$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

ג'מבו היוונית תובעת 2.6 מיליון שקל מג'מבו סטוק: "מטעה את הצרכנים"

הסכסוך בין הרשתות מגיע לבית המשפט; לטענת החברה היוונית, "הצרכנים הישראלים מתבלבלים, ומזהים את ג'מבו סטוק כ-JUMBO"; לדבריה, קיים "חשש כבד" כי ההטעיה תלך ותתגבר על רקע כניסתה לארץ; ג'מבו: "דוחים התביעה, אף אחד לא יבהיל אותנו"

אורנה יפת 11:2101.01.21

רשת ג'מבו היוונית (Jumbo S.A) הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביבתביעה  בהיקף 2.6 מיליון שקל נגד חברת צ'אק בס, המפעילה את רשת ג'מבו סטוק, ובעליה, רועי ונונו.

 

בכתב התביעה מבקשת החברה היוונית מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע נגד הרשת הישראלית ולהורות לג'מבו סטוק לחדול משימוש בסימנים המפרים - הדומים לסימני JUMBO. כמו כן, דורשת ג'מבו היוונית להורות לג'מבו סטוק להימנע מפעולות העלולות לגרום לצרכנים לחשוב כי הרשת הישראלית קשורה אליה באופן כלשהו.

 

ג'מבו אף דורשת כי ג'מבו סטוק תמסור לידיה דו"חות מלאים ומפורטים על היקפי המכירות וההכנסות בחנויות ובאתר האינטרנט שלה, מאז תחילת הפעילות תחת הסימנים המפרים, לטענתה, בדצמבר 2016, ושומרת לעצמה הזכות לתקן את סכום התביעה בהתאם לדו"חות הכספיים.

בשלב זה, דורשת הרשת היוונית מבעל הרשת הישראלית, רועי ונונו, 2.6 מיליון שקל בגין "כל הנזקים וההוצאות שנגרמו לה בגין מעשיהם המפרים של הנתבעים".

 

ג'מבו סטוק ג'מבו סטוק צילום: ניצן גור

 

בכתב התביעה טוענת ג'מבו היוונית כי ג'מבו סטוק זיהתה את ההכרה וההוקרה שרוחשים הצרכנים הישראלים כלפי הרשת היוונית: "ראו כי טוב, ובסוף 2016, שנים רבות לאחר שסימני JUMBO רכשו מוניטין אדירים בישראל, החליטו 'לבוא אל המוכן' ואימצו לעצמם את הסימן JUMBO, והם עושים מאז שימוש במספר סימנים, הכוללים את המילה JUMBO, בחנויות קמעונאיות למוצרי בית".

 

לטענת החברה היוונית, בשל השימוש שעושה ג'מבו סטוק בסימנים המפרים "ופעולות מכוונות נוספות שנועדו להגביר את ההטעיה", הצרכנים הישראלים מתבלבלים בפועל בין הסימנים, ומזהים את ג'מבו סטוק כרשת JUMBO, כל זאת על אף שהיא טרם החלה לפעול בישראל, דבר שלטענת הרשת היוונית מלמד על המוניטין הגבוה שיש לסימן JUMBO בישראל.

 

בכתב התביעה חושפת החברה היוונית את היקף ההשקעה הכספית בפעילות במשך כל שנות פעילותה. לפי הנתונים, הרשת היוונית משקיעה כ-8.2 מיליון יורו בשנה בממוצע בפרסום ושיווק. בסך הכל, משנת 2007 ועד 2019 השקיעה ג'מבו היוונית, לטענתה, כ-106 מיליון אירו במטרה להחדיר את שם הרשת ופעילותה לתודעת הצרכנים.

 

עוד מציינת החברה בתביעה כי ב-2015-2016, "לפני שהנתבעים החליטו לחמוד את המוניטין הבינלאומיים של התובעת", היקף המכירות של ג'מבו היוונית היה מעל 550 מיליון יורו, והרווחים שלה עמדו על יותר מ-252 מיליון יורו. ב-2018-2019, היקף המכירות של החברה היה כ-670 מיליון אירו והרווח עמד על 280 מיליון יורו.

