$
סטארט-אפים והון סיכון

הסטארט-אפ הישראלי שמלמד את עמק הסיליקון מגייס 2 מיליון דולר

Jolt מציע לענקיות הטכנולוגיה הרצאות והכשרות של אנשי מפתח בתעשייה, ומשלם תמורתם בקרדיט עמו המרצה רוכש בתורו הרצאות לצוות העובדים שלו. גוגל, פייסבוק וליפט כבר הזמינו

אסף גלעד 13:1919.07.16

Jolt, סטארט-אפ ישראלי חדש שמציע תכניות הכשרה והרצאות אונליין לצוותים בסטארט-אפים וחברות, מגייס 2 מיליון דולר בהובלת קרן הילסבן של בובי לינט וקרן Upwest של שולי גלילי, גיל בן-ארצי ולירון פטרושקה. לסיבוב, שמוגדר כסיבוב סיד, הצטרפו משקיעים פרטיים נוספים בהם גיל הירש, שנמנה על מייסדי פייס.קום שנמכרה לפייסבוק ומאז משמש בתפקידי ניהול מוצר, בהם גם של מסנג'ר.

 

בחודשים האחרונים, כבשה ג'ולט בסערה את עמק הסיליקון עם מיזם הכשרות והרצאות אונליין, כשבין לקוחותיה ענקיות כמו גוגל, פייסבוק, ליפט, סלאק, אורקל ואוטודסק. היא עשתה זאת בזכות מודל ייחודי: רשת של מרצים מעוררי עניין והשראה, רובם מומחי טכנולוגיה, עיצוב מוצר או שיווק מחברות הייטק בפרופיל גבוה, שמרצים או מעבירים סדנאות אונליין לצוותים בחברות הייטק אחרות. אותם מרצים הופכים לאחר מכן ללקוחות בעצמם כאשר הם מזמינים הרצאת העשרה עבור הצוות או המחלקה שבראשה הם עומדים.

 

מייסדי ג'ולט. מימין: רועי דויטש, ניצן כהן ארזי ונדב לשם מייסדי ג'ולט. מימין: רועי דויטש, ניצן כהן ארזי ונדב לשם צילום: גולט

 

בג'ולט לא עוסקים במרצים מקצועיים או באנשי TED למיניהם שיעוררו השראה בקרב הצופים וגם לא בקורסים אקדמיים כפי שעושים באתר Coursera, אלא מכוונים למומחים המועסקים בתפקידי מפתח בחברות שונות, שיכולים ללמד ולהכשיר צוותים בחברות בתחומי תוכן דומים. שיטוט באתר החברה מגלה, למשל, הרצאה שמעבירה איימי בונסל, סגנית נשיא באוטודסק, על חשיבה חדשנית, הרצאה של אמיר שבט, מנהל תחום המפתחים בסלאק, על הכרת משתמשים, הרצאה שמעביר תומר גייבל, ארכיטקט מערכת ב-WIX, בנושא שיווק למשתמשים חדשים בשירותים מקוונים וכן הרצאה על סטארט-אפים ויחסי ציבור שמעבירה ג'ן קלארק מחברת ההשקעות פאנדרס קלאב.

 

ההרצאות והסדנאות מועברות אונליין באמצעות מערכת שיחות הוועידה Zoom ובהתאם להזמנה מראש במערכת התיאומים של ג'ולט. חלק מהמוצר כולל גם תפריט הרצאות המאפשר חיפוש מרצים לפי נושאים או שיטוט אינטואיטיבי יותר כדי לאתר את ההרצאות החדשות ביותר.

 

רועי דויטש, מנכ"ל החברה ואחד המייסדים מספר כי החברה באה לענות על צורך מרכזי של בני דור ה-Y בפיתוח הקריירה. "עבור דורות אלה שנכנסים למעגל העבודה, השכר או הפיצוי הכספי נדחק למקום שולי יותר בסדר העדיפויות בבחירת מקום העבודה", הוא מספר ל'כלכליסט' בשיחה מעמק הסיליקון. "הצמיחה בקריירה והיכולת להתפתח בתפקיד נתפסת משמעותית יותר".

 

מחיר הרצאה בודדת עומד על 400-600 דולר, אך החברה לא מאפשרת למשוך את הסכום לחשבון הבנק של המרצה, אלא הופכת אותו למעין מטבע עובר לסוחר שבו ניתן "לרכוש" הרצאות של אחרים. כלומר, מרצה מקבל מה שהחברה מכנה "קרדיט" על הרצאה אחת והוא מעביר אותו הלאה כאשר הוא מזמין לצוות שלו הרצאה מג'ולט. לא ניתן לנקוב במחירים יקרים יותר על הרצאות. במקום זאת, המערכת של ג'ולט תעלה אוטומטית את מחיר ההרצאה בהתאם לוותק של המרצה בשירות, ולביקורות החיוביות שהוא מקבל.

 

את החברה הקים רועי דויטש, בעברו איש רשת פוקס, שעסק גם בניהול קמפיינים מקוונים עבור מפלגות ואתרי תוכן, יחד עם נדב לשם מוויקס וניצן כהן ארזי, שניהלה בעברה את מאיץ ג'אנקשן ושימשה כמנהלת השקעות בדויטשה טלקום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x