אופיס דיפו ממשיכה לקצץ: מודיעה על סגירת 300 סניפים נוספים
תוכנית ההתייעלות החדשה של הרשת האמריקאית מגיעה לאחר הודעה קודמת על סגירת 400 חנויות. אופיס דיפו סיימה את הרבעון השני עם רווח של 210 מיליון דולר, פחות מהצפי בשוק
אופיס דיפו יוצאת לתוכנית התייעלות חדשה, בניסיון להשתקם ולחזור לצמיחה כחברה עצמאית - שלושה חודשים לאחר שהרגולטורים פסלו את המיזוג בינה לבין המתחרה סטייפלס (Staples).
- סטפלס ואופיס דיפו ביטלו את המיזוג
- סטייפלס תייצר יותר מ- 20 מיליון פריטים הקשורים לאולימפיאדת ריו
- וול מארט הפתיעה: היכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון
קמעונאית הציוד המשרדי האמריקאית דיווחה היום על חזרה לרווח לבעוני, והודיעה במקביל על סגירה של 300 סניפים נוספים, בנוסף ל-400 שעל סגירתן הודיעה כבר בשנה שעברה. כמו כן הודיעה הרשת על חלוקת דיבידנדים רבעוניים של 2.5 סנט לבעלי המניות ועל הרחבת תוכנית הרכישה העצמית.
אופיס דיפו מכוונת לקצץ 250 מיליון דולר בסעיף ההוצאות עד 2018, בעיקר בפעילות האדמינסטרטיבית, אך בהודעתה היום לא צויין מספר המשרות שיקוצצו במסגרת ההתייעלות. במהלך הרבעון האחרון סגרה הקבוצה 42 סניפים, כחלק ממהלך הסגירה של 400 החנויות עליו הודיעה בעבר. נכון לסוף הרבעון השני הפעילה אופיס דיפו 1,513 חנויות בצפון אמריקה.
בפברואר 2015 הסכימה יריבתה "סטייפלס" לרכוש את אופיס דיפו תמורת כ-6.3 מיליארד דולר. אולם נציבות המסחר הפדראלית אמרה כי החיבור בין שתי החברות יביא לעליית מחירים ולצמצום את האפשרויות העומדות בפני חברות גדולות המבקשות לרכוש כמויות גדולות שלציוד משרדי.
אופיס דיפו רשמה ברבעון השני רווח של 210 מיליון דולר או 38 סנט למניה, מול הפסד של 58 מיליון דולר ו-11 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם עמד על 3 סנט למניה, פחות מהצפי שעמד על 6 סנט למניה.
הכנסות הרשת ירדו ל-3.22 מיליארד דולר, בהשוואה ל-3.44 מיליאדר דולר ברבעון המקביל, אך התעלו על התחזיות - 3.20 מיליארד דולר. אופיס דיפו הגדילה את תוכנית הרכישה העצמית מ-100 ל-250 מיליון מניות והכריזה על תוכנית בת 3 שנים להגדלת הרווחיות.