$
IT בעולם

התוכנית של אורקל להשתלטות על הענן

ללארי אליסון יש מטרה, להכות את מתחרותיה של אורקל בתחום מחשוב ענן, האסטרטגיה שלו פשוטה - במקום שהענן יישב בדאטה סנטר, הוא יותקן אצלכם בחדר תקשורת

רפאל קאהאן 15:2631.01.13

אורקל כבר מזמן סימנה את תחום מחשוב ענן כמטרה הבאה שלה, מהסיבה שמדובר בתחום בעל שווי שוק של כ-72 מיליארד דולר בשנה. למתחרות של אורקל קוראים: אמזון, סיילספורס, ראקספייס,IBM, ואחרות.

 

בשיחת ועידה לעיתונות הצהיר נשיא אורקל, מארק הרד, כי החברה מתכננת אסטרטגיה שונה בעליל ממה שהמתחרות מיישמות. זאת מכיוון שלאורקל יש נוסחה חדשה לשיווק פתרונות מחשוב ענן לעסקים וארגונים.

 

אורקל הינה גם יצרנית חומרה מאז השתלטה על סאן מיקרוסיסטמס, היא משווקת את שרתיה לרוב ביחד עם פתרון התוכנה הביתי שלה. אולם עולם הענן יצר לאורקל בעיה במודל העסקי, עם ירידת מחירי מחשוב ענן, ארגונים רבים העדיפו לשכור את הפתרונות מאשר לקנות אותם.

 

על מנת לשכנע את הלקוחות לחזור "הביתה", נותרה לאורקל אפשרות אחת והיא לספק גם את החומרה במודל של השכרה. אורקל מכוונת אם כך למודל של תשתית כשירות (IaaS), אולם יש לה חידוש קטן.

 

עד היום לקוח שביקש לעצמו שירות מבוסס ענן היה שוכר את התשתית באופן שיתופי עם לקוחותיה האחרים של הספקית. אולם מכיוון שהחומרה לא משמשת לקוח ספציפי עוצמת החישוב מבוזרת ועלולה לפגוע בביצועי התוכנה.

 

אורקל החליפו את מודל השכירות במרכז נתונים במודל הבא: לקוח שיבקש לעצמו פתרון מבוסס ענן, יוכל לקבל את התשתית הנחוצה להפעלתו על ידי השכרת פתרון חומרה מלא שיותקן במרכז הנתונים הפרטי או המקומי שלו.

 

הפתרון של אורקל נותן מענה לשתי בעיות, הראשונה היא הבעיה של ביזור העוצמה של התשתית והשניה היא חוסר השליטה על זמינות השירות כאשר הכול נמצא במרכז נתונים מרוחק, התקלות בשירות של אמזון לפני מספר שבועות יעידו על כך.

 

המודל של אליסון והרד אינו זול יותר, להגדיר אותו כליסינג יותר מאשר השכרה מכיוון שהלקוח עדיין יצטרך להתחייב לשלוש שנים וכן ישלם בסופו של דבר 80% מעלות הציוד, לא כלל עלויות השכירות של התוכנה ודמי השכירות של השירות. אך הוא יתאים לכל מי שמעוניין להימנע מלהשקיע מיליוני דולרים מראש.    

בטל שלח
    לכל התגובות
    x