שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
IT בעולם

ראיון כלכליסט

"חברות סייבר שלא מספקות פתרון כולל לא ישרדו"

מנכ"ל חברת אבטחת הרשת פאלו אלטו מייק מק'לכלן, שידועה בזכות מייסדה הישראלי ניר צוק, מסביר שרכשה את סייברה הישראלית תמורת 200 מיליון דולר לא רק כדי לזהות פריצות אלא גם לסכל אותן. "הארגונים הגדולים נמצאים בפאניקה ומפזרים הון על הגנות מפני מתקפות סייבר"

מאיר אורבך 11:5007.07.14

"מרבית הארגונים הגדילו בשנים האחרונות את תקציב האבטחה שלהם והוא ימשיך לגדול עד שיתייצב על רמה מסוימת. הלקוחות נמצאים עכשיו בפאניקה והם זורקים תקציבים על כל דבר בתחום הסייבר" ־ מסביר מנכ"ל חברת אבטחת המידע פאלו אלטו מייק מקלכלן בראיון ל"כלכליסט" מדוע צומחת בועה חדשה סביב תחום הסייבר.

 

עד לפני כמה שנים אבטחת מידע תחום עיסוקו הצר של אחראי המחשוב בחברות, אך מתקפות מתוקשרות כמו זו על שרתי איביי לפני כחודש, במהלכה נגנבו פרטים של מספר גבוה של לקוחות אתר המסחר, או המתקפה על RSA ולוקהיד מרטין לפני כשלוש שנים, שבה נפרצו שרתים פנימיים של יצרנית המטוסים, הפכו את מנהלי אבטחת המידע בארגון לאנשי מפתח שסמוכים לשולחנו של המנכ"ל.

 

מייק מק'לכלן, מנכ"ל חברת אבטחת הרשת פאלו אלטו מייק מק'לכלן, מנכ"ל חברת אבטחת הרשת פאלו אלטו צילום: אוראל כהן

 

"כל אירוע בעל נראות גבוהה שמופיע בתקשורת יוצר רעש. כיום בכירים בארגונים ובדירקטוריונים חוששים מהחשיפה של הפגיעה, ובישיבות דירקטוריון שומעים את החברים מבקשים לדעת מה הארגון עשה ברבעון האחרון בנושא אטחת המידע. בכירים יודעים שחוסר מודעות לנושא בארגון יכולה לעלות להם במשרתם", מספר מקלכלן. לדבריו, אם בעבר חברות היו עושות כמיטב יכולתן להסתיר פגיעות באבטחת המידע הארגונית, בעידן הסייבר כמעט שאין לארגונים דרך להסוות פריצות גדולות. לעתים הסוואה של פריצות כאלה יוצרת דווקא נזקים גדולים יותר מאשר חשיפה והוצאה שלהן לציבור.

 

החברה תקים מרכז פיתוח בישראל

 

פאלו אלטו היא אחת החברות הבולטות בתחום לא רק בזכות יכולות אבטחת המידע שלה, אלא גם בזכות התדמית החצופה שבנה מייסדה, הישראלי ניר צוק, שבחר לבעוט בצ'קפוינט, החברה בה גדל ושהיה מבכיריה. צוק בחר למקם את פעילותו בעמק הסיליקון ללא כל פעילות בישראל, עד לחודש מרץ שבו רכשה החברה את סייברה הישראלית.

 

סייברה מפתחת פתרונות לתקיפות סייבר ונרכשה בסכום שלדעת רבים הינו גבוה במיוחד ־ 200 מיליון דולר עבור חברה שפעילה פחות משנתיים ועדיין אין לה כל פעילות עסקית מכניסה. מקלכלן, שהגיע לארץ לרגל אישור המיזוג בין החברות, מודע לכך שהסיבה להתעניינות העצומה בפאלו אלטו היא לא רק הרכישה אלא גם ניר צוק. "ניר צוק הוא טכנולוג, בעל תשוקה לתחום, ומאוד גאה במה שהחברה עושה ומוכרת. כשפגש את מייסדי סייברה הוא ראה בהם את אותה תשוקה שהיתה לו ונוצר כאן חיבור תרבותי וחיבור טכנולוגי שהביא לרכישה".

