$
שווקי חו"ל

גלובל־אי דוהרת להנפקה עם הכנסות שהוכפלו ומעבר לרווח

חברת האי־קומרס נהנתה מצמיחה מואצת בשנת הקורונה עם הכנסות של 136 מיליון דולר. במאי גייסה לפי שווי של חצי מיליארד דולר וכעת תכוון למיליארד דולר. במשקיעים: אייפקס שבניהול זהבית כהן, הצפויה לפרוש מדירקטוריון גלובל־אי

סופי שולמן 06:5910.03.21

בעיצומו של מה שנראה כמו תיקון במניות הטכנולוגיה, התשקיפים של חברות ההייטק הישראליות ממשיכים לזרום. לאחר שבשבוע שעבר נחשפו המספרים של חברת הווידיאו קלטורה ופלטפורמת תיווך הנדל"ן קומפס, אתמול הגיעה תורה של חברת האי־קומרס גלובל־אי.

 

התשקיף לקראת ההנפקה הראשונה של החברה בניו יורק עדיין לא נוקב במספרים מדויקים מבחינת הגיוס והשווי, אך כן חושף את קצב הצמיחה המואץ שממנו נהנתה החברה בשנת הקורונה. גלובל־אי פיתחה פתרון המאפשר לוקליזציה של רכישות באתרי מסחר אלקטרוני בינלאומיים, תוך התאמה למטבעות, שפות מקומיות וכן טיפול במשלוחים והחזרות.

 

ב־2020 הוכפלו הכנסות החברה לרמה של 136 מיליון דולר, והיא אף עברה לרווח תפעולי של 9 מיליון דולר שתורגם לרווח נקי של 8 מיליון דולר. גלובל־אי עברה לתזרים חיובי מפעילות כבר ב־2019, אז הוא הסתכם ב־7 מיליון דולר, אך ב־2020, עם הזינוק בהכנסות, הוא עלה ל־29 מיליון דולר. הגירעון הצבור של גלובל־אי נמוך יחסית לחברות הטכנולוגיה שמגיעות להנפקה, ומסתכם ב־48 מיליון דולר. יתרות המזומנים שלה עמדו על 68 מיליון דולר בסוף 2020.

מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי
מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי

 

עם תוצאות כאלה ולפי רמת המכפילים הנוכחית בשוק האי־קומרס, סביר כי גלובל־אי תכוון לגיוס לפי שווי של כמיליארד דולר. החברה הוקמה ב־2013 על ידי קבוצת יוצאי בנק הפועלים אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי. שלכט, שפיקד על תוכנית תלפיות של צה"ל, משמש כמנכ"ל החברה, תמרי מכהן בתפקיד COO ודבי הוא סמנכ"ל השיווק. משרדי החברה נמצאים בפתח תקווה והיא מעסיקה 290 עובדים.

 

מאז הקמתה היא גייסה מעט יותר מ־100 מיליון דולר. הגיוס האחרון נערך במאי 2020 ובו גייסה 60 מיליון דולר לפי שווי של חצי מיליארד דולר בהובלת קרן ההשקעות Vitruvian. בין בעלי המניות המחזיקים מעל 5% מגלובל־אי נמנית חברת השילוח העולמית DHL; קרן ההשקעות Red Dot capital; וכן קרן אייפקס בישראל בניהול זהבית כהן, שמכהנת בדירקטוריון בחברה אך צפויה לפרוש ממנו סמוך להנפקה. בנקי ההשקעות גולדמן זאקס, מורגן סטנלי וג'פריס מובילים את הגיוס.

 

 

המערכת של גלובל־אי פועלת ביותר מ־100 מטבעות וב־25 שפות. עם 440 לקוחותיה נמנים רשתות כמו מרקס אנד ספנסר ו־ETAM ומותגים כמו מארק ג'ייקובס והוגו בוס. הכנסותיה נגזרות מעמלות שמשלמים הקמעונאים ברשימת הלקוחות, גובהן נקבע בהתאם לעומק השירותים ולהיקף הרכישה ושוקי היעד.

 

בתשקיף מציינת גלובל־אי כי הצליחה להגדיל את שיעור העמלות מ־1.4% מהיקף העסקאות ב־2018 ל־5.2% ב־2020. הכנסות השיא של 136 מיליון דולר ב־2020 הגיעו מ־4.6 מיליון עסקאות שנעשו באתרי הלקוחות שלה. מהות הפעילות של גלובל־אי מזכירה את שיטת fulfillment של אמזון, כך שעלות המכר מבחינתה נובעת מסליקה, שילוח, לוגיסטיקה ושירות לקוחות.

 

גם בגלובל־אי הרבעון הרביעי, שבו חלים בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, הוא החזק מסורתית ומניב יותר משליש מהמחזור השנתי. אמזון היא איום מרכזי על גלובל־אי ככל שגם מותגים וגם גולשים עוברים לקניון הגלובלי הגדול.

 

 

x