$
IT בעולם

סיילספורס: תציע רשת חברתית לארגונים לקנייה ישירות באתר החברה

רשתות חברתיות הפכו גם לכלים ארגוניים יעילים בשוק ששוויו מוערך בכ-1.24 מיליארד דולר. סיילספורס רוצה להצטרף לשוק הזה שצפוי לצמוח ל-3.5 מיליארד דולר ב-2018

רפאל קאהאן 17:3331.08.14
סיילספורס (Salesforce), המתמחה בתוכנות ניהול לקוחות מבוססות ענן, הודיעה בשבוע שעבר על השקת שירות להקמת רשתות חברתיות ארגוניות. לדברי החברה בין היתרונות של מוצר מעין זה עבור הארגונים ניתן למנות את היכולת להתחבר לספקים והלקוחות באופן ישיר ואף ניהול יעיל של משאבי האנוש.

לפי ההצהרה שפרסמה החברה, ענן The Salesforce1 Community מאפשר למשתמשים לבנות אתרי אינטרנט ציבוריים ואפליקציות, שיקבלו תמיכה מהשרתים של של החברה, ויהיו בעלי העיצוב והתחושה של קהילות מקוונות כמו לינקדין.

 

השימוש ברשתות חברתיות בארגונים מתחיל במשאבי אנוש ומסתיים בניהול ספקים ולקוחות השימוש ברשתות חברתיות בארגונים מתחיל במשאבי אנוש ומסתיים בניהול ספקים ולקוחות

 

"חייבים להיות חברתיים כדי לתקשר עם הלקוחות", אומר נאזי ג'זאירי, סגן נשיא סיילספורס. החברה מתרחבת לתחום הנקרא שוק הרשתות החברתיות הארגוניות (enterprise social network market), שהמכירות בו עמדו בשנה שעברה על 1.24 מיליארד דולר, ושצפוי לצמוח ל-3.5 מיליארד דולר עד 2018, כך לפי הנתונים של חברת המחקר IDC.

 

הטכנולוגיה של הרשת החדשה של סיילספורס מבוססת על אפליקציית Chatter של החברה, שהוצגה ב-2010, ומאפשרת לחברות לבנות רשתות חברתיות עבור העובדים שלהן. האפליקציה עומדת בפני תחרות מצד יאמר, ג'יבה סופטוור ו-Netsuite.

 

לפי סיילספורס, חברות שמשתמשות בטכנולוגיית ענן הקהילות (Community Cloud) יכולות להיכנס לאפליקציות נוספות של סיילספורס, כמו שירותי החשבונאות והגיוס. המחיר ההתחלתי של המוצר עומד על 500 דולר בחודש כך על פי נתונים שפרסמה סוכנות בלומברג.

 

החברה מוכרת את הטכנולוגיה ללקוחות קיימים כבר מיוני של השנה שעברה, אך החל משבוע שעבר היא תהיה זמינה לרכישה באתר האינטרנט של החברה. קרוב ל-2,000 רשתות חברתיות נתמכות כעת על ידי הטכנולוגיה הזו, כך לפי ליסה האמיט, סגנית נשיא לפעילות עסקית בחטיבת הענן של סיילספורס.

 

בסיילספורס אומרים כי בין הלקוחות של המוצר החדש נמנים אוניברסיטת קורנל, GE קפיטל, האניוול אינטרנשיונל, טאטא ומדינת קולורדו. ואולם לא לגמרי ברור מה המטרה של סיילפורס במהלך הזה. מוצר מעין זה אינו מתכתב באופן ישיר עם מוצרי הדגל שלה והחברה אינה הראשונה להשיק מוצר איכותי בתחום.

 

היתרון היחיד בינתיים הוא השימוש בפרישה מהירה מבוססת ענן. ניתן להעריך כי בסופו של דבר בסיילספורס רואים כיצד ניתן יהיה לשלב את כלי ה-CRM שלה במסגרת רשת חברתית - מהלך שעשוי לייצר כלי עבודה משולב וגמיש ביותר עבור ארגונים גדולים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x