$
סטארט-אפים והון סיכון

סוגרים את ברצלונה: "כל מקבלי ההחלטות היו פה"

שבוע עמוס עבר על היזמים הישראלים בתערוכת הסלולר המובילה בעולם. מנכ"ל ארגון המובייל הישראלי מרוצה: "פגישה אחת שקיימנו שם יכולה לחסוך מסע של חצי שנה"

גיל קליאן, ברצלונה 17:3117.02.11

ביום האחרון של תערוכת הסלולר בברצלונה, תנועת האח"מים כבר פחתה, אחרי שמרבית המנהלים הבכירים חזרו בטיסות הבוקר והצהריים. התערוכה עדיין מצליחה לרכז עניין ולמשוך מבקרים, ודוכני הסטארט-אפים הישראלים עדיין שוקקים חיים. בביתן ה-IMA כבר מורגשת אווירה רשמית פחות - נציגי ארגון המובייל הישראלי החליטו להפוך את היום ל"יום ללא עניבות", ולהתאוורר מעט מהחליפות הרשמיות שלבשו בכל ימי התערוכה.

 


 

היזמים הישראלים עייפים, אך ברוב המקרים מרוצים. ערן ויילר, מייסד ומנכ"ל אינפוג'ין, מספר כי "היה לנו שבוע עמוס בטירוף, עם אובר בוקינג של פגישות. היינו גם בביתן ה-IMA שהביאו אנשים מאוד בכירים, וגם בביתן נפרד שלנו. המזל הוא שאנחנו ליד עמדת הקפה, אז הצלחנו לנצל את הכיסאות לפגישות כפולות ואנחנו מאוד מרוצים. הצלחנו גם לסגור פה הסכם מאוד גדול, שעבדנו עליו תקופה ארוכה, כי כל מקבלי ההחלטות היו פה".

 

לא רק בכירים מהתעשייה הבינלאומית מגיעים לפגוש את הישראלים, אלא גם נציגים ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. אותם נציגים ביקשו שלא נזכיר את מדינת מוצאם. מנכ"ל IMA, איל רשף, מציין כי בנוסף מגיעים נציגים ממצרים ומטורקיה: "גם אלה מקומות מאתגרים לישראלים", הוא אומר.

 

הטיפ של איל רשף: "לא שולחים מיילים לחברות ישר אחרי התערוכה"

 

מבחינת ה-IMA אחד השיאים של הכנס היה אתמול, עם ביקור המשלחת של התאגיד ההודי הגדול טאטא, שעל תיאומו עמלו חודשים רבים. "היה לי פה את מנכ"ל טאטא, חברה של 70 מיליון מנויים", אומר רשף בהתרגשות, "זה כמעט בלתי אפשרי להגיע לרמות האלה. הראינו לו 9 חברות במשך שעה וחצי, אחרי שליקטנו מוצרים מתאימים להודו - שוק סלולר עם הכנסה חודשית ממוצעת למנוי של 3 דולר בלבד".

 

"כשנגמר לו הזמן הוא שיחרר לנו עוד חצי שעה, שזה שקול לזהב. פגישה איתו יכולה לחסוך מסע של חצי שנה. המו"מ עם ההודים יכול להיות מאוד קשה - הם יכולים לנהל מו"מ במשך שישה חודשים, ואז לבוא ביום האחרון ולהגיד - במחיר הזה תן לי שתי מערכות, לא אחת".

 

הביתן של IMA הביתן של IMA

 

"עכשיו אנחנו חוזרים הביתה", אומר רשף, "כל חברה תעשה סיכום, תזהה הזדמנויות ותרכז מאמצים בפולו-אפ ובטיסות ללקוחות. מה שקורה אחרי התערוכה הוא שמנהלי המכירות החלשים שולחים הרבה מיילים ישר, אחרי והם מאוד מתוסכלים שלא עונים להם. אם שולחים את המיילים שבוע אחרי - אתם יושבים בראש תיבת הדואר".

 

בביתן מכון היצוא מדווחים גם כן על ביקורים של אלפי מבקרים מכל העולם, בהם אורחים מיצרניות הטלפונים הסלולריים המובילות, כמו LG, RIM ו-HTC. בנוסף הגיעו נציגי המפעילים הסלולריים הגדולים בעולם - וודאפון, טלפוניקה, דויטשה טלקום, בריטיש טלקום ועוד - ונציגים של חברות תקשורת העוסקות בתחומים שונים, כמו נוקיה סימנס, אלקטל לוסנט, ו-ZTE. במכון היצוא מציינים כי מרבית המבקרים היו בדרגים בכירים מאוד בחברותיהם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x