• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

לא רק פרטנר: טריפל סי תשיק שירות טלוויזיה

ספקית האינטרנט הקטנה תתחרה ב־HOT, yes וסלקום עם חבילת ערוצים וספריית VOD. בסביבת החברה מבטיחים "בשורה במחיר"

עומר כביר 06:5930.03.17

מתחרה חדשה בשוק הטלוויזיה המקומי: ספקית האינטרנט טריפל סי (Triple C) תשיק בשבועות הקרובים שירות מתחרה ל־HOT, yes וסלקום TV, שישלב בין עשרות ערוצים ליניאריים לספריית VOD ויהיה זמין לטלוויזיות, למובייל ולדסקטופ. לדברי מקורות בשוק המכירים את השירות החדש, התמחור שלו צפוי להיות תחרותי מאוד.

 

בשנתיים האחרונות עובר שוק הטלוויזיה הישראלי מהפכה משמעותית הודות לכניסה מואצת של שחקניות חדשות, מקומיות ובינלאומיות, אחרי שנים שבהן שלט בשוק הדואופול של HOT ו־yes. הסנונית הראשונה היתה סלקום, שלפני כשנתיים השיקה את שירות סלקום TV, שבדומה ל־yes ו־HOT משלב בין ערוצים ליניאריים וספריית VOD, אך מציע מגוון תכנים מצומצם ביחס למתחרות לצד מחיר התחלתי נמוך. בשנה שעברה נכנסה לשוק נטפליקס, שמציעה ספריית VOD גדולה שכוללת תוכן מקורי ובלעדי רב, והשירות זמין כמעט בכל פלטפורמה, החל ממובייל ועד אפליקציות לטלוויזיות חכמות. בסוף 2016 נכנסה לשוק המקומי גם אמזון, כשהשיקה בישראל שירות במודל דומה לשל נטפליקס. בימים אלו נערכת פרטנר להשקת שירות טלוויזיה משלה.

רמי נחום, בעלים ומנכ"ל טריפל סי רמי נחום, בעלים ומנכ"ל טריפל סי

כעת התחרות מתרחבת מכיוונה של שחקנית חדשה ומפתיעה לשוק הטלוויזיה. אף שהוקמה כבר ב־1989, טריפל סי נחשבת לספקית קטנה יחסית ולא מוכרת במגזר הפרטי, אם כי פעילותה בתחום צברה תאוצה מאז רפורמת השוק הסיטונאי. במגזר העסקי החברה מספקת שירותי אינטרנט, הוסטינג, אינטגרציה ומחשוב בענן לחברות כמו סלקום, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, שטראוס ושופרסל. החברה תגביר את פעילותה בשוק הצרכני עם שירות טלוויזיה רב־ערוצי שהיא מתעתדת להשיק בשבועות הקרובים. לדברי גורמים המקורבים לתחום, השירות יורכב מחבילה של יותר מ־30 ערוצים ליניאריים, שתכלול את כל ערוצי הבסיס שנמצאים בעידן+, ערוצים בינלאומיים וערוצים בערבית וברוסית. ערוצים אלו צפויים לכלול גם ערוצי ילדים ולייף סטייל. "החבילה תכלול ערוצים גדולים, מוכרים ומבוקשים", הוסיף אחד הגורמים.

לצד הערוצים הליניאריים תציע טריפל סי גם מבחר תוכני VOD. לצורך כך נכנסה החברה להתקשרות עם וונטייז, מפתחת שירות Smart VOD שזמין לטלוויזיות חכמות ולמובייל. ההסכם עם וונטייז נתחם לשלוש שנים בעלות כוללת של 17 מיליון שקל. במסגרת ההתקשרות יקבלו הלקוחות גישה לספרייה המלאה של סמארט VOD. ספרייה זו כוללת מגוון של סרטים חדשים כמו "ד"ר סטריינג'" ו"יחידת המתאבדים", מגוון סרטים לילדים מבית היוצר של דיסני, סרטים ותיקים יותר כמו "טרילוגיית באטמן" של כריסטופר נולן או "מלחמת הכוכבים", ומבחר מצומצם של סדרות כשהבולטת בהן היא "שובר שורות".

 

כל התכנים בשירות ישודרו ב־HD. בנוסף, לפי המקור, צפויה החברה להנגיש במסגרת השירות גם כמה אפליקציות תוכן בינלאומי מוכרות, שעד עתה לא היו זמינות באופן מסודר למשתמשים בישראל.

 

בלי ממיר מסורתי

 

בניגוד לשירותים מתחרים, בטריפל סי לא מתכוונים לספק ללקוחות ממיר. לפי המקורות, החברה מתכוונת להיות זמינה בכל המכשירים שבידי המשתמש, כאשר מכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות יקבלו את השירות באמצעות אפליקציות. עבור טלוויזיות רגילות, או משתמשים שלא מעוניינים לעשות שימוש באפליקציה, תציע חברה רכיב טכנולוגי שתואר כ"לא ממיר". "לא תהיה קופסה מול העיניים שצריך לכוון אליה את השלט. תהיה חומרה שפותחה ועוצבה במיוחד ותשמש כתחליף לממיר", אמר המקור. "מדובר בחידוש משמעותי בתחום הטכנולוגיה". אף שהחברה לא תספק ממיר, השירות עדיין יאפשר להקליט תכנים "בצורה הרבה יותר רחבה ממה שמוצע כיום".

 

השירות מפותח זה כמה חודשים, וכעת, אחרי פיילוט בהשתתפות עשרות משתמשים, רובם עובדי טריפל סי, הוא נמצא בשלבים אחרונים לקראת השקה. מחיר השירות לא נמסר, אך לדברי מקורות, מדובר ב"בשורה משמעותית" ביחס ל־99 שקל שגובה סלקום TV.

 

בטריפל סי מתעתדים לשווק את השירות גם בנפרד וגם כחלק מחבילה שכולל חיבור לאינטרנט. חלק ניכר מהתשתית, שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית יסופק על ידי המערך הקיים של החברה, גורם שמהווה מרכיב משמעותי בהפחתת עלות השירות.

 

בטריפל סי סירבו להגיב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x