$
התעשייה

אקזיט, רק הפוך: ירון גלאי רוכש מנוע המלצות מ-AOL

הענקית האמריקאית, שרכשה בעבר את קוויגו מידיו של גלאי ב-363 מיליון דולר, מעבירה כעת לידיו את השירות שמסייע לאתרים לספק המלצות לגולשים

אסף גלעד 14:0303.02.11

בעבר היתה זו AOL שרכשה מידיו של ירון גלאי את חברת קוויגו תמורת 363 מיליון דולר, היום (ה') נודע כי גלאי מחזיר לחברת האינטרנט האמריקאית - ורוכש ממנה את מנוע ההמלצות Surphace באמצעות חברת הסטארט-אפ שהקים, Outbrain.

 

תנאי העסקה לא פורסמו, אך להערכת "הוול סטריט

ג'ורנל" העסקה איננה נעשית במזומן, אלא בהעברת מניות של אאוטבריין לידיה של AOL. אאוטבריין היא חברה פרטית, שמניותיה אינן נסחרות בבורסה.

 

Outbrain ומנוע ההמלצות Surphace עוסקות בתחום דומה: שתיהן מאפשרות לאתרי תוכן וחדשות להמליץ לקוראים על כתבות שעשויות לעניין אותם, בהתבסס על התנהגות הגלישה.

 

אאוטבריין מספקת את מנוע ההמלצות בחינם לאתרי התוכן, ואת הכנסותיה היא מקבלת מפרסומות שהיא משבצת בלינקים מסוימים, במקום שבו אמורות להופיע המלצות על כתבות. פי ההערכה, היא רכשה את Surphace שהתחרתה בה, כדי לקבל גישה ללקוחותיה הגדולים של החברה האמריקאית - כמו "הוול סטריט ג'ורנל" עצמו.

 

AOL קנתה את מנוע ההמלצות בשנת 2008, כשהוא עוד נקרא Sphere, ב-25 מיליון דולר על פי ההערכות. כמו נכסים רבים שרכשה AOL טרם תקופתו של המנכ"ל הנוכחי טים ארמסטרונג, גם מנוע המלצות זה נמכר כחלק מהאסטרטגיה של AOL להפוך לספקית תוכן, על חשבון שירותים משלימים שרכשה במהלך השנים. שירותים נוספים שמכרה AOL היא תוכנת המסרים המיידיים ICQ, שפותחה כזכור בישראל, וכן רשת Bebo.

 

על פי אתר המחקר IVC, גייסה אאוטבריין, סטארט-אפ ישראלי הפועל מישראל ומניו יורק, 18 מיליון דולר מהקרנות ג'מיני, כרמל, לייטספיד וסיגמה, וכן מזוהר גילון, ליאון רקנאטי ובנו דניאל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x