$
שווקי חו"ל

בעלת בריטיש איירווייז דיווחה על ההפסד השנתי הגדול בתולדותיה

קבוצת IAG, שבבעלותה בין היתר גם חברת התעופה איבריה, דיווחה על הפסד תפעולי של 7.4 מיליארד יורו ב-2020, לאחר שהחברות שבבעלותה ביצעו רק שליש מהטיסות המתוכננות אשתקד

חדשות חוץ 13:2826.02.21

בעלת בריטיש איירווייז, קבוצת IAG, דיווחה על ההפסד הגדול בהיסטוריה שלה. הקבוצה, שמחזיקה גם בחברות התעופה איבריה, אייר לינגוס, ו-וואלינג, דיווחה על הפסד תפעולי שנתי, כולל פריטים יוצאי דופן, בסך 7.4 מיליארד יורו, בשנה הגרועה ביותר מאז הקמת הקבוצה לפני עשור. החברות של (Shell) ו-BP הן היחידות הכלולות במדד פוטסי 100 הבריטי אשר דיווחו עד כה על הפסד גדול יותר בשנה שעברה.

 

המגפה פגעה קשות במודל העסקי של IAG, המכוון ללקוחות תאגידיים וטיסות לטווחים גדולים. מגבלות התנועה שהוטלו ברבים מיעדי החברה, כולל ארה"ב ובריטניה, עודן בתוקף, והתחזית המיידית עבור התעשייה נראית עגומה.

מטוס של בריטיש איירווייז מטוס של בריטיש איירווייז צילום: ויקיפדיה

 

 

IAG מקווה להחזיר 20% מנפח הטיסות שרשמה ב-2019 ברבעון הראשון של השנה, והיא מתמקדת כעת בהורדת עלויות וקיצוץ משרות. מנכ"ל IAG לואיס גלאגו אמר ש-2020 הייתה שנת משבר עבור כל התעשייה, אך ששיעורי ההדבקה "הולכים בכיוון הנכון". המנכ"ל קורא לפתוח את השמיים באמצעות אישורי בריאות דיגיטליים בינלאומיים. ברקע, חברות התעופה המתמקדות בטיסות פנימיות בבריטניה קיבלו דחיפה משמעותית מהתוכניות הממשלתיות לפתוח את השמיים החל מאמצע מאי - דבר שגרר מבול של הזמנות.

 

הכנסות החברה נפלו ב-69% בשנה שעברה, לרמה של 7.8 מיליארד יורו, כשחברות התעופה של הקבוצה ביצעו רק שליש מטיסותיהן המתוכננות ב-2020. החברה אגרה 10.3 מיליארד יורו במזומן כדי לצלוח את המשבר, אך כמו רבות מעמיתותיה המשמעות היא רמת חוב גבוהה מאוד. החוב הנקי של הקבוצה עמד על 9.8 מיליארד יורו בסוף השנה, עלייה של 30% מסוף 2019. ההפסד כולל פריטים כמו דלק, וגידור מט"ח, עלויות הבנייה מחדש ופרישת מטוסים מפעילות. ללא הפריטים האלה, IAG הפסידה 4.4 מיליארד יורו, מעט טוב יותר מתחזיות האנליסטים. החברה מסרה כי אי הוודאות המתמשכת בנוגע למגפה מונעת ממנה לספק תחזיות להמשך.

x