מילון כלכליסט
speasyil
speasyil 
צילום: יח"צ
 

תחקיר: מה מסתתר מאחורי ההבטחות של תוכנית ספיזי ללימוד אנגלית שוטפת ב-42 יום?

ישראלים רבים ניצלו את הזמן בקורונה כדי ללמוד אנגלית, חלקם אף נפלו קורבן לתוכניות וקורסים במוסדות חינוך נוצצים שגבו מהם עשרות אלפי שקלים. יצאנו לחקור מה היא תוכנית ספיזי ללימוד אנגלית והאם ההבטחה שלהם לדבר אנגלית תוך 42 יום אמיתית? מה עומד מאחרי השיטה? לתחקיר המלא

בשיתוף speasyil 17.02.21

בזמן הקורונה מאות אלפי ישראלים נתקלו בפרסומות השונות שמבטיחות לכאורה דיבור אנגלית שוטפת תוך 42 יום תחת השם ״ספיזי״. ספיזי מבטיחה שבקורס האנגלית המרכזי שלה היא תלמד ״כל ישראלי לדבר אנגלית שוטפת תוך 42 יום או פחות בשעה השקעה ביום״ תוך כדי שהיא מפרסמת שיש מעל 9k תלמידים שלומדים בשיטה המדוברת. החלטנו ללכת ולחקור מה קורה בפועל מאחורי ההבטחות של החברה והאם ההבטחה להחזר כספי אמיתית למי שלא מצליח?



בזמן שהקורונה והסגרים גרמו לכולנו לעבוד, לגדל משפחה ולפגוש חברים הכל תחת קורת גג אחת, ישראלים רבים החלו לבדוק אפשרויות לנצל את הזמן הנוסף שנותר להם ללימוד אנגלית וזו בעקבות הדיגיטליזציה שהעולם דוהר אליה בצעדי ענק. ממש ככה מתחת לאף התגנבו להן מספר חברות אינטרנטיות ללימוד תכנים בעולם הדיגיטלי, הבולטת מהן שהגיעה לחדשות היא התוכנית המרכזית ספיזי - שמבטיחה ללמוד אנגלית בטווח קצר.

 

שלחנו את כתבתנו לבדוק האם ההבטחות של החברה אכן נכונות האם זה בכלל אפשרי ללמוד אנגלית בטווח קצר והאם ההבטחות להחזר כספי הן בעצם עוקץ שיווקי?

 

הצלחנו למצוא כמה מן התלמידים שסיימו את הקורס לאנגלית והם הציגו לנו:

 

ורד תלמידה בקורס ספיזי מספרת - ״קיבלתי ציון מאוד נמוך באנגלית בתיכון וזה יצר אצלי חוויה שלילית לשפה וכמעט והפסקתי ללמוד אנגלית. בהתחלה שרק שמעתי על התוכנית מאוד חששתי מההבטחות ולא האמנתי שזה באמת אפשרי. היום אני יכולה להגיד שבזכות הדברים שלמדתי ובזכות זה שהמנחה של הקורס הסביר את הכל בצורה סבלנית ושילב גם הומור זה חיזק לי את המוטיבציה ועזר לי להצליח לסיים את הכל. ביום ה-42 שלי עשיתי סרטון מלא שלי מדברת אנגלית בביטחון, בנוסף, כחצי שנה לאחר הקורס ניגשתי למבחן אמירם והצלחתי להוציא פטור מלימודי אנגלית בתואר, דבר שמבחינתי היה נראה כמו משימה בלתי אפשרית, וכמה אני גאה בעצמי שהלכתי על זה והתמדתי.״

 

הסופר יצחק עזוז בן ה- 70 בוגר הקורס מספר- ״ אני דיסלקט במקור שלי, קיבלתי אפשרות לגשת לקורס לכמה זמן שנוח לי וזה עזר לי מאוד. בקורס עצמו יש מגוון כלים שעוזרים לכל בנאדם וכל אחד מוצא את הכלי המרכזי שלו. הכלי המרכזי שהכי עזר לי בלימודי האנגלית היה ההסברה של דניאל על החוקים הדקדוקיים וההגיון שלהם״.