 

"קנינו את סייברה כי היא לא עוד חברה שמאתרת תקיפות, אלא חברה שיודעת גם לסכל אותן. לארגונים נמאס מחברות שמספקות פתרונות בודדים והן רוצות פלטפורמה או פתרון מלא ככל האפשר. סייברה היא הרכישה הגדולה ביותר שעשינו והשנייה חוץ מרכישת מורטה האמריקאית שהיא חברה קטנה בת 12 עובדים. סייברה נמצאת במקום אחר מאיתנו, והבנו שאם נרצה לפתח טכנולוגיה דומה לשלה יהיה לנו קשה מאוד. בעקבות הרכישה נקים מרכז פיתוח ראשון בישראל, והמדינה תהפוך למרכז הטכנולוגיה השני של החברה ותסייע לנו לגדול בצורה אגרסיבית. קשה למצוא כיום מקצועני סייבר וישראל לצד עמק הסיליקון היא המקום הטוב ביותר לאתר אותם".

 

מזהיר מפני חזרה לבועת שנות האלפיים

 

מקלכלן זוכר את תקופת הבועה של שנות האלפיים ומזהיר מפני חזרה אליה. "אני מעריך שאלף חברות בתחום אבטחת המידע קיבלו אז מימון ממשקיעים ומעט מאוד מהן שרדו והפכו לחברות. כיום יש הרבה מימון שהולך לחברות מכל מיני סוגים, אך חברות שמפתחות חלקים קטנים בתוך המערכת הן לרוב כאלו שלא ישרדו ולבסוף ירכשו במחיר נמוך או ייעלמו.

 

"חברות שבונות פלטפורמות שלמות של אבטחת מידע ומספקות פתרון כולל לבעיה שבה הן מתרכזות יכולות להפוך לחברות גדולות. חברות שמתעסקות באיתור מתקפות ומסתפקות רק בכך לא צפויות לשרוד, והן יכולות לכל היותר להוות חלק מפלטפורמה גדולה. אנחנו מנסים להבדיל בין חברות שיודעות לאתר מתקפה ובין כאלה שמסכלות מתקפה ולא מסתפקות באיתור שלהן. זו הסיבה שבחרנו לרכוש את סייברה מכל החברות שאותן בחנו".

 

לדברי מקלכלן, החברה הצעירה שהפכה לבורסאית ב־2012, צומחת במהירות. "בכל פעם שמישהו מתקין את הטכנולוגיה שלנו אחת המתחרות שלנו צריכות ללכת – אם זו סיסקו, צ'קפוינט או ג'וניפר. אי אפשר לשים את המערכות שלנו במקביל לשלהן. קצב הגידול שלנו מראה שאנחנו מצליחים להוציא הרבה מהן החוצה ובמקביל אנחנו נכנסים לארגונים מובילים. יש לנו אלף לקוחות חדשים בכל רבעון וכ־16 אלף לקוחות פעילים כיום. חומת האש שלנו מזהה כיום כל איום מוכר וכאשר אנחנו נתקלים באיומים שאנחנו לא יודעים לסכל, הם מועברים לענן שלנו ושם, לאחר שאנחנו מבינים איך להתמודד איתם, הם חוזרים לחומת האש".

 

"כיום קצב הגידול שלנו הוא של 50% בהשוואה בין הרבעון השלישי לרבעון המקביל בשנה שעברה. בעבר אמרו עלינו שאנחנו מוכרים בזול יחסית למתחרים. כיום אנחנו נחשבים לחברה יקרה כי הטכנולוגיה שלנו עדיפה".

 

"אנחנו מזהים שני סוגים מרכזיים של איומים על חברות וארגונים. איום אחד הוא של פשע מאורגן שמטרתו לעשות כסף כתוצאה מהמתקפה ויש התקפות מסוכנות יותר שיזומות על ידי ממשלות. מאחורי המתקפות הממשלתיות עומדים משאבים רבים ולרוב לא שומעים עליהן דבר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x