$
חדשות התקשורת

שוק הסלולר רותח: בתוך שלושה שבועות אקספון גייסה כ-13 אלף מנויים

לפי הנתונים, ממוצע הניודים מתחילת השנה עומד על כ-8,000 מנויים מדי יום, ואילו רק אתמול התניידו כ-14 אלף מנויים בין החברות

אביב גוטר 14:1030.04.18
עוד לא עדכנתם את חבילת הסלולר שלכם? למה אתם מחכים? מאז כניסתה של מפעילת הסלולר החדשה מבית אקספון, WE4G, לפני כשלושה שבועות השוק רותח. אחד הנתונים הבודדים שניתן לבחון את מידת התחרות בשוק הוא היקף ניודי המנויים בין החברות, כלומר כמה לקוחות קיימים הצטרפו לחברה מסוימת וכמה נטשו אותה.

 

לפי הנתונים של מערכת הניודים שבין החברות, עולה כי בכל יום היקף הניודים בין החברות גבוה באלפי מתניידים בהשוואה לממוצע הניודים היומי. כך למשל, ממוצע הניודים מתחילת השנה עומד על כ-8,000 מנויים מדי יום, ואילו רק אתמול התניידו כ-14 אלף מנויים בין החברות, מה שמצביע על רמת תחרותיות גבוהה, וזאת למרות שרמת המחירים דומה פחות או יותר בין החברות.

 

 

 

חברות הסלולר שחשבו כי יוכלו בקרוב להעלות מחירים חששו מכניסתה של אקספון, אולם באופן מופחת לאור התחייבויותיה היקרות של החברה להיכנס בשותפות ברשת הסלולר עם סלקום. ככל שנקפו הימים מסתבר כי החששות דווקא התגברו, והמבצע שהשיקה מצטייר כאחד המבצעים המשתלמים - "בלי טריקים ובלי שטיקים" – 29 שקל לחודש לכל החיים לחבילת סלולר מלאה עם 40 גיגה-בייט בחודש.

 

חזי בצלאל מנכ"ל אקספון חזי בצלאל מנכ"ל אקספון צילום: דנה קופל

 

WE4G הצליחה לגייס לשורותיה כ-13 אלף מנויים בתוך שלושה שבועות, במהלך שגרר גם את החברות המתחרות להשיק מבצעים במחירי רצפה או חבילות גלישה גדולות במיוחד. על פי ההערכות בשוק הסלולר, את כמות הנטישות המשמעותית ביותר בימים הראשונים להשקה ספגה פרטנר. ככל הנראה הדמיון של WE4G עם המותג הקודם של פרטנר – אורנג' – מצליח לייצר הזדהות בקרב הציבור, אולם בנוסף לכך פרטנר לא משקיעה במשווקים וחווה נטישות של אלפי מנויים מדי חודש גם כך.

 

בעקבות זאת פרטנר הייתה הראשונה למצמץ והשיקה מבצע דרך מותג ה-low cost 012 מובייל של 29 שקל חודש למשך שנתיים לחבילת סלולר מלאה עם 100 גיגה-בייט בחודש. לפי הנתונים העדכניים לשעה זו, פרטנר סוגרת את החודש עם נטישה של כ-2,200 מנויים, מתוכם גייסה כ-35 אלף מנויים ממתחרות ונטשו אותה כ-37 מנויים.

 

שתי חברות נוספות שסובלות מהיקף נטישות והחליטו לצאת במבצעים אגרסיביים הם גולן טלקום ו-HOT מובייל. גולן השיקה בשבוע שעבר מבצע לחבילת סלולר מלאה במחיר של 29 שקל לחודש הכוללת חבילת גלישה ללא הגבלה למשך שנתיים. לפי הנתונים, עושה רושם כי גולן הצליחה מעט להתאושש ותסגור את החודש אף היא עם כ-2,200 מנויים שנטשו למתחרות.

 

HOT מובייל לעומת זאת איבדה כ-4,300 מנויים החודש, בניגוד גמור למגמה בשנים האחרונות שבה HOT מובייל מובילה בגיוס מנויים מהמתחרות. ב-HOT יצאו בשני מבצעים, אחד לקראת יום העצמאות וההשקעה של אקספון, אולם היום (ב') השיקה החברה מבצע משתלם אף יותר. המבצע החדש כבר לא מנסה להתמודד מול חבילות הגלישה, אלא בשתי נקודות שעשויות להיות מכריעות עבור הצרכן – המחיר ודקות שיחה לחו"ל. לפי המבצע, HOT מובייל מציעה חבילת סלולר מלאה במחיר של 24 שקל לחודש הכוללת 70 גיגה-בייט גלישה ו-300 דקות שיחה לחו"ל ליעדים נבחרים. בנוסף HOT מובייל מציעה הטבה נוספת בדמות ספק אינטרנט של הוט.נט ב-9.90 שקלים לחודש למשך שנה.

 

חברות הסלולר הוותיקות, סלקום ופלאפון יסגרו אף הן החודש עם נטישות לטובת מתחרות, ובעיקר לטובת WE4G. סלקום סוגרת את הטבלה עם אובדן מנויים למתחרות שמסתכם בכ-4,600 מנויים, ואילו פלאפון עם אובדן של כ-2,400 מנויים. עם זאת, יש לציין כי גם היום חברות הסלולר מרגישות תנועות במוקדים הטלפוניים, כאשר את הניודים הסופיים יהיה ניתן לראות בעוד כיומיים, לאחר שהמערכת תסתנכרן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x