$
פרסום ושיווק

חשד לליסטריה: סלטי שמיר מבצעת ריקול למוצרי חומוס וטחינה

ההחלטה על ביצוע הריקול התקבלה לאחר שבבדיקות שגרתיות שעורכת החברה במפעליה, התגלו כמה מוצרים עם חשד להימצאות ליסטריה; מוצרים אלו לא יצאו לשיווק - אך החברה החליטה לאסוף מהשוק מוצרים שיוצרו באותם ימים בהם עלה חשד להימצאות החיידק

נורית קדוש 22:3701.02.20

חברת סלטי שמיר מבצעת ריקול (איסוף מוצרים) למגוון מוצרי חומוס וטחינה המיוצרים על ידה.

 

ההחלטה על ביצוע הריקול התקבלה לאחר שבמסגרת הבדיקות השגרתיות שעורכת החברה במפעליה, התגלו מספר מוצרים עם חשד להימצאות חיידק ליסטריה מונוציטוגנס,מוצרים אלו נחסמו טרם שיווקם ולא יצאו לשיווק .

 

המוצרים שיבוצע להם ריקול המוצרים שיבוצע להם ריקול

 

חיידק ליסטריה מונוציטוגנס עלול לגרום מחלה באוכלוסייה בסיכון גבוה, כמו בעלי מערכת חיסונית מוחלשת, קשישים או לגרום להפלות בנשים הרות.

 

בדיקות נוספות שנעשו על ידי החברה על מוצרים אחרים מאותם ימי ייצור יצאו תקינות.

 

למרות שהמוצרים לא שווקו, החליטה החברה לאסוף מספר מוצרים מהשוק, מאחר שיוצרו באותם ימים בהם עלה חשד להימצאות חיידק ליסטריה מונוציטוגנס במוצרים שנחסמו.

 

החברה עדכנה את שירות המזון משרד הבריאות וקבעה כי אם יש לקוח אשר מוצר המופיע ברשימה נמצא ברשותו, הוא מתבקש שלא לצרוך אותו ולפנות לחברה.

 

סלטי שמיר (ארכיון) סלטי שמיר (ארכיון) צילום: אוהד צויגנברג

הריקול יוצא לדרך, ימים לאחר שרשות התחרות אישרה את רכישת מעדני מיקי על ידי סלטי שמיר תמורת 6 מיליון שקל.

 

האישור, ניתן שבועיים לאחר שקבוצת משקיעים בראשות סבינה בירן, מנכ"לית ישראייר לשעבר ושותפה מנהלת בחברת הייעוץ mvp, ורמי רונן, מנכ"ל שטראוס מים לשעבר, רכשו 50% מסלטי שמיר, השחקן השלישי בשוק הסלטים. הערכות הן כי השניים השקיעו בחברה כ-18 מיליון שקל.

 

הרכישה צפויה לחזק ולהגדיל את נתח השוק של סלטי שמיר בשוק הנשלט על ידי שטראוס עם מותג אחלה ואסם עם מותג צבר. מדובר בקטגוריה שמכירותיה ירדו בשנים האחרונות, בעקבות טרנד הבריאות וכן בעקבות אזהרת ארגון הבריאות העולמי מצריכת מוצרי בשר מעובד, שהובילה לצניחה ברכישת נקניקים, שצריכתם מלווה על פי רוב בסלטים. בחברה העריכו כי מכירות סלטי שמיר שהסתכמו בשנה החולפת ב-150 מיליון שקל צפויות להסתכם ב-2020 ב-200 מיליון שקל.

x