונים. יתרה מכך, לא מן הנמנע כי מגבלות אלה משקפות כבר היום את השימושים הקיימים".

 

בשימוע ציבורי שפרסם המשרד בחודש יוני בעניין "שירותי פרימיום", הוא ציין כי הוא סבור שישנו שימוש מופרז בדקות השיחה היוצאות, מה שמוביל לדמי קישוריות גבוהים אותם נדרשות חברות הסלולר לשלם לחברות המפעילות קו נייח: HOT, 012 של פרטנר, נטוויז'ן של סלקום ועוד. המשרד הציע כי השיחות יתבצעו רק בתוך חברת תקשורת מסוימת למנויה או על ידי קידומת 1-900 החסומה לטלפונים כשרים ונדרשת עבורה גביית סכומים נוספים מהמתקשר

 

בתגובה, חברות המחזיקות בקווי ה"נייעס" עתרו לבג"ץ בבקשה לקבל ממשרד התקשורת את החומרים שעליהם התבסס השימוע. רק לאחר הלחץ התקשורתי והעתירה לבג"ץ, שלח המשרד טופס דרישת נתונים לחברות הסלולר. עתה, החליט המשרד לבטל את השימוע ולהשאיר את המצב כמו שהיה.

 

לחברות המתפעלות את קווי הנייעס, שהן חברות עסקיות לכל דבר - מדובר בבשורה, שכן מתוך דמי הקישוריות העומדים על אגורה אחת לדקה, חצי עובר אליהן. על פי הערכות, יוצאות 200 מיליון דקות בחודש, מהן מכניס שוק קווי המידע כמיליון שקל בחודש, לפני הוצאות. חברת "ימות המשיח" לבדה מחזיקה בכ-100 אלף קווי מידע.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x