$
IT בעולם

מיקרוסופט: ירידה של 22% במכירות של ווינדוס ללקוחות פרטיים

ענקית הטכנולוגיה תמשיך להתמקד בשוק העסקי בו היא חוותה עליה של 6% במכירות. החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של 16% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד

סוכנויות הידיעות 14:5528.10.13
התוצאות הרבעוניות של מיקרוסופט מבהירות לכל מי שהיה לו ספק כי החברה מתמקדת בעיקר בארגונים. ההכנסות של מיקרוסופט מיצרניות מחשבים אישיים ירדו ברבעון ב-7%. הנתונים הללו היו טובים מכפי שציפתה מיקרוסופט, שהניחה שתחווה ירידה של 15%.

הירידה של 7% בהכנסות מווינדוס נובעת מחולשות בשוק המחשבים האישיים לצרכנים. החברה מסרה כי חלה ירידה של 22% בהכנסות של ווינדוס לצרכנים, בעוד שהמכירות לארגונים עלו ב-6%.

 

באלמר הולך, אבל הוא משאיר את מיקרוסופט במצב מצויין באלמר הולך, אבל הוא משאיר את מיקרוסופט במצב מצויין צילום: רויטרס

 

מדובר בחדשות מעורבות, אך באופן כללי ניתן לומר שהן ברובן חיוביות. מיקרוסופט דיווחה על הכנסות שיא עבור הרבעון שהסתיים בספטמבר, על אף החולשה בחטיבת ווינדוס. הצמיחה בהכנסות נבעה מהתרחבות חטיבות מחשוב הענן, השרתים והתוכנות לחברות.

 

החטיבות הללו מהוות את עמוד השדרה של מיקרוסופט, ומוכיחות כי החברה תעבור במצב טוב למחליפו של המנכ"ל הנוכחי סטיב באלמר, שייבחר על ידי הדירקטוריון. עם זאת, החולשה בשוק הצרכני היא ארוכת טווח ומדובר על איום כבד. מיקרוסופט ציינה כבר בעבר כי ישנה מגמה של "צרכניזציה של ה-IT", כלומר אנשים מתחילים להשתמש במכשירים האישיים שלהם בעבודה.

 

אם הצרכנים כבר לא קונים מוצרים של מיקרוסופט לבתים שלהם, יש חשש שבעתיד הלא רחוק, הם יפסיקו להשתמש במוצרים של מיקרוסופט גם בעבודה. אולם נכון לעכשיו, חברות ממשיכות לרכוש ווינדוס. הן משתמשות באופיס, ומיקרוסופט מוכרת שרתים. כך שנראה שהחולשה בשוק המחשבים האישיים לצרכנים אינה מהווה מכת מוות.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x