שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מילון כלכליסט
ב90% מלוחות הנדל"ן המתווכים נמצאים בצד, למטה. אצלנו אין דבר כזה". הומלי
ב90% מלוחות הנדל"ן המתווכים נמצאים בצד, למטה. אצלנו אין דבר כזה". הומלי  
 

הכירו את לוח הנדל"ן היחיד שמבטיח לכם דירות בבלעדיות

בשורה אמיתית למתווכים ולמחפשי דירות: אתר חדש מביא לכם רק דירות בבלעדיות אצל מתווכים היתרונות באתר החדש הם רבים: המתווכים מקבלים במה לנכסים הבלעדיים שלהם, דבר שיכול ליצור שיתופי פעולה ייחודיים ביניהם ואילו מחפשי דיור מקבלים התחייבות לנכס שלא יוכלו למצוא בפרסום פרטי, ובסכום ברור וידוע מראש

בשיתוף הומלי 31.01.21

בלעדיות בתיווך היא ממש לא מילה גסה – לא בקרב הלקוחות ובוודאי שלא בקרב המתווכים. אם אתם מתווכים, הבלעדיות נועדה להבטיח שהדירה שאתם מנסים למכור לא תמצא את עצמה לפתע בידיהם של קונים ששמעו על הדירה ממתווך אחר שגם הציע מחיר אחר, וכך נותרתם עם חוזה בלעדיות שנחתם בכלל אחרי שכבר היו מגעים קונקרטיים לרכישתה. ואם אתם לקוחות שקבעתם לרכוש דירה במחיר מסוים ופתאום מצאתם אותה במקום אחר במחיר זול יותר, בטח תהיתם למה שווה ההתחייבות שהמתווך שלכם בלעדי? ובכן, שם המשחק הוא: אמינות.



אחד מהפלטפורמות המובילות בישראל שנועדו לספק מענה בדיוק לסוגיה זו היא חברת הומלי (homely-mls), המתמחה במתן שירותים טכנולוגים לאלפי מתווכים בארץ. בין השירותים שהומלי מציעה הוא פרסום בקליק חתימה דיגיטלית למתווכים, בניית אתרי אינטרנט ממוקדים למשרדי תיווך וכן את תוכנת התיווך הטובה והנפוצה בישראל "webtiv".

 

"ב90% מלוחות הנדל"ן המתווכים נמצאים בצד, למטה. אצלנו אין דבר כזה. האתר הוא למתווכים, והמתווך הוא הפרונט. לא הדירה הפרטית היא בפרונט, אלא המתווך", אומרים בהומלי. "אצלנו, בשונה מכל הפלטפורמות המוכרות, אנחנו שמים את הזרקור על המתווך כבר מעל ל-30 שנה", הומלי היא לא לוח נדל"ן כמו כל לוח אחר. "מי שיכול לפרסם באתר אלה רק משרדי התיווך, ורק דירות למכירה שהם קיבלו בבלעדיות, שרק הם משווקים את הנכס, כך שללקוח הקצה יהיה ביטחון שהנכס שהוא מעוניין בו לא יימכר למישהו אחר במחיר משופר יותר – באתרים אחרים".

 

"הישראלי הממוצע נרתע מבלעדיות ולא תמיד בצדק". "הרתיעה נובעת בהרבה מקרים מחוסר אמון כלפי המתווכים, שמושרשת בתפיסה שלנו שמנוגדת לחלוטין לתדמית שנוצרה לשוק התיווך באירופה ובארה"ב, שעניין הבלעדיות שם קריטי הרבה יותר ללקוחות. בנוסף, בעלי הנכסים בישראל נוטים לחשוש מקשר מחייב עם מתווך אחד, בטענה כי מתווכים נוספים בהכרח יתאמצו יותר להביא את המחיר הטוב ביותר עבורם. אך לא תמיד זה נכון ויש מקרים שהבלעדיות בהחלט מקדמת את האינטרסים של בעלי הנכסים: אם דירה בבלעדיות נמכרת בתוך חודש ימים, הזמן הממוצע לדירה רגילה בשוק הוא 4-5 חודשים".

 

 "הרוכש הפוטנציאלי מקבל 100% אמינות". הומלי
"הרוכש הפוטנציאלי מקבל 100% אמינות". הומלי

 

המשמעות היא שלמתווך שרוצה לפרסם ייאסר לפרסם במקומות אחרים?

"בוודאי שהוא יכול. הנקודה היא שהלקוח יכול להיות בטוח שהנכס מטופל בידי מתווך אחד – מה שמבטיח מחיר אחיד בכל הפלטפורמות שהוא יפרסם את הנכס. כך שהרוכש הפוטנציאלי שלו מקבל 100% אמינות שהוא יודע שהנכס הזה נבדק על ידנו והוא באמת בבלעדיות מתווך".

 

במסגרת הבדיקות שיוודאו את אמינות הבלעדיות נדרש המתווך לשלוח את טופס הבלעדיות באת פרסום הנכס כדי לוודא שהדירה באמת נמצאת בבלעדיות. "אנחנו מסתכלים עליו, משווים שזה באמת אותו טופס, רואים עד מתי הבלעדיות של אותו מתווך, שיש לזה תוקף ומאשרים את הנכסים". "מי שמעלה לי טופס הזמנת משרדי תיווך או הסכם עם בעל הנכס שהוא ישלם לו במידה והוא ימכור את הדירה, זה מבחינתנו לא טופס בלעדיות. טופס בלעדיות אומר שרק אותו מתווך יכול למכור את הנכס", לפי שעה, האתר עובד רק עם סוכני נדל"ן, ולא עם משרדי מכירות של קבלנים ויזמים.

 

המישור השני שהומלי תציע למתווכים שלה נוגע לשיתופי פעולה בין משרדי התיווך. "אם משרד תיווך שיש לו לקוח שהוא מחפש נכס והוא לא מוצא במאגר הרגיל נכס שמתאים לדרישות הספציפיות, הוא יכול להגיע לאתר שלנו ולראות מתווכים אחרים שמפרסמים באתר – ולהיות בטוח שהדירה נמצאת בבלעדיות אצל המתווך הקולגה שלו".

 

תהליך הרישום לאתר פשוט מאוד ויעיל. ההרשמה נעשית כמו כל אתר אחר, שבהם הוא מעלה את פרטיו הבסיסיים, ומעבר לכך – כמו תמונה או לוגו – אם יחפוץ. השלב הבא הוא לגשת לאזור האישי ולפרסם את המודעה. לאחר מכן יידרש המתווך להעלות את המסמך שמוכיח בלעדיות מצדו על הנכס. הטופס מועבר לאישור מנהלי האתר, שמחליטים אם לאשר או לדחות את הפרסום.

 

איזה מגמות גיליתם באמצעות האתר הזה, אם בכלל?

"באופן כללי ניתן לראות מגמה מתפתחת בקהילת המתווכים לבצע שיתופי פעולה, אבל כיום הם נעשים בדרכים מאוד מוזרות ", מסבירים בהומלי. "התיווך כיום בין המשרדים נעשה לפעמים באמצעות כל מיני קבוצות וואטסאפ וכאלה, שאתה יודע, אתה זורק איזשהו נכס ואז זה מתגלגל כלפי מעלה וכל אחד זורק לחלל האוויר את מה שיש לו, וזה כמובן לא הכי פרקטי בעולם – בלשון המעטה. עם זאת, בפלטפורמה שלנו הם מקבלים את המידע בלוח עצמו, עושים התאמה בקריטריונים ומקבלים את התוצאה הרצויה".

 

לצפייה בלוח, לחצו כאן

 

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות