מילון כלכליסט
קידום אתרים seowho
קידום אתרים seowho  
צילום: freepik
 

איך לבחור חברת קידום אתרים שתדע לתת בראש?

קידום אתרים הוא בגדר תהליך שיווקי שבעלי אתרים לא יכולים לוותר עליו. רק בעזרת ביצוע קידום אתרים אורגני לטווח ארוך, ניתן לחשוף את האתר לקהלים רחבים ולהגיע למצב בו הלקוחות הרלוונטיים מוצאים את האתר ונכנסים אליו. ללא פעולות של קידום אתרים, קיימת תמיד סכנה כי גם האתר המושקע והאיכותי ביותר ייאלץ לדשדש במציאות בה אין אליו כמעט כניסות

בשיתוף חברת קידום האתרים seowho 10.12.20

כדי להצליח לבצע קידום אתרים טוב לאתר, יש צורך במקצוענים שמכירים היטב את התחום. מדובר בתחום שמצריך הכרה של כל הגורמים שיעזרו לאתר להתקדם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל, וגם ידע לא קטן בכמה סודות מקצועיים חשובים. כל ניסיון של קידום אתרים ללא הידע המתאים יהיה מסורבל וקשה מאוד, וקרוב לוודאי שלא יניב את התוצאות המיוחלות.



למה צריך לצפות מחברת קידום אתרים

מכיוון שקידום אתרים אורגני מצריך הכרה יסודית של התחום, לא כל מקדם אתרים מצליח להביא ללקוחות שלו תוצאות מוכחות. יש כמה דברים שלהם צריך בעל האתר לצפות מהחברה שמבצעת עבורו קידום בגוגל – מקצועיות, הכרת הנישה הספציפית שלו, קבלת ייעוץ לביצוע אופטימיזציה באתר וכן דיווח עקבי וניתוח התוצאות.

 

מבחינת המקצועיות, הכוונה בעיקר ליכולת לבנות קישורים איכותיים, דבר שהוא בסיסי ביותר בכל פעולת קידום אתרים אורגני. קישורים הם "הלחם והחמאה" של המקדם, ובלי בנייה עקבית של קישורים שמגיעים מאתרים איכותיים, קשה מאוד לקדם את האתר בצורה טובה. המקדם צריך גם להכיר את הנישה שבה פועל האתר. אתרים מתחומי תעשייה שונים ברשת זקוקים לטיפול מעט שונה כדי להתקדם בתוצאות החיפוש. ישנם תחומים תחרותיים ביותר, כמו בניית אתרים, למשל, או תחום התיירות. בתחומים אלה, הטיפול בקידום האתר צריך להיות יסודי ואיכותי במיוחד, והמקדם צריך להכיר את השיטות שבאמת יעבדו בפועל באותו תחום. בנוסף לכך, ישנם לא מעט תחומים שבהם את התוצאות הראשונות במנועי החיפוש תופסים אתרי ענק (כמו אמאזון או Trip Advisor), והקידום בתחומים אלה צריך להיות מקורי ויצירתי יותר. בתחומים התחרותיים, למשל, יש תפקיד חשוב יותר לבחירת מילות המפתח שבהן מתמקדים בקידום.

 

קידום אתרים seowho
קידום אתרים seowho צילום: freepik

 

איך תבחרו את החברה הנכונה לכם?

מדד נוסף שבעזרתו תוכלו למדוד את איכות החברה לקידום אתרים שאתם עובדים איתה, הוא מדד הדיווח. ישנם מקדמי אתרים שמבקשים חופש פעולה מוחלט ואינם טורחים ליידע את הלקוחות שלהם לגבי הפעולות שהם עושים או התוצאות שהם מגיעים אליהן. חלק אינטגרלי וחשוב מכל תהליך של קידום אתרים איכותי הוא קבלת דו"חות שבועיים וחודשיים מסודרים. הדיווח צריך לכלול, קודם כל, את הביטויים שבהם האתר מתמקד ואת תוצאות הדירוג בביטויים אלה. בנוסף לכך, מכיוון שקמפיין של קידום אורגני הוא קמפיין שיווקי לכל דבר ועניין, הלקוח צריך לקבל גם דיווח על נפח הכניסות לאתר שלו, ונתונים נוספים שאותם המקדמים יכולים לאסוף מכלים כמו Google Analytics ושירותים נוספים.

 

ללא הדיווח הקבוע, בעלי האתר אינם יכולים לדעת כיצד מתקדם הקמפיין שלהם, ואינם גם יכולים לקבל החלטות מושכלות בענייני האתר. לכן, החברה הנכונה לקידום אתרים היא כזו שעומדת בכל הקריטריונים שהוזכרו, משתפת את הלקוח שלה בתהליך, ומצליחה להביא תוצאות מוכחות בזמן אמת.

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות