מילון כלכליסט
פרסום לקהל יעד ממוקד
פרסום לקהל יעד ממוקד  
 

4 אפיקי פרסום דיגיטליים שיגדילו את ההכנסות שלכם

עם כניסת עולם הדיגיטל לחיינו, עסקים רבים הבינו כי עליהם להשקיע רבות באפיקי פרסום

בשיתוף חברת אקסטרה קידום אתרים 15.08.16

עולם השיווק הדיגיטלי ניחן ביתרונות רבים כאשר שני היתרונות בולטים הם: פרסום לקהל יעד ממוקד ושניתן בכל רגע נתון לאמוד את מידת האפקטיביות של הפרסום.



בעל עסק יכול לבחור באופציה הטובה ביותר עבורו מבין האופציות הקיימות:

• להעסיק מומחה שיווק דיגיטלי שיבצע עבורו את כל עבודת השיווק.

• להעסיק חברה שמתמחה בשיווק דיגיטלי.

• לעשות את השיווק הדיגיטלי בעצמו.

לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות, כמובן שמרבית החברות בוחרות באופציה השנייה מכיוון שלהעסיק מומחה דיגיטל יכול לעלות 15,000-25,000 ₪ בחודש וזה ללא עלות קניית הפרסום עצמו. להעסיק חברה חיצונית בדרך כלל יותר מומלץ בגלל העלות הנמוכה באופן יחסי והמקצועיות שמקבלים בכך ששכורים חברה שעיקר עיסוקה הוא שיווק דיגיטלי, האופציה השלישית אפשרית והיא נמצאת בעיקר בעסקים קטנים שגם תשלום חודשי לחברת הדיגיטל לא פשוטה עבורם.

 

כיצד עושים זאת בצורה חכמה ועל מה כדאי לשים דגש?

 

ראשית, נתחיל בדבר החשוב ביותר – על מנת למקסם וליעל את רווחי החברה וליעל את הפעילות – נדרשת השקעה מתמדת לצד למידה מעמיקה, הרי קפיצה למים ללא ידע יכולה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת ולשם כך ישנם בעלי מקצוע המתמחים בתחום. אך יחד עם זאת, חברה שאין ברשותה את האמצעים לממן את פעילות השיווק או בעלי עסקים המעוניינים לחיות את העסק גם ברמה השיווקית – יכולים להפיק תועלת רבה מהטיפים הבאים.

 

4 אפיקי פרסום שאתם חייבים להיות בהם

 

קידום אתרים אורגני

 

קידום אתרים אורגני הוא אפיק פרסום נהדר המאפשר לאתר שלכם להימצא במקומות מובילים בתוצאות החיפוש של גוגל. תהליך קידום אתרים אורגני טומן בחובו ביצוע פעילויות רבות לצורך קידום האתר, חלקן מורכבות וחלקן פחות, אך ישנם כמה דברים בסיסים אותם יש לשנן היטב דקה לפני שנכנסים לתהליך באופן עצמאי:

 

בחירת הביטויים לקידום: יש לבחור 20-30 ביטויים בהם תרצו להופיע כאשר גולש מחפש אותם בגוגל, הדגש העיקרי בבחירת הביטויים: איכות וכמות, רלוונטיות ונפח חיפוש גבוהה.

 

ביצוע אופטימיזציה לאתר: אחרי בחירת הביטויים, אתם נדרשים להיכנס לאתר שלכם ולבצע "אופטימיזציה" התאמת האתר שלכם לביטויים שבחרתם. כלומר, למצוא את העמוד הכי רלוונטי לביטוי שבחרתם (עמוד אחד יכול להיות רלוונטי למספר ביטויים) ולערוך את התוכן שיכיל את כל הביטויים שבחרתם.

 

חשוב לזכור כי - קידום אתרים אפקטיבי לאורך זמן חייב להתבסס על תוכן איכותי, כזה שיספק לגולש ערך מוסף, אך לצד התוכן יש לשלב גם אלמנטים נוספים כמו - תמונות, סרטונים, כלים למיניהם, מחשבונים או כל דבר שיקנה לגולש ערך מוסף, אך כמובן שלתוכן הכתוב עדיין יש משקל כבד מבחינת גוגל.

 

עוד כלי מצוין להצלחת הקידום האורגני הוא - הפצת התוכן. כתיבת תוכן איכותי לקהל היעד שלכם הוא 50% מהעבודה, אך ה- 50% הנותרים הם הפצת התוכן בצורה ממוקדת ונכונה, כזאת שתאפשר לכם להפיץ את הבשורה לקהל יעד רלוונטי. הפצת התוכן יכולה להיות במגוון מקומות כמו - בפייסבוק, בלינקדאין, בפורומים, בפורטלים, בקהילות באינטרנט ועוד מקומות רלוונטיים נוספים.

 

 

דרך נוספת להפצת התוכן היא – על ידי שיתוף פעולה עם אתרים בתחומים משיקים ומשלימים. על מנת לייעל את שיתופי הפעולה, נסו לחשוב על תחומים ושירותים אשר קהל היעד שלכם צורך מלבד השירותים שלכם ופשוט לפנות אליהם לביצוע שיתוף הפעולה. אחת מהאפשרויות הנפוצות היא -לכתוב עבור אתרים אלו תוכן שהוא יותר מידע הנוגע לעיסוק ולשירות שלכם ולחתום את המאמר בפרטים שלכם. אופציה זו מאפשרת לכם למשוך גולשים נוספים ולהגדיל את החשיפה לאתר שלכם.

