$
חדשות התקשורת

פרסום ראשון

המכתב של משרד התקשורת לרמי לוי: מבצע סלולר בשקל - חשש מובהק לפגיעה בתחרות

מסמך שנשלח ממשרד התקשורת מעלה חשש מצניחת מחירים עד לרף שנראה נמוך מדי. עוד עולה כי מדובר בפעולות בעלות אופי אנטי תחרותי תוך שימוש במחירים קניבליים ביחס למתחרות

יואב סטולר 15:5906.09.18

משרד התקשורת שלח היום (ה') מכתב בהול לרמי לוי ובו מובאים חששות הרגולטור מפני ההתנהלות האנטי תחרותית שהוא מפעיל במבצע הסלולר בשקל לחודש. במכתב שפרטיו הגיעו לידי "כלכליסט" ומובאים כאן לראשונה מעלים במשרד התקשורת מספר נקודות בעייתיות בהתנהלות המבצע של רמי לוי תקשורת.

 

כך, במסמך שנשלח מוקדם יותר היום למשרדו של לוי תחת הכותרת "פרסומים בתקשורת בנוגע לסל שירותים בשקל לחודש לחברי מועדון", משרד התקשורת מבקש לבחון את הפרטים בבודקו האם להתערב בעניין ולהפעיל את סמכויותיו.

 

 

 

 

רמי לוי רמי לוי צילום: עמית שעל

 

 

תחילה דן המכתב בכך שבאופן הסותר את רישיון ההפעלה של רמי לוי תקשורת בתחום הסלולר, המבצע המדובר לא פורסם באתר החברה ונעדר מאזכורים ברשת מלבד בכלי התקשורת. בכך לא מאפשרת החברה לגולשים לדעת על קיום המבצע שהחל כבר לפני כחודש ולסקור את פרטיו.

 

במשרד התקשורת, שהביע את חששו מפני המבצע של לוי כבר עם הפרסומים בתקשורת מוקדם יותר השבוע, הוסיפו ודנו בשלוש נקודות כלליות יותר הקשורות במבט על השוק. הסוגיה הראשונה מבין אלו היא החשש מפני אפליה של מנויים ברמי לוי תקשורת כאשר מי שמחזיק בחבר מועדון ברשת הקמונעאות של לוי יזכה למבצע ומי שלא יוותר בפער מהותי ממנו.

 

מוקש נוסף שביקשו לבחון ולהביא בפניו של לוי הוא עניין המחיר. במשרד התקשורת עולה החשש מצניחת המחירים עד לרף התחתון של שקל בודד בחודש שנראה נמוך מדי בעבור העלות הגולמית ומצב השוק. בנוסף עוסק המשרד במסמך ששוגר להנהלת רמי לוי תקשורת בדאגה שמגלים ברגולטור להשפעה של המבצע השוק. במשרד התקשורת כתבו בדבר החשש מפני השפעה משמעותית של הצנחת המחירים לכדי שפל שכזה והפחד שעולה מפני שימוש של רמי לוי בפעולות בעלות אופי אנטי תחרותי תוך שימוש במחירים קניבליים אל מול המתחרות.

 

כמו כן, מדבר המסמך על ניצול כוח שוק בשווקים אחרים (הקמעונאות והמזון – י"ס) ובכך להביא לסבסוד צולב של אותם מחירי רצפה. במקרה שיצליח לוי להכות גלים בשוק הסלולר המדמם גם כך, במשרד התקשורת רואים בכך איום על היכולת לפיתוח התשתיות בשוק ופעילותו בטווח הארוך. זהו חשש שמגיע לאור ההסתכלות קדימה של הרגולטור בהבנה שלולא איתנות לחברות התקשורת אלו יתקשו להטמיע טכנולוגיות חדשות ובראשן דור 5 בסלולר וסיבים אופטיים בתקשורת הקווית.

 

המכתב מגיע על רקע המבצע שמוביל לוי לגיוס לקוחות חדשים לרשת הסלולר שלו בעת זמני החגים והקניות ההמוניות בסופרים. כך, בעבור שקל בודד לחודש מציעה רמי לוי תקשורת לחברי מועדון הלקוחות של שיווק השקמה חבילת סלולר הכוללת שיחות ללא הגבלה ו-8 גיגה בייט גלישה למשך שנה. תוקפו של המבצע עד ה-16 באוקטובר ולאחר השנה הראשונה יתעדכנו המחירים בהתאם להחלטת החברה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x