$
IT בישראל

מחקר: פערים משמעותיים בין דרישות העסק למערך ה-IT

מבין המסקנות של המחקר העולמי שכלל גם נתונים מישראל, ניתן לציין את הדאגה של אנשי המחשוב מהיתרון התחרותי של עסקים קטנים. בנוסף נמצא פער משמעותי בין מטרות הארגון לבין יישומן בפועל על ידי מחלקות ה-IT

רפאל קאהאן 13:0125.02.15

VMware, המתמחה בווירטואליזציה ותשתיות הענן, פרסמה היום (ד') תוצאות של סקר שערכה החושף שפערים בין הנהלות בארגונים למערך ה-IT מעכבים חידוש, יעילות ויתרון תחרותי. המחקר העולמי נערך בקרב 1,800 אנשי מקצוע בתחום ה-IT באירופה ובמזרח התיכון וכלל גם 31 מקבלי החלטות בתחום מישראל.

המחקר חשף כי 65 אחוזים ממקבלי ההחלטות באזור אירופה והמזרח התיכון מאמינים שקיים פער משוער של כחמישה חודשים בין מטרות הארגון לבין הזמן בו יכולים אנשי ה-IT לעמוד בפועל. כאשר נשאלו המשיבים כיצד משפיע נתון זה על הביצוע שלהם, הם השיבו 39 אחוזים כי ישנה פגיעה בחדשנות בקרב כל המחלקות בארגון ו-36 אחוזים בפרודוקטיביות של הצוות, כמו כן ציינו 33 אחוזים מהמשיבים שקיים אובדן של לקוחות למתחרים מהירים יותר.

 

פער בין ציפיות הארגון ליישום בפועל על ידי ה-IT פער בין ציפיות הארגון ליישום בפועל על ידי ה-IT צילום: שאטרסטוק

 

זאת ועוד המשיבים של הסקר בישראל ציינו שהפער גדול עוד יותר, כאשר 68 אחוזים ממקבלי ההחלטות המקומיים בתחום ה-IT ציינו שפער הזמנים יכול להימשך בין שבעה חודשים לבין שנה. כשהנשאלים התייחסו להשפעות על הארגון, 15% מהמגיבים המקומיים ציינו עלייה בהוצאות ניהול ותחזוקה של מערכות ישנות, 13% התייחסו לסיכון גניבת/איבוד מידע אותו נתון נצפה עבור חוסר התאמה לתקנות.

 

עוד מצא המחקר ש-69 אחוזים מאנשי ה-IT באזור אירופה והמזרח התיכון מרגישים שהם נתונים תחת לחץ מצד מנהלי הארגון שלהם לבצע מודרניזציה תוך תקופה של עד שנה. מעבר ליעד המתמשך של הפחתת העלות של ה-IT זאת לעומת כ-35 אחוזים מהמשיבים בישראל. מה שיכול להעיד או על שביעות רצון יותר גבוהה מצד הדרג הבכיר בישראל מפעולת המערכות, או על חוסר עניין או הבנה בפעולת מערכות המידע.

 

לעומת זאת, הפער בין זמינותן של טכנולוגיות חדשות בתחום המחשוב הארגוני לבין הדרישה מהמחלקות ליישם אותן בפועל הוא יחסית גבוה. רק כ-15% מאנשי ה-IT קיבלו מטלות נוספות כמו חיזוק הניידות של כוח העבודה ורק כ-23% נדרשו להעברת יותר תשתיות לענן. המסקנה מהנתונים האלו היא יכולה להתפרש בשני מובנים, או שהארגונים נוטים יותר לבצע מיקור חוץ של יישום טכנולוגיות מעין אלה. או שהארגונים נוטים להגביל את האימוץ שלהן באופן כולל.

 

"הפער בין הציפיות של מנהלי החברות לבין מה שה-IT יכול לספק הוא עצום. איננו יכולים להפחית בחשיבות הלחץ, אתו מתמודדים מחלקות IT בעידן ניידות הענן, כאשר יש צורך למקסם את הביצוע של המערכות הקיימות ויחד עם זאת ליישם טכנולוגיות חדשות", אומר רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל.

 

המחקר גם מצא שאחד משני אנשי מקצוע ישראליים בתחום ה-IT (52 אחוזים) מכירים בכך שמתחרים קטנים יותר יכולים ליישם במהירות רבה יותר מודרניזציה של ה-IT ולכן מסוגלים להגיב במהירות רבה יותר לשינויי שוק. כתוצאה מכך כמחצית מהמשיבים בישראל (50 אחוזים) מודאגים מהיתרון התחרותי של העסקים הקטנים. הפתרונות שזוהו כיכולים לצמצם את הפער הזה בישראל כוללים גיוס כוח אדם מוכשר (30 אחוזים), דגש על צוותים רב תחומיים (28 אחוזים) והצורך בהשקעה נוספת (26 אחוזים).
בטל שלח
    לכל התגובות
    x