 

מתוך שיחה שנערכה עם האחראים על התוכנית ומתוך משובים שהתלמידים שלחו חקרנו גם את התשובות ״הפחות אוהדות של התלמידים״, ופנינו לדניאל בנשי ולנציגי החברה השונים לקבל את התשובות כך זה נראה -

 

תלמידה בקורס בשבוע הראשון מספרת - ״לא המשכתי להתקדם כיוון שהרגשתי שאני ברמה הרבה יותר נמוכה מהאחרים. לא התחברתי לבאדי כיוון שאני לא יודעת לדבר ולכן גם לא מבינה קטעי אודיו. בקיצור התחלתי בהתלהבות רבה שירדה לצערי. אשמח לעזרה.״

 

לימודי אנגלית speasyil
לימודי אנגלית speasyil מקור: מתוך תחקיר המשובים בקורס speasyil

 

תלמיד בקורס בשבוע הראשון- ״רוב השיעורים של שבוע הראשון לא ממש עבדו על להתחיל לדבר. יכול להיות שמי שברמה נמוכה ממש זה יכול לעזור לו ולכן זה מסביר את העניין. מה שכן השיעור האחרון של לשמוע רבע שעה אנגלית אני חושב שהוא כן חשוב ואין ספק שאקפיד על כך.״

  

עוד תלמידים בשבוע הראשון מספרים - לדעתי הרמה גבוהה למתחילים המשימות כאילו קלות אבל לא!

צריכה זמן להפנים אני מרגישה שלא עומדת בקצב..אין לי כלל בעיה שזה ייקח יותר מ-42 יום ויהיה בקצב שלי.

לוקח גם זמן להסתדר עם העניינים הטכניים אבל לאט לאט כל יום לומדת עוד קצת.

 

 

כתבתנו פנתה למנהלי החברה על מנת לקבל תשובה על תגובות התלמידים והתעקשה לברר האם יש החזר כספי לכל התלמידים הלא מרוצים איך ההבטחה הזו עובדת?!

 

התלמידים שהצגת אלו תלמידים שביצעו רק את השבוע הראשון שימי לב שלקחת רק את הטענות הקשות מהתלמידים בסקר שביעות רצון בתמונה שאני אראה לך ניתן לראות את הנתונים המדוייקים עד סופם ולשפוט לבד:

 

לימודי אנגלית speasyil
לימודי אנגלית speasyil מקור: מתוך תחקיר המשובים בקורס speasyil

 

בנוסף ניתן גם לקרוא שהמשובים שציינת טוענים שהרמה נמוכה וחלקם טוענים שהרמה גבוהה. בתוכנית של ספיזי אנחנו דואגים שלימודי האנגלית יהיו מתאימים לכל הרמות, ואנחנו עושים את זה בכך שאנחנו מעלים את הרמה ככל שהשבועות מתקדמים ומתחילים מרמת הabc- ככה שהטיעון של רמה נמוכה או רמה גבוהה הוא לא מדוייק ומי שפשוט לא רוצה ללמוד לא ילמד והוא כבר יבחר את הסיבה שלו. מהנסיון שלי לכל חברה שפגשתי יש ביקורות שליליות ויש ביקורות טובות, ממש כמו שחלק מהאנשים אוהבים אייפון וחלק אנדרואיד. השאלה האמיתית היא האם הביקורות החיוביות עולות על השליליות ?!

 

בגרף ניתן לראות בבירור שהביקורות החיוביות מנצחות. ויותר מזה אני אגיד לך ככל שתתקדמי בשבועות את תוכלי לראות שסקר השביעות רצון בקורס עולה. משמע מי שלא מרוצה מהקורס זה מי שהחליט לוותר לעצמו בשבוע הראשון ומצא תירוץ "למה לו זה לא עובד"

 

אוקיי, ונניח שאני באמת בשבוע הראשון והחלטתי שזה לא בשבילי איך אני מקבלת את הכסף לפי חוק הגנת הצרכן שאני מניחה שאתה מכיר שמחייב אתכם להחזיר את הכסף במידה והלקוח ביטל לפני 14 יום?

