$
IT בישראל

בלעדי לכלכליסט

"25% מעסקאות המסחר באינטרנט בישראל נכשלות בשל תכנון לקוי של אתרים"

כך על פי מנכ"ל חברת בלוסנאפ, ראלף דנגלמאייר. עוד צופה החברה כי תחום המסחר האלקטרוני בישראל יגדל ב-30% במהלך 2016

רפאל קאהאן 14:4615.02.16

"25% מכל העסקאות באתרי מסחר אלקטרוני בישראל נכשלות בשל תכנון לקוי של האתרים", כך טוען ראלף דנגלמאייר, מנכ"ל חברת בלוסנאפ. בשיחה עם "כלכליסט", הסביר דנגלמאייר שהבעיות מהם סובלים אתרי המסחר בישראל אינן כה שונות מאלה של אתרים בחו"ל. "זה הכל קשור לאיך אתה מוביל את הלקוח לביצוע העסקה".

בלוסנאפ היא חברה מעט חריגה בעולם ההייטק הישראלי. היא הוקמה כסטארט-אפ ב-2001 תחת השם פלימוס. מקימיה דניאל קליינברג ותומר הרצוג רצו לבנות חברה שתעסוק בתחום ניהול התשלומים באינטרנט. מוצר הדגל שלה היה מערכת מסחרית ומסלקה שמספקת לעסקים קטנים ובינוניים המשווקים מוצרים ושירותים דיגיטליים.

25% מהמכירות באתרי מסחר נכשלות בגלל תכנון לקוי 25% מהמכירות באתרי מסחר נכשלות בגלל תכנון לקוי צילום: שאטרסטוק

 

אולם מאז עברו מים רבים בירקון והחברה נמכרה ב-2011 לקרן פרייבט אקוויטי אמריקאית בשם גרייט היל עבור כ-115 מיליון דולר. מייסדיה עזבו וכך גם חגי טל המנכ"ל הקודם. ראלף דנגלמאייר מונה למחליפו ב-2013. החברה צומחת ולדברי דנגלמאייר היא רווחית. אך אין זה מפתיע. פלימוס הייתה רווחית עוד כסטארט-אפ, החלק המפתיע היה הסכום הנמוך יחסית עבורו נמכרה לקרן האמריקאית.

  

משרדיה בישראל של בלוסנאפ שוכנים בלב איזור התעשיה של הרצליה פיתוח. הם עדיין מזכירים מאוד משרדים של חברת סטארט-אפ, למרות שלמעשה מדובר במרכז פיתוח של החברה שכיום העבירה את המטה שלה לארה"ב. כיום מועסקים בה כ-70 עובדים, אך החברה מתכננת להגדיל את המצבת. בעיקר עקב גידול בעסקיה בישראל, "אנחנו מאמינים שהשוק יגדל כאן בלפחות 30%", מתנבא דנגלמאייר.

 

"בשנה האחרונה הגדלנו את מספר הלקוחות ל-200, רק בישראל", מתגאה דנגלמאייר. "החברה מגייסת בישראל 10 לקוחות בכל חודש", הוא מתגאה. קצת קשה לבדוק את דבריו מכיוון שמדובר בחברה פרטית, אך בבלוסנאפ רוצים לשדר שהעסקים גדלים. "אנחנו גם מתכננים לגייס כ-15 עובדים חדשים בישראל", מוסיף דנגלמאייר.

 

אתרים בישראל מפסידים כ-400 מיליון שקל בשנה עקב ביטול עסקאות או נטישתן

 

הבעיה העיקרית אותה מעוניינת בלוסנאפ לפתור היא אחוז הנטישה הגבוה יחסית של רוכשים באתרי מסחר. "בנינו מודל עסקי שכולל התייחסות למספר תחומים במקביל", אומר דנגלמאייר, "המערכת שלנו מאפשרת לצמצם את אחוז הנטישה או הכישלון של העסקאות". לדבריו בישראל בלבד מפסידות הקמעונאיות האלקטרוניות כ-400 מיליון שקל בשנה עקב כך.

 

לדבריו, אלה נגרמים ממספר נרחב של גורמים, החל מתהליך צ'ק אאוט לקוי - כזה הכולל מספר גדול מדי של צעדים. או מתקלות באישור התשלום שנגרם פעמים רבות עקב בעיות מול מערכות האישור הבנקאיות שעובדות עדיין במודל מקומי ולא גלובלי. אח הכלים של בלוסנאפ הוא מחשבון יחסי המרה בתהליך הקנייה, מוצר חדש שפותח במרכז הפיתוח בהרצליה.

 

מחשבון יחסי המרה בתהליך הקנייה (CCC) מנתח את יעילות הגלישה באתר החברות, מהן אחוזי איבוד לקוחות, מהו אחוז הלקוחות שאינם מצליחים לבצע רכישה באתר. כמו גם את הסיבות לכך. לאחר הניתוח והצגת התוצאות, המוצר מציע צעדים שעשויים לתרום לפתרונן.

 

בחברה גם מאמינים מאוד בתחום הארנקים האלקטרוניים ועושים מאמצים רבים על מנת להוות פתרון סליקה גלובלי עבור סוגים רבים של ארנקים, כגון גוגל פיי, MasterPass של מאסטרקארד או AMEX ו-Visa Checkout. גם בישראל מאמין דנגלמאייר שהשוק המקומי יציג פוטנציאל עסקי גדול בתחום.   

בטל שלח
    לכל התגובות
    x