$
עולם

תשכחו מסרירצ'ה - הטרנד העולמי החריף של 2019 הוא סחוג

הסטארט-אפ הישראלי טייסטוויז מספק תחזיות לגבי טרנדים קולינריים, טעמים משתנים, ואופנות בתחום הדיאטה למסעדות וחברות מזון. אילו מאכלים אופנתיים נוספים יהיו השנה באופנה על פי תחזית החברה?

אמרל ונקרט 22:0113.02.19

ב-2019 יאכלו בארה"ב הרבה יותר סחוג, כך טוען הסטארט-אפ טייסטוויז (Tastewise) המתמחה בחיזוי טרנדים קולינריים. הסטארט-אפ השיק את שירות ניתוח המזון שלו, שסוקר את הרשת על מנת לזהות טרנדים קולינריים.

 

 

 

 

החברה שהוקמה ב-2017 ע"י אייל גאון, שעבד בעבר בחברת ניתוח תנועת המידע SimilarWeb, ואלון חן, לשעבר עובד גוגל ציינה בהודעתה שהיא עושה שימוש באלגוריתם שפיתחה אשר מנתח מיליארדי פריטי מידע, החל מתצלומי אוכל במדיה החברתית, תפריטי מסעדות, ביקורת מסעדות, ועד מתכונים שמועלים לאינטרנט.

 

סחוג. טרנד קולינרי בארה"ב ב-2019 סחוג. טרנד קולינרי בארה"ב ב-2019 צילום: דודו אזולאי

 

 

טייסטוויז מספקת תחזיות לגבי טרנדים קולינריים, טעמים משתנים, ואופנות בתחום הדיאטה למסעדות וחברות מזון על בסיס מנוי חודשי במחיר של 299  דולר לחודש. החברה מעסיקה כיום צוות של חמישה, והצליחה לגייס 1.5 מיליון דולר עד כה, כך אמר חן ל"כלכליסט".

 

"אנו מספקים כלים למסעדות וחברות מזון בעזרתם הן יכולות להבין טוב יותר מה קורה, מה אנשים אוכלים ומדוע. אנו מאפשרים לאנשי המקצוע בתחום לקבל החלטות על בסיס ידע וניתוחים, במקום על בסיס תחושות בטן."

 

החברה ממוקדת כעת רק בשוק האמריקאי. על פי חן, ההתמקדות הזאת חיונית כיוון שעל האלגוריתמים של החברה ללמוד את ההקשר התרבותי והשפה המקומית על מנת להפיק חיזויים מדויקים.

 

לדבריו אחד הטרנדים המפתיעים ביותר כיום הוא הפופולריות העולה של הסחוג התימני שמיוצר מפלפלים חריפים ומתובל בעשבים ותבלינים, שנפוץ במזרח התיכון וצפון אפריקה כבר עשורים. חן מכנה אותו "הסרירצ'ה החדשה" ומקשר את הפופולריות שלו לעלייה בביקוש למזונות בריאים יותר.

 

מאכלים אופנתיים נוספים ב-2019 על פי טייסטווייז, יהיו אובה (סוג של שורש בצבע סגול שמגיע מהמטבח האסייתי), מח עצם, פטריות טראפל, וספאם מוסובי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x