$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

קוקה קולה ישראל וטמפו מוציאות מאות עובדים לחל"ת ומקצצות בשכר הבכירים

בשל הפגיעה במכירות במשבר הקורונה, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים מוציאה 600 מתוך 4,700 עובדיה לחל"ת. טמפו מוציאה 200 מתוך 1,000 עובדיה לחל"ת

נווית זומר 09:1523.04.20

חברת קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים) מוציאה לחל"ת 600 עובדים ומקצצת בשכר, עקב משבר הקורונה שפגע בהכנסותיה - כך נודע לכלכליסט. גם חברת טמפו מוציאה עובדים לחל"ת - 200 מתוך 1,000 עובדיה בסך הכול ומקצצת בשכר הבכירים.

 

 

במקביל להוצאת העובדים לחל"ת, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים החליטה כאמור על קיצוץ שכר בגובה 10% לחברי ההנהלה וקיצוץ בגובה 5% למשתכרים 15,000 שקל ומעלה. עובדים שיצאו לחל"ת יקבלו מענק בסך 3,000 שקל

 

הסיבה למהלך של קוקה קולה ישראל היא אובדן ההכנסות מהשוק המוסדי שלה - ברים, מסעדות, בתי קפה, מלונות וקיוסקים - המהווה כ-30% ממכירות החברה. לא מדובר רק באובדן שוק עבור המשקאות הקלים של החברה, אלא גם באובדן מכירות בתחום משקאות האלכוהול - לקוקה קולה ישראל אחת מהחברות הגדולות ליבוא משקאות אלכוהוליים לישראל, המעסיקה מאות עובדים בקידום מכירות ושיווק המשקאות לעסקי חיי הלילה בישראל.

 

בנוסף, קוקה קולה ישראל היא בעלת מבשלת הבירה יצרנית קרלסברג וטובורג בישראל, הסובלת גם הם מירידה משמעותית במכירות. החברה מעסיקה בישראל כ-4,700 עובדים והיא חברת המשקאות הקלים הגדולה בארץ.

  

 

מפעל החברה במרכז הארץ מפעל החברה במרכז הארץ צילום: עמית שעל

 

 

קוקה קולה ישראל היא הגורם הדומיננטי בישראל בתחום המשקאות לשוק המוסדי. לצד שיווק משקה הקוקה קולה, שהוא המשקה המוגז הנמכר ביותר בישראל, החברה מציעה סל מגוון של משקאות: מים מינרליים תוצרת נביעות שבבעלותה; מותגי משקאות אלכוהוליים בינלאומיים כגון: קמפרי, וויסקי ג'וני ווקר, ווילד טורקי ועוד, המיובאים ומיוצגים בארץ באמצעות חברת IBBLS - חטיבת האלכוהול של קוקה קולה ישראל; מיצים מתוצרת פריגת; בירה קרלסברג המיוצרת באמצעות מבשלות הבירה באשקלון ויינות מתוצרת יקבי תבור שהחברה רכשה לפני מספר שנים.

 

גם טמפו מוציאה לחל"ת

 

משבר הקורונה שפגע אנושות בענף התיירות, המלונאות וחיי הלילה בישראל, גרם לאבדן מכירות כאמור לא רק לקוקה קולה. גם חברת טמפו, יצרנית פפסי קולה ובירות גולדסטאר, מכבי, הייניקן ויבואנית משקאות אלכוהוליים (אבסולוט וודקה, ולנטיינס ועוד) נפגעה מאבדן השוק המוסדי ונאלצה להוציא 200 עובדים לחל"ת ולקצץ בשכר הבכירים בחברה.

 

מבשלת טמפו מבשלת טמפו צילום: נמרוד גליקמן

 

יש לציין כי העלייה בצריכת מוצרי מזון על ידי משקי הבית בתקופת משבר הקורונה שגררה בהלת קניות מצד הציבור הישראלי - שרכש ואגר בעיקר מזון ופחות משקאות - לא פיצתה את קוקה קולה ישראל על אבדן 30% ממכירותיה לשוק המוסדי.

 

מהחברה המרכזית נמסר: "לאור משבר מגיפת הקורונה והתמשכות הפסקת הפעילות המהותית בשוק הצריכה מחוץ לבית הכולל בין השאר מסעדות, בתי קפה, אולמות שמחה, חופי ים, בתי מלון, ברים וכו׳, החליטה החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע״מ על הוצאה של כ-600 עובדים מכלל עובדי הקבוצה לחל״ת. לעובדים אלה החליטה החברה בשיתוף ההסתדרות וועדי העובדים לתת מענק מיוחד של 3,000 שקל. כמו כן, החליטה החברה לקצץ בשכר ב-10% לחברי ההנהלה והמטה ובין 5%-7.5% רק למשתכרים מעל 15,000 שקל. לאלו המשתכרים מתחת לסכום זה לא יבוצע קיצוץ בשכר".

x