$
IT בישראל

פלאפון תשקיע 5 מיליון שקל בתחום הביג דאטה

החברה חתמה על הסכם לאספקת כלי ניתוח למערכות ביג דאטה עם טלפוניקה, שיאפשר לה לספק מידע לעיריות, מוסדות ממשלה וחברות מסחריות

מאיר אורבך 14:1906.02.17

חברות הטלקום המקומיות מחפשות לעצמן מקורות הכנסה נוספים לאחר שהבינו שההכנסות משיחות או העברת הודעות כבר אינן מקור הכנסה מרכזי. אחת הדרכים היא השימוש במאגרי המידע העצומים שיש לחברות אלו כתוצאה ממיליוני המשתמשים שלהם. חברת פלאפון, שלה כ-2.5 מיליון לקוחות, חתמה עם טלפוניקה על הסכם לאספקת כלי ניתוח למערכות ביג דאטה. חברת הסלולר הישראלית תשקיע במהלך הכניסה לתחום כחמישה מיליון שקל בשנתיים הקרובות.

 

המערכות של טלפוניקה יספקו לפלאפון כלי ניתוח שיאפשרו לחברה לספק מידע ללקוחות דוגמת עיריות, מוסדות ממשלה, חברות מסחריות על תנועה בכבישים, ניידות, אזורי מסחר פעילים ועוד.

 

אילן סיגל סמנכ"ל השיווק של פלאפון אילן סיגל סמנכ"ל השיווק של פלאפון צילום: יונתן בלום

 

המידע יישאר אנונימי לאורך כל הדרך ויישמר בשרתי חברת פלאפון. השירות שייקרא PELEPHONE SMART DATA עתיד לספק תובנות מעשיות שיאפשרו לנתח טרנדים, ולהפיק מהן מסקנות בעלות משמעות רלבנטית לשיפור תהליכים ושירותים.

 

מדובר בנתונים סטטיסטיים וכוללנים שרלבנטיים לארגונים שונים בתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות, ויביאו לחסכון כספי, להגדלת פעילות והכנסות ולשיפור השירות ללקוח ולתושב.

 

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בפלאפון מסר בתגובה: "פלאפון זיהתה פוטנציאל בתחום הביג דאטה וחברה לטלפוניקה. מדובר בתחום בהתפתחות מואצת בעולם. מבדיקות שערכנו עולה כי קיימת דרישה עצומה בשוק הישראלי לפתרונות מידע".

 

הפתרון של טלפוניקה משמש כיום את החברה בשלוחותיה בדרום אמריקה ואירופה ומאפשר חיזוי של מגמות על בסיס מידע סטטיסטי. בדרך זו ניתן, למשל, לסייע לרשויות התחבורה במידע סטטיסטי על התנועה, אשר מאפשר אופטימיזציה בתכנון תשתיות ובקבלת החלטות בתחום. טלפוניקה ביצעה פרויקט בנושא זה עבור חברת Highways England אשר מתחזקת את מערכת הכבישים הבינעירונית באנגליה. המידע העצום ברשת שנוצר שם מדי יום (4 מיליארד אינטראקציות) – הפך לנתונים סטטיסטיים בעלי ערך למתכנני התנועה במקום.

 

פתרון זה הינו בעל ערך גם לתעשיית התיירות בשיפור חוויות המבקרים בערים ובאטרקציות שונות. ניתוח תנועת הביקורים באתרים שונים מאפשרת לגופים ציבוריים ופרטיים לשפר את חוויית התיירים בדרכים שונות. טלפוניקה ביצעה שירות דומה במדריד, ועבדה בין היתר עם ארמון המלך במדריד. במסגרת זו נותחו העדפות התיירים בעונת הכריסמס של 2015-14 והאטרקציות המעניינות אותם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x