$
IT בישראל

פרסום ראשון

פרויקט מחשוב מבחני הנהיגה יוצא לדרך בהשקעה של 3 מיליון שקל

מלם תים הקימה תשתיות מחשוב במשרד התחבורה בשיתוף חברת מילגם. הן ישמשו את מערכת ברוש שפותחה ע"י מוטורולה ב-20 אתרי מבחנים ושישכללו את הביצוע של המבחן המעשי

רפאל קאהאן 19:3305.09.18

כניסת הרפורמה במבחני הנהיגה הביאה בין השאר להשקעה שלמשרד התחבורה במחשוב המבחן. היום הודיעה קבוצת מלם תים על סיום פרויקט הקמת תשתיות מחשוב ב-20 אתרי יציאה למבחני נהיגה מעשיים הממוקמים מתל אביב צפונה. את הפרויקט מובילה חברת מילגם המתמחה במתן שירותים וניהול פרוייקטים, ושזכתה במכרז. עלות הפרויקט 3 מיליון שקל.

 

המערכת שתשמש כ-130 בוחני נהיגה (טסטרים), היא חלק ממערכת ברוש של חברת מוטורולה, לניהול מבחני הנהיגה החדשים. הביצוע כלל תיכנון והקמת תשתית מחשוב לאתרים ברחבי הארץ, לרבות תכנון והקמת תשתיות תקשורת פסיביות, התקנת ואספקה של תשתיות תקשורת אקטיביות, אספקה והתקנה של שרתים ומתגים של HP, מחשבים, ציוד קצה ומערכות אל פסק.

 

אחד השינויים הוא שתהליך ניהול מבחני הנהיגה יהיה אוטומטי לגמרי. מערכת ברוש לניהול מבחני הנהיגה החדשה תאפשר הקצאת מבחן נהיגה תוך ימים ספורים למשל. עוד יתרונות וחידושים: מבחנים מצולמים תחת פיקוח, מסלול נסיעה אקראי, מבחן נהיגה אובייקטיבי עם קריטריונים מוגדרים מראש ושקיפות מלאה כלפי התלמידים ומורי הנהיגה.

מלם תים הקימה את תשתיות המחשוב למבחני הנהיגה החדשים מלם תים הקימה את תשתיות המחשוב למבחני הנהיגה החדשים צילום: שרון צור

 

הנבחנים מקבלים הודעה על מועד הבחינה במסרון והבוחן מזהה את הנבחן על פי נתונים המופיעים בטאבלט שלו. מסלול המבחן נבחר באופן אוטומטי על ידי המערכת ומתאים בדיוק לאורך הנדרש. המבחן מצולם ומפוקח על ידי מערכת ברוש. בסוף המבחן, הבוחן עובר על רשימת כשירויות הנהיגה המופיעה בטאבלט שלו ומסמן האם הנבחן נהג כראוי או לא. המערכת מתעדכנת בצורה אוטומטית, באופן פשוט, שקוף לנבחן ואובייקטיבי לגמרי. בסיום המבחן, מועברים הצילומים, השמע, מסלול הנסיעה והטופס שמילא הבוחן, למחשב מרכזי בזמן אמת. המערכת מנתחת את הנתונים ומשקללת ציון סופי. תוך חצי שעה בלבד, הנבחן מקבל הודעה האם עבר את המבחן.

 

טל בסכס, סמנכ"ל חטיבת הפרויקטים בקבוצת מילגם הסביר כי "בזכות המערכת החדשה, משרד התחבורה יהיה מקצועי יותר, שקוף יותר, מהימן יותר ומעל לכל נגיש וזמין. המטרה היתה בין היתר צמצום זמן המתנה לבחינה המעשית. ביצוע הבחינה תחת עינה הפקוחה של המצלמה ותחת אוזנה הקרויה של ההקלטה לאורך כל הבחינה. לצידם מערך פיקוח ובקרה, יאפשר לאגף הרישוי לוודא כי כלל הכישורים הנדרשים למי שעתיד להיות נהג חדש אכן מתקיימים".

 

צבי נטוביץ', מנהל צוות מכירות מגזר ציבורי בקבוצת מלם תים מוסיף: "הפלטפורמה הטכנולוגית עליה מבוססת הרפורמה היא מערכת 'ברוש', הכוללת אלמנטים טכנולוגיים שיותקנו ברכבי לימוד נהיגה. רכיבים אלו כוללים מצלמות לתיעוד הדרך ופנים הרכב, מיקרופון, התקן GPS ושמירת המידע בצורה מוצפנת במחשב הטאבלט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x