$
חדשות התקשורת

גולן טלקום ו-HOT מובייל מובילות במספר התלונות נגדן בענף התקשורת ב-2017

עפ"י דו"ח של משרד התקשורת, גולן טלקום היא עדיין המובילה במספר התלונות שקיבלה לכל 10,000 לקוחות, עם 5 תלונות בממוצע. HOT מובייל רשמה 4.3 תלונות ופרטנר 3.5. סלקום ופלאפון הציגו ירידה משמעותית במספר התלונות

עומר כביר 13:1827.03.18

HOT מובייל וגולן טלקום הן שיאניות פניות הציבור בשוק התקשורת ב-2017 – כך לפי דו"ח פניות הציבור השנתי שפרסם היום משרד התקשורת.

 

 

 

 

לפי הדו"ח, בשנה שחלפה נרשמה ירידה של 17% במספר הפניות לעומת 2016 ואלו עמדו על 7,315 פניות. "שוק התקשורת עדיין מוביל במספר הפניות", אמר מנכ"ל משרד התקשורת בפועל, מימון שמילה, במסיבת עיתונאים שנערכה היום בתל אביב. "אבל הצלחנו להוריד את מספר הפניות כי חברות הבינו שיש רגולטור שידוע לפקח ולאכוף ומטיל עיצומים כספיים. גם חבילות 'הכל כלול' שיצרו מנגנון פשוט. הציבור יודע שהוא משלם סכום קבוע וזה מה שהוא מקבל, וכשניסו לעשות סיבוב על הציבור עצרנו את זה ברגולציה ובאכיפה".

 

בתחום הסלולר, גולן טלקום היא עדיין המובילה במספר התלונות לכל 10,000 לקוחות, עם 5 תלונות בממוצע. עם זאת, מדובר בירידה משמעותית לעומת 2016 עת היו לחברה 6.3 תלונות בממוצע.

 

HOT מובייל, במקום השני, רשמה 4.3 תלונות בממוצע (לעומת 3.8) ולאחריה פרטנר עם 3.5 (לעומת 3.3). סלקום ופלאפון הציגו ירידה משמעותית במספר התלונות כאשר סלקום ירדה מ-4.9 ל-3.3 ופלאפון שירדה מ-3.7 ל-2.7 היא החברה עם מספר התלונות הנמוך ביותר.

 

בתחום תשתית האינטנרט נרשם ב-2018 מהפך: HOT, ששנה קודם לכן עוררה רק 3.3 תלונות לכל 10 אלף לקוחות עקפה את בזק עם 5.2 תלונות. בזק, מצדה, רשמה שיפור משמעותי ומספר התלונות נגד ירד מ-5.4 ל-3.7. HOT היא גם המובילה בתחום הטלפון הנייח עם 6.3 תלונות בממוצע (לעומת 4.3), כאשר לבזק היו 4.2 תלונות (לעומת 4.5 ב-2016).

 

 

אסף עופר, מנכ"ל HOT מובייל אסף עופר, מנכ"ל HOT מובייל צילום: נמרוד גליקמן

 

HOT יכולה, לפחות, להתנחם במעמדה בתחום ספקיות האיטנרנט שם היו לה רק 1.8 תלונות בממוצע ל-10 אלף לקוחות (לעומת 1.4) – שנייה רק לבזק בינלאומי שמספר התלונות נגד ירד מ-2.4 ל-1.7. בצד השני של הספקטרום נמצאת 013 נטוויז'ון שבבעלות סלקום עם 3.6 תלונות (לעומת 8.9). תואר הספקית המשתפרת הולך לפרטנר שממוצע של 12 תלונות ב-2016 הגיעה ל-2.4 תלונות בשנה שחלפה.

 

מרבית התלונות התקבלו בתחום של איכות השירות (44%) והחשבונות (40%). מיעוט של התלונות עסק בנושאים כמו מדיניות (8%), מכירות (5%) ובקשות מידע (3%).

 

בנוסף משרד התקשורת גם דירג את החברות לפי חלקה של החברה בתלונות מוצדקות לבין חלקה בשוק. זהו מדד יחסי שמושפע מגודלה של החברה ושיעור התלונות המוצדקות שהתקבלו לגביה מבין כלל התלונות בתחום. לפי מדד זה, בשוק הסלולר גולן טלקום דורגה במקום הראשון עם ציון "טוב", כאשר שאר החברות קיבלו ציון "תקין". עם זאת, סלקום רשמה שיפור ניכר לעומת 2016.

 

בקרב ספקיות האינטרנט, בזק בינלאומי ו-HOT קיבלו ציון "טוב", פרטנר קיבלה ציון "טעון שיפור", ונטוויז'ון "לקוי". בתחום תשתיות האינטנרט הוענק לבזק ציון "טוב" ול-HOT ציון "לקוי", ובתחום הטלפון הנייח קיבלה בזק ציון "טוב" ו-HOT "טעון שיפור ניכר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x