 

קידום ממומן בגוגל אדוורדס

 

מערכת הפרסום של גוגל - Google Adwords מאפשרת למפרסמים דרך מהירה להגיע לדף הראשון בתוצאות החיפוש, על ידי יצירת מודעות פרסום ממומנות וממוקדות. מודעות אלו מופיעות מעל תוצאות החיפוש האורגניות. על ידי לחיצה על מודעות אלו, הגולש מועבר לדף הרלוונטי באתר שלכם או לעמוד ייעודי אחר שיצרתם. כמובן שכדאי להכיר את המושגים הבסיסיים כדי להגיע לתוצאות רצויות ולשמור על איזון מול מתחרים.

 

איך זה עובד?

 

מערכת הפרסום של Google Adwords מעניקה 2 אופציות עיקריות לעסקים:

• פרסום מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל

• פרסום באנרים ב- GDN

 

פרסום של מודעות בתוצאות החיפוש מעניקות פרסום ממוקד לפי מילות מפתח שהם אתם מעוניינים להופיע, התשלום לגוגל הוא לפי תוצאות בלבד

 ( PPC – Pay Per Click ).

אתם מגדירים תקציב יומי ותשלום מקסימלי לקליק, המחיר לקליק משתנה בהתאם לתחרותיות.

 

גורם נוסף אשר משפיע על העלות לקליק הוא - ציון איכות למודעה שלכם, שזהו שקלול של רמת ההתאמה בין מילת המפתח למודעה שלכם על פי שיעור הקליקים של מילת המפתח, אך דבר חשוב יותר הוא - איכות הדף שאליו מפנה המודעה. ככל שהמודעה תהיה מותאמת יותר לתוצאות החיפוש, כך היא תהיה בעלת ציון גבוה יותר. לכן, חשוב לבחור היטב את הביטויים ולכתוב תוכן מדויק ומושך את העין.

 

פרסום ברשת המדיה של גוגל, פרסום באנרים ומודעות טקסט בכל מיני אתרים שעובדים בשיתוף פעולה עם גוגל, התשלום לגוגל יכול להיות לפי מודל PPC או CPM (תשלום ל-1,000 חשיפות).

 

פרסום באמצעות רשתות חברתיות

 

הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי מצוין למיתוג וחשיפת העסק שלכם, הרי מרבית הלקוחות שלכם מבלים בהן זמן רב במהלך היום ובעיקר בפייסבוק, אך כמובן שיש לבצע זאת בצורה נכונה על מנת להשיג תוצאות טובות. יש לא מעט דרכים לקידום העסק ברשתות חברתיות, כאשר הדרכים המרכזיות הן הבאות:

 

הקמת וניהול עמוד עסקי – גם כאן התוכן מסייע רבות, הרי תפעול הדף העסקי הוא זה שיביא לקידומו ולחשיפתו. לכן, חשוב לתפעל את הדף על ידי הוספת תכנים ממוקדים ורלוונטיים אשר יסייעו רבות למיצוב העסק ולהגדלת תפוצת המתעניינים בו. חשוב לשלב תוכן חדשני, תוכן שיעורר דיונים, שילוב של תמונות שימשכו את העין, אך הסוד הוא – התמדה! חשוב לפרסם פוסטים לעיתים קרובות ולדאוג למלא את פרטי יצירת קשר בצורה מדויקת כדי לאפשר ללקוחות להגיע אליכם.

 

מענה מהיר לגולשים - בתקופה האחרונה פייסבוק מדרגת את פופולריות הדפים העסקיים על פי מענה מהיר לגולשים ואף פייסבוק מציינת זאת בדפים עסקיים בדרך זאת – "זמן תגובה של כך וכך". לכן, חשוב להיות זמינים עבור לקוחות ולספק מענה מהיר ומיידי לשאלות הגולשים.

 

כלי נוסף המאפשר לבעלי עמודים עסקיים לקדם את הדף ולזכות לחשיפות רבות הוא – אפשרות קידום ממומן בפייסבוק. אופציה זאת היא יחסית זולה ואטרקטיבית ומאפשרת לכם לבצע את הפעולות הבאות: לפרסם מודעות טקסט, תמונות, סרטוני וידאו ועוד, ולפרסם נתונים אלו על פי קהל היעד הרלוונטי שלכם כמו – טווח גילאים, מין, אנשי עסקים, מיקום גיאוגרפי ועוד.

 

הפצת סרטונים ב- YouTube

 

סרטונים הם כלי שיווקי מצוין, כיוון שהם נועדו למשוך את תשומת הלב של הגולשים. לרוב, הפקת סרטונים הם לא דבר זול, אך תתפלאו לדעת כי אין צורך להשקיע אלפי שקלים בהפקת סרטון, אלא ניתן לצלם סרטון קצר דרך הסמארטפון או דרך אפליקציות המאפשרות יצירת סרטונים באיכות סבירה. מעבר לכך, ניתן לערוך או ליצור מצגת תמונות רצות באמצעות עורך ה- YouTube. אך דקה לפני שאתם מתחילים, חשוב לדעת כמה דברים:

 

ראשית, עליכם לפתוח ערוץ ייעודי ב- YouTube תחת שם העסק או המותג, ורק לשם להעלות סרטונים כל תקופה מסוימת, אך כמובן שעליכם להפיץ את הסרטונים שאתם מעלים כדי לזכות לחשיפה ופופולריות. את הסרטונים תוכלו להפיץ ברשתות חברתיות, באתר האינטרנט של החברה ועוד. דבר נוסף שחשוב לדעת - הוא שימוש במילות מפתח ובביטויים ארוכים שאותם מחפשים הגולשים כמו לדוגמא – חברה לניקוי ספות, ניתן לעלות סרטון "טיפים לניקוי ספות באופן עצמאי", לתת טיפים מצולמים ולאחר מכן לשים קישור לאתר החברה ופרטי יצירת קשר.

 

מאמר זה נכתב ע"י חברת אקסטרה קידום אתרים

 

 

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות