מילון כלכליסט
תשתית נכונה לפרילנס
תשתית נכונה לפרילנס 
צילום: שטרסטוק
 

התחלתם לעבוד כפרילאנסרים? כך תצרו תשתית נכונה לעסק מצליח

אין ספק שככל שהזמן עובר, נהיה קל יותר לעבוד מהבית, אם גם אתם שוקלים לעבור לעבודה כפרילאנסרים - אספנו עבורכם חמישה טיפים אשר יאפשרו לכם הקמת תשתית איכותית לעבודה נוחה, יעילה ונעימה מהבית

בשיתוף Accountbook מבית ט.מ.ל 07.02.18

אין ספק שככל שהזמן עובר, נהיה קל יותר לעבוד מהבית. משרות חדשות רבות מתאימות לעבודה שאינה תלויהבמשרד או במיקור פנים, התקשורת זמינה ומיידית, ואפילו מעסיקים מבינים לאט לאט כי האפשרות להעסיק עובדים פרילאנסרים מאפשרת תשלום חלקי על עבודה ספציפית, ללא הוצאות תקורה - ואפילו עובדים מרוצים יותר.

אז אם גם אתם שוקלים לעבור לעבודה מהבית כפרילאנסרים - אספנו עבורכם חמישה טיפים אשר יאפשרו לכם הקמת תשתית איכותית לעבודה נוחה, יעילה ונעימה מהבית.



תרגישו בבית, אבל לא יותר מדי
תרגישו בבית, אבל לא יותר מדי צילום: שטרסטוק

 

#1 - תשתית העבודה עצמה

 

בואו נתחיל מההתחלה - אם אתם יודעים במה תרצו לעסוק בקריירה החדשה שלכם כפרילאנסרים מהבית, זה הזמן לוודא שיש לכם את התנאים לעבודה נוחה ויעילה מהבית. הנה כמה מהדברים שכדאי שתשקלו:

 

• האם יש לכם פינה בבית אותה תוכלו להסב למשרד? זו צריכה להיות פינה נוחה, הכוללת שולחן ומכשיר טלפון נייח. אם אתם מתנהלים מהטלפון הנייד, מומלץ כיפינת העבודה שלכם לא תמוקם בממ"ד או במרחבים בהם הקליטה הסלולרית בעייתית ועלולה להשפיע על בריאותכם.

 

* טיפ - אם תצטרכו לבצע פגישות עבודה, תוכלו לנהל אותן בבית הקפה הקרוב לביתכם, כך שאינכם חייבים לדאוג גם לאזור פגישות מעוצב.

 

• האם יש לכם מחשב שנוח לכם לעבוד איתו?

 

• האם אתם שולטים בכל אמצעי התקשורת שיאפשרו קשר שוטף עם הלקוחות בשעות העבודה? מיילים, תכנות מסרים מיידיים וצ'טים, וכדומה.

 

#2 - תשתית להנהלת חשבונות

 

פרילאנסר נדרש על פי חוק להפקה של חשבונית מס (אם הוא עוסק מורשה ולא עוסק פטור) וקבלה (בכל מקרה ובכל סוג של עוסק) בקבלת תשלום בגין עבודות שהוא מבצע. על מנת להפיק חשבוניות וקבלות, כמו גם מסמכים חשבונאיים אחרים, ניתן להשתמש גםבשירותים מקוונים להפקה דיגיטלית של מסמכים ושליחתם במייל.

 

בעניין ניהול החשבונות שלכם כעצמאיים - דעו כי אם אתם עוסק פטור (כלומר, עוסק המרוויח בכל שנה עד 98,707 ש"ח) אין חובה להעסיק מנהל חשבונות - תוכלו להגיש את הדו"חות השנתיים שלכם לרשויות המס בעצמכם. לעומת זאת, אם פתחתם תיק עוסק מורשה ברשויות המס (מס הכנסה, ביטח לאומי, מס ערך מוסף), תידרשו לשירותי מנהל חשבונות להגשת הדו"חות הכספיים שלכם, כאשר פעם אחת בשנה תידרשו להגיש דו"ח בחתימת רואה חשבון.

 

#3 - התשתית השיווקית לעסק שלכם

 

עוד נושא אשר חשוב לתת עליו את הדעת, הוא שיווק ושימור הלקוחות בעסק שלכם. כאן, ייתכן שתבחרו לעבור תהליך מקצועי של מיתוג, הקמה של אתר אינטרנט, עיצוב חומרים שיווקיים (כמו החתימה שלכם במייל, מסמכים מקצועיים, וכדומה), ועוד. בנוסף, חשוב לתת את הדעת על אסטרטגיית המכירות ושימור הלקוחות שלכם, ולבחון אפשרויות לפרסום, שיווק, שיתופי פעולה, הצעות ייחודיות לעבודות חוזרות ללקוחות קיימים, דיוורים, וכדומה. כמו בכל תחום עיסוק, תידרשו גם לעסוק בשיווק, בקשרי לקוחות, אולי גם בניהול יומן, קביעת פגישות, דאגה לביצוע תשלומים של לקוחות בזמן, וכדומה.

 

#4 - בשורה התחתונה - תכננו קריירה שתיהנו ממנה

 

שנייה לפני שאתם "מרימים טלפון" ללקוח הראשון - כדאי לחשוב עוד פעם אחת ברמה האסטרטגית על העסק שאתם עומדים להתחיל לנהל. רק אם בחרתם תחום עיסוק שמדבר אליכם, שיטת עבודה שתאפשר הן עבודה "רצינית" שתממן אתכם; והן מספיק זמן בו תוכלו לנהל את החיים האישיים שלכם לצד העבודה - תזכו במיטב מכל העולמות, בשילוב החלומי של עבודה וחיים אישיים. על כן, תכננו אסטרטגית את תחום הפעילות שלכם, את שעות העבודה ואת כלל השירותים אשר תציעו, כולל תמחור. אסטרטגיה מובנית ומהודקת, לצד תשתית פעילות נוחה - תבטיח שהעסק החדש שלכם הנה מפוטנציאל טוב, לשגשג. בהצלחה!

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות