$
פודקאסט גיימריסט

פודקאסט כלכליסט

הפסד אפי: מה האסטרטגיה של יצרנית פורטנייט, חוץ מההכנסות מהמשחק המצליח?

הסכסוך המשפטי עם אפל הוביל לחשיפת הפסד של יותר מ-300 מיליון דולר מתפעול חנות המשחקים של חברת Epic. פודקאסט גיימריסט בודק מה עוד יש לה בקנה ולמה היא משקיעה כל כך הרבה בחנות שלה

עמית קלינג 18:0920.04.21

שתי ידיעות פורסמו השבוע בנוגע לחברת Epic Games, שמוזכרת לרוב באותה נשימה עם המוצר המוכר ביותר שלה – הלהיט חסר התקדים פורטנייט. האחת עוסקת במאבק המשפטי הממושך והמכוער שלה עם חברת אפל, שבמסגרתו הוצגו מסמכים החושפים את סכומי הכסף שאפיק מטביעה במטרה להפוך את חנות המשחקים הדיגיטלית שלה, האפיק סטור, לרווחית. מהמסמכים האלה עולה שבשנתיים האחרונות החברה הפסידה על תפעול החנות כ-330 מיליון דולר. הידיעה השנייה עוסקת בגיוס הון ענק נוסף, מיליארד דולר, ש-200 מיליון מתוכם הושקעו בה על ידי סוני. הגיוס הזה, חשוב לציין, מגיע רק שמונה חודשים אחרי גיוס ענק נוסף של 1.7 מיליארד דולר.

 

 

 

 

 

אז מה האסטרטגיה של אפיק, שפורטנייט אמנם ממשיך להניב לה רווחים משמעותיים מדי שנה, ולמה היא צריכה לשרוף כל כך הרבה כסף בשביל שהחנות שלה תוכל להתחרות בכמעט-מונופול של המתחרה הגדולה שלה, Steam? התפיסה היא קודם כל להביא לחנות שלה מבקרים ורק אחר כך לדאוג להפוך אותם לקונים, ובינתיים לחלק להם המון צ'ופרים, בעיקר משחקים בחינם.

 

פורטנייט. גם הוא ידעך בסופו של דבר פורטנייט. גם הוא ידעך בסופו של דבר

 

 

וכמובן, יש גם את הנרטיב שאפל, שכאמור מסוכסכת עמה עמוקות, מנסה לצייר: שכל המבצע הענק הזה, כולל הסכסוך המשפטי איתה עצמו, מיועד בסך הכל למנוע את השקיעה הבלתי נמנעת של פורטנייט, שהיא אמנם עדיין להיט ענק – אבל אם יש אקסיומה אחת נכונה בעולם הגיימינג, הרי זה שמשחקים הם לא לנצח.

 

השבוע בפודקאסט גיימריסט עמית קלינג מארח שוב את דניאל רצ'קובסקי – תסריטאי ("פעם בשבוע עם תם אהרון") שגם פיתח מספר משחקי מחשב קטנים שהוצגו בתערוכות בישראל ובחו"ל, ושמודה שמעולם לא רכש משחק אחד בחנות של אפיק (אבל נכנס אליה פעם בשבוע לקחת את מה שבחינם, כמו כל ישראלי טוב).

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

x