$
סטארט-אפים והון סיכון

ברצלונה כחול לבן: איך מקדמים סטארט-אפים ישראליים בתערוכה?

90 חברות בשני ביתני ענק ומאות פגישות עם בכירי תעשיית התקשורת העולמית. כך מתכננים היזמים הישראלים לקדם את החידושים שלהם בתערוכת הסלולר היוקרתית מכולן

גיל קליאן וגילעד נס, ברצלונה 14:5914.02.11

ה-IMA, ארגון המובייל הישראלי, מביא 35 חברות סטארט-אפ לתערוכת הסלולר בברצלונה, בביתן ייעודי על שטח של 700 מ"ר - גדול יותר מהביתן של אמדוקס בשנים קודמות, ואפילו של קומברס בימי הזוהר שלה. הארגון גם קובע את הפגישות ליזמים הישראלים, באמצעות אפליקציה שמנסה להתאים בין האנשים שזמינים להיפגש עם היזמים מישראל, האנשים שהיזמים מעוניינים לפגוש והבכירים בחברות הבינלאומיות שמחפשים את הנציגים הישראלים בתערוכה.

 


 

לפני התערוכה נקבעו ליזמים מישראל כ-900 פגישות עם בכירים בחברות בינלאומיות. מדובר בענקיות כמו גוגל, פייסבוק ומיקרוסופט, ובבכירים כמו מנכ"ל טלפוניקה O2 גרמניה, מנכ"ל קבוצת סינגטל העולמית (חברת הסלולר של סינגפור, בעלת אחזקות בחברות נוספות בכל דרום מזרח אסיה), ה-CTO של קבוצת TATA ההודית, ה-CTO של טלסטרה האוסטרלית ועוד. איל רשף, מייסד ומנכ"ל הארגון, מקווה כי עד סיום הכנס יגיעו ל-2,000 פגישות.

 

"לאורך השנה אנחנו עושים שמונה רוד שואוז לסטארט-אפים ישראליים", הוא מספר. "אנחנו לוקחים חברות לפגוש לקוחות מדרום אמריקה ועד הודו. ברצלונה זה האירוע הכי גדול לאורך השנה - אנחנו מוציאים מטוס מלא ביזמים ובסטארט-אפיסטים. חלק מהפעילות היא להחליק ולפשט כמה שיותר את ההגעה לשוק. אנחנו פותרים כל דבר לוגיסטי - אתה בא עם הלפטופ שלך, אנחנו קובעים פגישות, הפקה, הדפסה, כל מה שצריך", מסביר רשף.

 

"התערוכה היא מקום ליצור קשרים, וכסטארט-אפ קטן עם ביתן קטן קשה מאוד לקבל חשיפה. זו כבר השנה עשירית שלנו, אנחנו מנהלים קמפיין פיתוח עסקי במשך חצי שנה בכל העולם וריכזנו כמות מאוד גדולה של חברות ישראליות במקום אחד. לפי ניסיון העבר, ל-75% מהפגישות יש המשכיות", הוא מוסיף.

 

הביתן של IMA בתערוכה. אפליקציה מיוחדת מתאמת את הפגישות הביתן של IMA בתערוכה. אפליקציה מיוחדת מתאמת את הפגישות

 

הביתן של IMA: וייבר לצד Waze

 

במקביל, השנה משיק IMA שיתוף פעולה עם טלפוניקה, מפעילת הסלולר השלישית בגודלה בעולם, עם 280 מיליון מנויים. החברה פעילה בספרד, גרמניה, אנגליה, דרום אמריקה ויש לה אחזקות בטלקום איטליה וצ'יינה יוניקום. IMA כבר מפעיל מעבדת חדשנות, שהיא פרויקט משותף במימון המדען הראשי במשרד התמ"ת. עד היום לחברות במעבדה היתה גישה לרשת הסלולר של פרטנר, ומהיום יוכלו החברות לעבוד ישירות עם הרשת של טלפוניקה.

האפליקציה של Viber האפליקציה של Viber צילום: בלומברג

 

טלפוניקה משיקה במקביל חנות אפליקציות משלה, ובדומה לאפל המפתחים יקבלו 70% מההכנסות שהאפליקציה שלהם מייצרת. בטלפוניקה מתכננים לשתף את המפתחים בהכנסות מהתעבורה שהאפליקציה מייצרת על גבי רשת הסלולר, בשיעור של 10%-15%.

 

להערכת רשף, לאור מהלך זה של שותפות עמוקה יותר של טלפוניקה עם המפתחים תהיה נטייה של המפתחים להעדיף את החברה על פני חנויות אפליקציה אחרות. השותפות עם IMA תעניק למפתחים החברים בארגון תמיכה שיווקית מצד טלפוניקה לאפליקציות שיעלו לחנות האפליקציות החדשה.

 

בין החברות הבולטות במשלחת של IMA לברצלונה נמצאות: אמובי, שעוסקת בפרסום בסלולר וזכתה בפרס של המי"ל; וויבר, שמשווקת אפליקציית שיחות חינמיות; Waze וטלמאפ בשירותים מבוססי מיקום; קוואמי שמציגה בפעם הראשונה ומחברת בין רשתות חברתיות לספר טלפונים, ואקסנט - שמציעה מינוי חודשי למשחקים במקום לרכוש אותם וגם להתחיל משחק במחשב ולהמשיך אותו בסלולר או בטאבלט.

 

הביתן של מכון הייצוא: המארגנים הגבילו את מספר החברות
 

מכון הייצוא, מצדו, כינס 55 חברות נוספות בביתן שלו. מנכ"ל המכון, אבי חפץ מספר כי אלמלא היו המארגנים מסרבים להעניק שטח נוסף לביתן הישראלי, אפשר היה לארח בו עוד כ-20 חברות שהמתינו בתור.

 

במכון הייצוא, שבשנתיים האחרונות האיץ את פעילותו בתחומי התקשורת, הניו-מדיה והציוד הרפואי, הבינו גם כי את המומנטום השיווקי יש להמשיך ולתחזק, ולראשונה מארגן המכון ביתן ישראלי גם באירוע האמריקאי המקביל, תערוכת ה-CTIA שתיערך באורלנדו, פלורידה, בסוף חודש מרץ. ייתכן שבשנים הבאות אף נזכה לראות ביתן ישראלי גם בתערוכה המשלימה את טרילוגיית תערוכות הסלולר השנתיות, ה־CommunicAsia הנערכת בחודש יוני בסינגפור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x