שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
התעשייה

השכנים של CES: לעסק רווחי דרושים שותפים

הישראלים הסתערו על כנס Affiliate Summit בלאס וגאס השבוע, כדי ללמוד איך לשווק גם בזמן משבר כלכלי

נדב ברנדשטטר, לאס וגאס 11:3412.01.12
תערוכת CES מרכזת את רוב תשומת הלב השבוע בלאס וגאס, אבל במקביל לה נערך גם כנס Affiliate Summit שמשך אלפי משתתפים, בהם גם ישראלים רבים.

תחום ה־Affiliate (שותפים) החל לפרוח במקביל לזינוק בשימוש ברשת, וחברות מסחר, ביניהן גם אמזון, הסתמכו עליו כדי לגדול ולצמוח.

 

החברות השונות חיפשו אפיקי שיווק חדשים, דרכים גמישות ומתוחכמות ליצור חשיפה יעילה. הפרסום הרגיל מבוסס על פנייה לקהל רחב וגדול ככל האפשר, ואילו בדרך כלל החברות משלמות לשותפים רק במקרים שהוגדרו מראש - אם הלקוח קנה מוצר, השאיר פרטים או הוריד אפליקציה, למשל.

 

הגולשים, מצדם, התחברו לחלום של לעשות כסף, והרבה, היישר מהספה בביתם. חוסר הגבולות של האינטרנט היווה את הפלטפורמה המושלמת עבור החיבור ביניהם, וכך נוצרו השותפים, שתפקידם לחזק ולשפר את יכולות השיווק של כל חברה. סיפורים על בודדים שמרוויחים מאות ואלפי דולרים בחודש נפוצו ברשת, החברות ראו כי טוב ותחום חדש נולד.

 

זהו הכנס ה־19, המתקיים בכמה מקומות בארה"ב ומשנה לשנה קופץ בממדיו - מ־150 משתתפים במפגש הבכורה ב־2003 בניו יורק ועד לכ־5,100 איש השנה. מדובר בזינוק בלתי נתפס של עשרות אחוזים בשנה, כל זאת בזמן שארה"ב מתבוססת באחד מהמשברים הכלכליים הגדולים שידעה.

 

הישראלים משווקים לאמריקאים

 

כאשר המיקום הגיאוגרפי אינו מהווה פקטור, פורצות קדימה יכולות החדשנות והגמישות המחשבתית שמיוחסות ליזמים הישראלים, ולא בכדי הישראלים שולטים בתערוכה ביד רמה. עברית היא אחת השפות המדוברות בכנס ונשמעת בכל פינה, וגם קוד הלבוש האמריקאי המוקפד נשבר אל מול כפכפים וחולצות קצרות. חברת פלימוס, שהוקמה ב־2001, היא אחת הספונסריות העיקריות בתערוכה ומייצגת אותנו בתחום הבילינג, וקונדואיט מנס ציונה מובילה בתחום הסרגלים לדפדפני האינטרנט.

 

אם משוחחים עם המשתתפים השונים בכנס, לומדים במהרה כי השותפים הגדולים ביותר של חלק נכבד מהחברות נמצאים בישראל. גם חברה אמריקאית המוכרת מוצרים ללקוחות אמריקאים ואינה קשורה בשום צורה לשוק הישראלי, משתמשת דווקא בישראלים כאשר היא זקוקה לשותפים שיווקיים.

 

כנס השותפים בלאס וגאס. מוקירים את המשווקים המוצלחים כנס השותפים בלאס וגאס. מוקירים את המשווקים המוצלחים צילום: cc by Shawn Collins

 

השנה מדברים רבים על כך שהשוק נהיה תחרותי יותר. קשה יותר לבדל את עצמך כשותף בודד, ולכן שותפים מתחילים להתאגד בחברות משלהם. המיליונרים החדשים מנצלים את הידע והניסיון כדי ליצור עוד ועוד הכנסות, ולשחקנים חדשים יש פחות מקום להיכנס, והחלום הישראלי להרוויח מיליונים בכמה שעות עבודה הולך ומתרחק.

 

השנה רואים יותר רשתות שמאגדות פעילות של כמה שותפים ופחות שותפים בודדים. עם העלייה בתחום, אנשים שעשו כסף התחילו ללמד את רזי המקצוע במקום לקדם מוצרים בעצמם. בעלי הניסיון מזהים את ההצפה בשוק ומתמקדים בתחום מסוים כדי ליצור יתרון תחרותי, ואת זה ניתן לעשות בעזרת הרשתות. בנוסף, יש ירידה משמעותית בצורך בהון התחלתי: לפני כמה שנים דובר על לפחות 1–2 מיליון דולר שדרושים להקמת רשת סבירה, ואילו היום אפשר להקים רשת בפחות מ־500 דולר.

 

מארגני הכנס דאגו למלאו בשפע נואמים, פאנלים ודוכנים, אך מרב ההתרחשות היא בחלל שביניהם, בבתי הקפה ובפינות הישיבה המפוארות שמציע המלון. המשתתפים באים כדי לעשות עסקים זה עם זה. הממוצע למשתתף הוא כמעט עשר פגישות ביום, רובן בנות חצי שעה, כאשר ברוב המקרים מדובר באנשים שעבדו והכניסו כמה מיליונים יחדיו ורק כאן בלאס וגאס הם נפגשים לראשונה.

 

הכותב הוא מנכ"ל חברת WebPick שפועלת בתחום ה־Affiliate Marketing

בטל שלח
    לכל התגובות
    x