$
מחירים ומסלולים

מי יצור תחרות בשוק הפרי-פייד?

בשנה האחרונה הצטרפו לשוק הסלולר 6 מתחרות, אף אחת מהן לא סיפקה מענה הולם לשוק הפרי-פייד שעל לקוחותיו נמנים אוכלוסיות מוחלשות המקבלות שירותי סלולר באמצעות כרטיסי חיוג. בינתיים, לקוחות ללא חשבון בנק משלמים שקל לדקה, בעלי האשראי: פחות מ-20 אג'

רותי לוי 22:0205.09.12

גולן טלקום הפיצה הבוקר (ד') הודעה ובה היא מוסרת: "החברה פותחת את שעריה לבעלי כרטיסי הפרי-פייד". כוונת ההודעה להבהיר למתעניינים כי נפתרה המגבלה הטכנולוגית אשר מנעה ניוד מספרים הפעילים כיום בתוכניות פרי-פייד (ביג-טוק, טוקמן וטוק אנד גו), אל תוך החברה החדשה.

 

אלא שלגולן טלקום אין תוכניות פרי-פייד, שירותיה מתרכזים באתר האינטרנט ולקוחותיה מתקשרים באמצעות חוזה והזדהות מלאה. ניוד לחברה הינו לאחת משתי התוכניות הקיימות וכרטיס הכניסה אליהן הוא כרטיס אשראי. אף שכותרת המסמך מצהירה בגאון: "המהפכה זמינה גם לבעלי כרטיסי הפרי-פייד", היא עושה עוול עם העובדות. שכן, פלח הצרכנים המקופח ביותר בשוק הסלולר הישראלי – משתמשי הפרי פייד, נותר הרחק מחוץ למהפכה.

 

 

פרי-פייד היא שיטה שבה טוענים תקציב לצורך שימושים סלולריים, בתשלום מראש, באמצעות רכישת כרטיסי חיוג. לפי הערכות, כשני מיליון לקוחות סלולר בישראל משלמים בצורה זו את החשבון שלהם. על לקוחות הפרי-פייד בישראל נמנים עובדים זרים ומעוטי יכולת שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי או בחשבון בנק ולכן אינם יכולים לצרוך שירותים סלולרים בצורה אחרת; לקוחות נוספים הם פלסטינים תושבי השטחים המחזיקים במספר ישראלי. פריפייד הוא גם המענה האידיאלי לתיירים שמגיעים לישראל ומעוניינים להתקשר למספרים מקומיים. לבסוף, מדובר בלקוחות חסרי יכולת מיקוח שנוהגים לשלם תעריפים שערורייתיים.

 

כך למשל, מחיר דקה סלולרית בפרי-פייד בישראל עשוי להגיע ל-1.28 שקלים לדקה – פי 7 ממחירה של דקת שיחה בתוכנית הבסיסית של גולן טלקום (18 אגורות), הודעת טקסט במסלולי הפרי פייד נעה בין 50-70 אגורות, מאות אחוזים יותר מהמחיר המעודכן למשתמשים בעלי אמצעים (1-14 אגורות).

 

המוצר של לוי נעלם מהפיצוציות

 

בדצמבר 2011 נדמה היה ששוק הפריפייד המקומי זוכה להתעוררות מחודשת, רמי לוי השיק את פעילות הרשת הוירטואלית שלו והציע תוכנית פרי-פייד המגלמת הוזלה בעד 70% לדקת שיחה (39 אגורות) וכמעט 60% במחיר להודעת טקסט (29 אגורות).

 

אלא שהמוצר של לוי נעלם מהפיצוציות, מסניפי הדואר, מהמכונות האוטומטיות ומהדוכנים בקניונים – שם נרכשים כרטיסי הפריפייד של המתחרות: סלקום, פרטנר ופלאפון. גם שיתוף הפעולה האחרון עם סונול, במסגרתו התוכניות של רמי לוי תקשורת נכנסו לתחנות הדלק, אינו מעודד – שכן הלקוחות יאלצו להפעיל את כרטיס ה – SIM דרך אתר האינטרנט ושם נדרש הלקוח להזדהות ולשלם בכרטיס אשראי, כך שהתפקיד של הפרי-פייד מתרוקן מתוכן.

 

למעט לוי, הצטרפו בשנה האחרונה לשוק הסלולר עוד שתי מפעילות וירטואליות (youphone, הום סלולר), שתי חברות המקימות תשתית עצמאית (גולן טלקום, HOT מובייל) ומותג משנה אחד (012 מובייל). על אף הציפיות, אף אחת מהן עוד לא סיפקה מענה תחרותי ויעיל למשתמשי הפרי-פייד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x