 

קודם כל אנחנו חברה מסודרת שעובדת עפ״י חוק ב100 אחוז מהפעמים, וחשוב לי להסביר את החוק בנושא הזה כי מה שאמרת לא מדויק, וחשוב שכל מי שקורא את הכתבה הזו ידע חד וחלק את החוקים במדינת ישראל כי בסופו של יום אי ידיעת החוק לא פוטרת מעונשו.

 

החוק מסביר שבמידה ומדובר במוצר מידע דיגיטלי משום שזה מוצר שניתן להעתקה ולשיכפול לא ניתן לקבל החזר כספי מרגע שהמוצר נשלח ללקוח במייל או בסמס. ולכן חוק ה14 יום כפי שאת מכירה אותו לא חל על מוצרים מסוג זה..

 

רגע, רגע אז מה אתה אומר בעצם שההבטחה שלכם להחזר כספי הוא מעל החוק?

 לא, להפך, עוד לא נגעתי בהבטחה שלנו, רק הסברתי לך את החוק במדינה בצורה יבשה, אנחנו דווקא נותנים לתלמידינו ביטחון שהוא אקסטרה על החוק! בקורס שלנו כל מי שנכנס תחילה מתבקש לאשר סרטון שמסביר לו את החוק (וזאת עשינו כי הבנו באמת ובתמים שאנשים אינם מכירים את החוק לכן החלטנו לתת להם הסבר נוסף בוידאו ובכתב), ורק לאחר האישור הנוסף שעשינו הקורס באמת נפתח לתלמיד. חשוב לנו להיות 100% שקופים עם הלקוחות שלנו, ובנוסף לשקיפות החלטנו לתת תעודת אחריות פשוטה שאומרת - אם נכנסת לקורס והחלטת שללמוד אנגלית זה משהו שחשוב לך להשיג אחת ולתמיד, אנחנו איתך ומגבים אותך בהחזר כספי מלא וזאת כמובן במידה ועשית את כל שיעורי ומשימות הקורס בזמן, משמע אם באמת השתדלת ללמוד ולא שיפרת את האנגלית שלך, לא הגעת לתוצאה הרצויה לך עד ליום ה42 כולל, אנחנו לוקחים אחריות על ״העוול״ שנעשה לך ומחזירים לך 100% מהכסף. ככה שהלקוח גם מוגן פעמיים, גם בזכות סרטון ההסבר וגם בתעודת אחריות מקיפה שדואגת לתוצאה שלו. שורה תחתונה, יצרנו את המנגנון הכי פייר ללקוח, אני אישית לא נתקלתי בהצעה כל כך פיירית, ואם יש אחד לאלף שבא לנצל אותנו והוא נרשם רק כדי לעשות את כל הקורס והמשימות תוך 42 יום ואז לבקש החזר כספי, אז שיבושם לו, אני באמת ובתמים מאמין שרוב האנשים הם פיירים וישרים, ולא כאלה שבאו לעקוץ.

 

לסיכום, אכן מתברר שספיזי הוא קורס אנגלית אונליין שלא מבטיח "קסמים" אלא דורש מהתלמידים שלו לעשות את השיעורים והמשימות ולהיות רציניים לגבי משך התוכנית. התוכנית גם מציעה החזר כספי מלא במידה ואינכם מרוצים מקורס האנגלית שרכשתם. חשוב גם לציין שלחברה יש רוב מוחלט של לקוחות מרוצים ובציון שביעות רצון גבוה של 8.9 מתוך 10 מסוף הקורס.

 

אפשר גם לשמוע עוד על השיטה ולקבל הדרכה שהחברה נותנת לקוראינו בחינם מכאן

 

 

 

פרסום ראשון: 16.02.21, 13:17

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות