$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

זרטו הישראלית פוזלת לנאסד"ק לפי שווי של 600 מיליון דולר

החברה תנסה לגייס 150 מיליון דולר במחצית השנייה של השנה. ספקית שירותי ההתאוששות מאירועי אסון בתחום המחשוב שוקלת לבצע גיוס פרטי גדול עוד לפני ההנפקה. בגיוס האחרון ב־2016, שנערך לפי שווי של 300 מיליון דולר, השתתף גם לן בלווטניק

גולן חזני 07:2718.03.19

חברה ישראלית נוספת נמצאת על המסלול להנפקה בנאסד"ק. ל"כלכליסט" נודע כי חברת זרטו (Zerto) מנהלת בשבועות האחרונים פגישות עם בנקי השקעות שונים, לצורך בחירת הגוף שיוביל אותה במחצית השנייה של השנה להנפקה בוול סטריט.

 

השווי שאליו מכוונת החברה עומד על 500–600 מיליון דולר, והיא תנסה לגייס במסגרת ההנפקה 100–150 מיליון דולר. בשיחות עם הבנקאים מציינת זרטו גם אפשרות לגיוס פרטי גדול, אחרון לפני ההנפקה, ומציינת כי החלטה אם לצאת להנפקה ציבורית או פרטית תתקבל בשבועות הקרובים. עם זאת, ההערכות הן שאכן החברה תונפק במחצית השנייה של 2019.

 

בכך מצטרפת זרטו לחברות פייוניר (Payoneer), תופין (Tufin) ופייבר (Fiverr), שנמצאות בשלבים שונים של היערכות להנפקה.

 

מימין סמנכ"ל הטכנולוגיות עודד קדם ואחיו מנכ"ל זרטו זיו קדם מימין סמנכ"ל הטכנולוגיות עודד קדם ואחיו מנכ"ל זרטו זיו קדם צילום: עמית שעל

 

זרטו היא חברה צעירה יחסית, שהוקמה ב־2010 ופועלת בתחום טכנולוגיית המידע. החברה מספקת שירותי התאוששות מאירועי אסון טכנולוגיים — מנפילת שרתים בעקבות הפסקות חשמל ועד אירועי סייבר. ההתאוששות של שירותי המחשוב, שנעזרים בטכנולוגיה של זרטו, אמורה להיות מהירה מאוד.

 

גייסה 130 מיליון דולר מאז ההקמה ב־2010

 

בשמונה השנים מאז הקמתה גייסה זרטו 130 מיליון דולר. הגיוס האחרון בהיקף של 70 מיליון דולר היה ביוני 2016, והשלים בכך את החלק הראשון שהסתיים בינואר אותה שנה.

 

את הגיוס הובילה הקרן האמריקאית IVP, שמנהלת 6 מיליארד דולר ומתמקדת בהשקעות בחברות טכנולוגיה בוגרות, במטרה לתמוך בהליכי הפיכתן לחברות גדולות. עם 300 ההשקעות שביצעה הקרן האמריקאית בעבר נמנות נטפליקס, סאונד קלאוד, שזאם, טוויטר, סנאפצ'ט ומרקטו.

 

באותו סבב נכנסה להשקעה ראשונה בזרטו גם אקסס אינדסטריז (Access Industries) של לן בלווטניק, שהשקיעה בחברה באמצעות הזרוע הישראלית שלה כלל־טק. משקיעים ותיקים יותר בזרטו הם: קרן 83North, לשעבר גריילוק ישראל; RTP הרוסית; הקרנות USVP והרמוני; וכן מארק לזלי — שגם מכהן בדירקטוריון של זרטו. שווי החברה באותו גיוס עמד על כמחצית מהשווי שבו מדובר להנפקה — 300 מיליון דולר.

 

זרטו פעילה בתחום ההולך וגדל של שירותי ענן, ומציעה לארגונים ולחברות גדולות את האפשרות לנדוד בקלות בין שירותי אחסון הענן של ענקיות כמו מיקרוסופט ואמזון, תוך גיבוי כלל האפליקציות הארגוניות והמידע האגור בהן.

 

החברה צומחת בקצב מהיר ומכפילה את מכירותיה מדי שנה. אלה הגיעו ב־2018, על פי הערכות, להיקף של 120–100 מיליון דולר. ב־2014 הסתכמו הכנסות זרטו ב־18 מיליון דולר, ונתח נכבד מהוצאותיה מוקדש לשיווק.

 

זרטו מובילה את השוק בתחומה, אבל נושפות בעורפה מתחרות כמו אקטיפיו (Actifio) וכן המערכת להתאוששות מאסון לענן הציבורי שהשיקה VMware של EMC — ענקית האחסון, שממנה יצאו המייסדים של זרטו.

 

זרטו הוקמה בידי האחים זיו ועודד קדם, המשמשים כמנכ"ל וסמנכ"ל טכנולוגיות בהתאמה. זיו קדם נמנה עם מייסדי קשיא (Kashya), חברת התוכנה שנמכרה ל־EMC ב־2006 בתמורה ל־160 מיליון דולר.

 

מרכז התמיכה בסין נמצא בתהליכי הקמה

 

זרטו מעסיקה כיום 700 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בהרצליה, ועם לקוחותיה נמנים תאגידי ענק כמו פוג'יטסו, בלו קרוס וטלפוניקה. מחצית מהעובדים גויסו בשלוש השנים האחרונות. לחברה, שמתהדרת ברשימה של 6,000 לקוחות, יש גם מטה בבוסטון, משרדים בבריטניה ובאוקראינה, וכן מרכז תמיכה בתהליכי הקמה בסין. זרטו זכתה ב־2017 במקום הראשון בתחרות 50 הסטארט־אפים המבטיחים של "כלכליסט".

 

מספקת שירות משלים לספקיות הענן

 

הפיתוח של זרטו הוא מערכת גיבוי עבור חברות שצורכות שירותי ענן ומעלות אליו את המייל הארגוני, את מערכת הלקוחות או את מערך המשאבים שלהן. הן מתקשרות עם זרטו במטרה להגן על עצמן במקרה של קריסת השירות. זרטו משרתת גם חברות שמהגרות משירות ענן אחד לאחר. חברות כאלה מעוניינות בשדרוג יכולת הביצוע או בעסקה טובה יותר, וזרטו מבטיחה שלא יאבדו חלק מהתוכן בתהליך המעבר.

 

בנוסף מאפשרת זרטו לספקיות שירותי ענן, כמו אמזון, להציע שירות משלים של התאוששות מאסון כחלק מחבילת התשתיות שלהן. בשנה האחרונה חיזקה זרטו את מעמדה ברשת השותפים המסחריים של אמזון בתחומי ההתאוששות מאסון והאחסון.

 

בדומה לחברות אחרות שיוצאות להנפקה, עשוי המהלך דווקא להוביל את זרטו למכירה לאחת הרוכשות הפוטנציאליות שלה — EMC, דל, גוגל או אמזון. "באשר להנפקה, זה תלוי מאוד אם השוק יהיה פתוח לכך בעתיד, אבל בעבורי הנפקה היא כלי ולא מטרה. מדובר, בסך הכל, באמצעי למימוש מניות של משקיעים וצירוף של משקיעים חדשים", אמר זיו קדם ל"כלכליסט" בסיום סבב הגיוס הקודם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x