שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
IT בעולם

אופיס 365 של מיקרוסופט מכה את אפליקציות הענן של גוגל

מיקרוסופט החלה לשווק באופן אגרסיבי את חבילת התוכנות בענן של אופיס. אם לפני שנה היא דשדשה מאחורי המספרים של גוגל, נתונים חדשים מעריכים כי כעת היא חבילת אפליקציות ענן הפופולרית ביותר בעולם הארגוני

רפאל קאהאן 13:4708.03.15
מיקרוסופט עקפה את אפליקציות גוגל בשיעורי שימוש של חבילת אופיס 365 בשנה האחרונה, כך על פי נתונים שנמסרו לאתר ביזנס אינסיידר על ידי חברות אבטחת המידע בענן, Okta, BetterCloud  ו-BitGlass.

על פי הנתונים של Okta נמצא שאם בשנה שעברה עד אוקטובר, האפליקציות הארגוניות של גוגל עמדו במקום השלישי אחרי אפליקציות סיילספורס ובוקס – בחצי שנה האחרונה המגמה התהפכה לחלוטין, וכעת משתמשי אופיס מהווים את הרוב המוחץ מקרב משתמשי אפליקציות מבוססות ענן. זאת ועוד אם המגמה תימשך, ב-Okta מאמינים שהאפליקציות של מיקרוסופט יקחו את המקום הראשון מבין שירותי התוכנה מבוססי ענן (SaaS).

 

סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט מכוון להפוך את החברה למובילה בענן הארגוני סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט מכוון להפוך את החברה למובילה בענן הארגוני צילום: בלומברג

 

גם הנתונים שפורסמו על ידי BitGlass מגבים את הממצאים של Okta. החברה שמתמחה באספקת שירותי אבטחת מידע לאפליקציות מבוססות ענן, ביצעה לפני שנה סקר בקרב כ-81,000 משתמשי אפליקציות ענן ומצאה ש-16% מהם משתמשים בשירותים של גוגל לעומת כ-8% משתמשים עבור חבילת אופיס 365.

 

בסקר שביצעה החברה השנה המגמה התהפכה, וכעת כ-29% מהמשתמשים מתכננים להטמיע את שירות הענן של מיקרוסופט, לעומת כ-13% שמעוניינים בשירותיה של גוגל. הסיבה לשינויים הללו נעוצה בעיקר במדיניות שיווק אגרסיבית מאוד של מיקרוסופט שמעודדת את לקוחותיה לעבור לשימוש בענן.

 

השימוש במייל מוביל את המגמה

 

השימוש העיקרי באפליקציות ענן הוא עבור שירותי מייל ארגוניים, כך על פי המחקרים של BitGlass ו-BetterCloud. במיקרוסופט החלו לשווק את פתרון האופיס 365 כתחליף לשרת ה-Exchange הוותיק. הרעיון הוא שבמקום לפרוש שרת מקומי עבור הדואר הארגוני, אנשי המכירות של מיקרוסופט מקדמים את מערך המייל מבוסס ענן.

 

ההבדל במודל העסקי הוא שכעת במיקרוסופט מתגמלים את אנשי המכירות על בסיס היקף השימוש שמבצע הלקוח בפתרון הענן שלו. מכיוון שכך, אנשי המכירות מחויבים לעודד את המעבר למודל הענן אם הם רוצים לקבל את הבונוסים שהם נגזרת מהיקף המכירות. זאת ועוד, המעבר לשירותי אופיס 365 הוא טבעי יותר עבור ארגונים שרגילים יותר בשימוש באאוטלוק, כך על פי ממצאי הסקרים.

 

ניתוח מעמיק יותר של המספרים מגלה עוד נתון מעניין. הגידול בהיקף השימוש של אופיס 365, לא מתבצע על חשבון משתמשי אפליקציות גוגל, אלא על חשבון משתמשי שירותי האקסצ'יינג' המקומיים של מיקרוסופט. בסקר של BitGlass נמצא שאם בשנה שעברה רק כרבע מהנסקרים עשו שימוש בשירותי מייל מבוססי ענן, כיום המספר עומד כבר על כ-42% והמגמה נמצאת בעלייה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x