$
חדשות התקשורת

התקלה ברשת פלאפון: חלק מהלקוחות עדיין מנותקים

כמעט 24 שעות מאז החלה התקלה ברשת פלאפון, חלק מהלקוחות שהמספרים שלהם מתחילים בספרות 6 ו-7 עדיין מנותקים מרשת הסלולר. פלאפון: "בחברה ממשיכים לנטר את הרשת ולטפל במקרים נקודתיים של חוסר זמינות"

יואב סטולר 07:3903.09.18

כמעט 24 שעות מאז החלה התקלה ברשת פלאפון, עדיין חלק מלקוחות החברה מנותקים מרשת הסלולר. ההערכות נכון לבוקר זה מדברות על כאלפים בודדים מקרב לקוחות פלאפון שעדיין נותרו מנותקים. בפלאפון מדווחים על פעולות מאומצות שנמשכו לאורך כל הלילה במהלכן חזר השירות לפעול בקרב מרבית הלקוחות, כשמי שנותרו מנותקים בעיקרם הם חלק מלקוחות החברה שהמספרים שלהם מתחילים בספרות 6 ו-7.

 

כבר אתמול בשעות הצהריים החל השירות הסלולרי לשוב ולפעול עבור מאות אלפי לקוחות החברה שהיו מנותקים, זאת כשבשיא התקלה יותר מחצי מיליון משתמשים נותרו ללא קליטה. אפשר להגיד שההערכות נכון לבוקר זה מדברות על כאלפים בודדים מקרב לקוחות פלאפון שעדיין נותרו מנותקים

 

מפלאפון נמסר הבוקר, כי "במהלך הלילה הושלמו העבודות לטיפול במנויים שחוו אתמול שיבושים בשירות. לצד זאת בחברה ממשיכים לנטר את הרשת ולטפל במקרים נקודתיים של חוסר זמינות. עדכון נוסף ייצא כאשר הרשת תחזור לשגרה מלאה".

 

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון מנכ"ל פלאפון, רן גוראון צילום: אוראל כהן

 

 

התקלה מנעה אתמול ממאות אלפי מנויים ברחבי הארץ לקבל ולהוציא שיחות ואף שיבשה להם את הגלישה באינטרנט לאןרך כל היום. מדובר בתקלה שנייה בתוך כארבעה ימים, לאחר שביום חמישי האחרון הורגשו בעיות תקשורת בקרב מספר קטן יותר של מנויים. אתמול, דווקא ביום הראשון לחזרה ללימודים בתי הספר, כשהורים מודאגים רוצים לדבר עם ילדיהם, נפגעו מהבעיה כ־20% ממנויי פלאפון, שהיא בעלת כ־2.6 מיליון מנויים.

 

אף שהתקלה החלה בסביבות 12 בצהריים בפלאפון התקשו לתת הסברים עד שעות הצהריים המאוחרות. אחר הצהריים פרסמה פלאפון כי מקור השיבושים הוא עבודות שדרוג ותחזוקה על בסיס הנתונים ברשת, ולקראת השעה 16:00 בישרה פלאפון על שיפור ניכר בשירות, ושהשיבושים מתמקדים במספרים המתחילים בספרות 6 ו־7.

מנויים ששוחחו אתמול עם "כלכליסט" סיפרו על תסכול מתמשך מהבעיה בפלאפון. נ', לקוחת החברה, סיפרה: "התקלה הזו פשוט פוגעת בעבודה שלי. אני מסתובבת בלי יכולת אמיתית לתקשר ולא יכולה לענות או להוציא שיחות. זה נמשך ככה ואני לא יודעת עוד כמה זמן".

 

השיבוש ברשת הסלולר מהווה רגע משברי, לחוץ וקשה במיוחד גם עבור חברות הסלולר, בעיקר במוקד הטכנולוגיות ושירות הלקוחות. הבעיות ברשת פלאפון הובילו לפאניקה גם בקרב מנויי חברות אחרות, שלא הצליחו להתקשר למנויי פלאפון וחשבו שהבעיה היא בכלל אצלם. על רקע זאת לקוחות של כלל חברות הסלולר רשמו היקפי שיחות נרחבים במיוחד אל המוקדים הטלפוניים. עם זאת, ועל אף התחרות העמוקה בשוק הסלולר, יש לציין שתקלות מהסוג הזה לרוב אין בהן כדי להטות את מגמת הניודים בין החברות.

 

בעבר ידעה פלאפון תקלה מהותית מאוד כשאחד מהרכיבים החיוניים למערכותיה שבק חיים והקריס יחד איתו את הרשת הסלולרית של החברה כולה. אז פרטנר התגייסה לטובתה של החברה המתחרה וסיפקה לה את הרכיב החלופי, במקום שזו תחכה עד להגעתו לחו"ל, במטרה להפחית דרמטית את כמות השעות שבמהלכם נתח עצום מלקוחות הסלולר בישראל נותר ללא מענה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x