 

"על אף שהתובעת טרם החלה את פעילותה בישראל וטרם עשתה שימוש בסימני JUMBO בישראל - סימני JUMBO הם סימנים מוכרים היטב בישראל", נטען בתביעה. "מאות אלפי ישראלים הפוקדים את המדינות בהן פועלת התובעת מדי שנה, נחשפים לחנויות הענק שלה ורוכשים בהן מוצרים בהיקפים גדולים. המוניטין חוצי-הגבולות של רשת JUMBO לא פסחו על ישראל. יוון שהיא מדינת האם של הרשת, מהווה את אחד מהיעדים התיירותיים הפופולריים בקרב תיירים ישראלים. כך גם קפריסין ואתרי תיירות פופולריים נוספים בקרב ישראלים בהם פעילה הרשת, כגון בולגריה, רומניה ומדינות הבלקן".

 

 

ג'מבו היוונית ג'מבו היוונית צילום: שאטרסטוק

 

קבוצת פוקס עתידה לפתוח חנויות של הרשת היוונית בישראל ב-2021 וביקשה גם מרשם סימני המסחר שלא לעכב את ההחלטה בנוגע לסימן המסחר מעבר לפברואר הקרוב.

 

בתביעה נטען כי העובדה ש"ענקית מסחר כרשת פוקס בחרה להתקשר עם רשת JUMBO על מנת לקדם את פעילותה בישראל, ושכניסתה לישראל זכתה להתעניינות תקשורתית גבוהה במיוחד - מעידה על המוניטין האדירים של הרשת".

 

עוד נטען בתביעה כי "אם ניתן היה 'לחיות' עד כה עם העובדה שהנתבעים רכבו על המוניטין חוצי הגבולות של רשת JUMBO לטובת פעילותם בישראל, מהסיבה הפשוטה שלא היתה לה נוכחות בישראל ולכן הנתבעים כלל לא התחרו בה עד כה - הרי משעה שהרשת היוונית עתידה להיכנס ולפעול בישראל בקרוב, ישנו חשש כבד כי ההטעיה בפועל הקיימת כיום תלך ותתגבר, ותגרום לזליגת לקוחות מהתובעת אל הנתבעים".

 

 

רועי ונונו רועי ונונו צילום: אוראל כהן

 

ג'מבו היוונית, המיוצגת בישראל על ידי משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, טוענת בפני בית המשפט כי אין מחלוקת בינה לבין ג'מבו סטוק בנוגע לכך שהסימנים המפרים דומים עד כדי הטעיה לסימני JUMBO. למעשה, טוענת החברה היוונית, "בניסיון נואש להפוך את היוצרות ולמנוע את המצב הבלתי נמנע של הפסקת פעילותם תחת הסימנים המפרים... הגישו הנתבעים לרשם סימני המסחר הודעת התנגדות לרישום הסימן המעוצב של התובעת ובמסגרת ההתנגדות טענו בהרחבה כי יש דמיון מטעה בין הסימנים, ואף ניסו (ברוב חוצפה) לטעון כי התובעת, הפועלת כבר 34 שנים תחת סימני JUMBO, תרכוב על המוניטין של הנתבעים בכניסתה לישראל".

 

כתב התביעה כולל ציטוטים של ונונו שהתבטא בכלי התקשורת באמרו כי אין דרך ששתי רשתות תחת אותו שם יפעלו בישראל וכי מדובר בהטעיית הצרכנים. "לא נותר לנו אלא להצטרף לדברים אלה של הנתבעים", כתבו עורכי דינה של ג'מבו היוונית, גלעד וקסלמן, אדר בנגום ואדי לבדנסקי, "ואולם קשה לתאר במילים עד כמה מקוממות טענות אלו כאשר הן מועלות כלפי רשת JUMBO מפי החקיינים... אכן, בחוצפה שכזו בהחלט לא נתקלים בכל יום... יובהר, כי אין בעובדה שהתובעת לא פעלה עד כה בישראל ולא עשתה שימוש בסימני JUMBO בישראל כדי לגרוע מהתקיימות מוניטין בקרב הציבור בישראל לצורך הוכחת הפרת סימן מסחר מוכר היטב שאינו רשום או גניבת עין".

 

מג'מבו סטוק נמסר בתגובה: "אנו דוחים בשאט נפש ובכל תוקף את התביעה הנלוזה של JUMBO היוונית, המנסה להלך אימים על בעל השליטה ומנכ"ל רשת ג'מבו סטוק, רועי ונונו. אף אדם או רשת בישראל או בעולם לא יבהיל אותנו ואנו נמשיך לפעול בדרכנו הצודקת".

x