שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

ערוצים ייעודיים יתריעו לפני תוכן שיווקי

הוועדה המשותפת כלכלה־כנסת מקדמת הצעת חוק לקריאה שנייה ושלישית במסגרתה ישונה הרישיון של הערוצים הייעודים, כמו ערוצים 20, 9 ו־24, לערוצים מסחריים, והם יועברו מפיקוחה של המועצה לשידורי כבלים ולוויין לפיקוח של הרשות השנייה

אביב גוטר 08:5403.01.18

הוועדה המשותפת כלכלה־כנסת שהוקמה על מנת לקדם את הצעת החוק לאסדרת הערוצים היעודיים החלה אתמול להכין את ההצעה לקראת קריאה ראשונה במליאת הכנסת. לפי הנוסח שנחשף לראשונה ב”כלכליסט”, הוחלט לשנות את הרישיון של הערוצים הייעודים, כמו ערוצים 20, 9 ו־24, לערוצים מסחריים, ולהעבירם מפיקוחה של המועצה לשידורי כבלים ולוויין לפיקוח של הרשות השנייה.

 

מנכ"ל קשת אבי ניר. מחלוקת סביב הבעלות הצולבת מנכ"ל קשת אבי ניר. מחלוקת סביב הבעלות הצולבת צילום: רונן אקרמן

 

 

מהלך זה יוצר שתי בעיות: האחת, בעלות צולבת כמו במקרה של ערוץ 24, שהוא תחת בעלות של קשת המחזיקה גם ברישיון לערוץ מסחרי; השנייה, המחוקק יתקשה להגן על החקיקה אם ערוץ ייבחר להישאר מפוקח תחת המועצה משום שייפגעו בזכויותיו שנקבעו על ידי מכרז רשמי שבו הוא זכה. יו”ר הוועדה יואב קיש התייחס לסוגיית הבעלות הצולבת והציע חלופה שתאפשר לקשת למכור את ערוץ המוזיקה או להתארגן בצורה זאת שהיא תעמוד על החוק. ח”כ דב חנין הציע שלא לשנות את ההסדרים הקיימים כיום. הוועדה החלה גם להצביע על סעיפי החוק. אחד הסעיפים שעלה לדיון עסק בתוכן השיווקי. במסגרת זאת קיבלה הוועדה בחלקה את ההצעה של ח”כ מיקי רוזנטל, לפיה תחול על הערוץ חובה ליידע מתי משודר תוכן שיווקי ולא לאפשר תוכן שיווקי בתוכניות אקטואליה, תעודה וילדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x