• תפריט
מדיה

המינוי של רמי סדן יכול להיות שווה מיליונים

בשוק הטלוויזיה טוענים כי מאחורי מינוי סדן ליו"ר חדשות ערוץ 10 מסתתר הניסיון של RGE, בעלת ערוצי 10 והספורט, לגרום לראש הממשלה לחזור בו מהאיסור האחרון על עליית מחירי חבילות הספורט

אלירן מלכי 06:5514.06.16

מה באמת עומד מאחורי המינוי של רמי סדן ליו"ר חברת החדשות של ערוץ 10? גורמים בשוק הטלוויזיה טוענים כי התשובה טמונה בכלל בערוצי הספורט, שעליהם מתקיימת בחודשים האחרונה תחרות קשה. הטענה היא כי קבוצת RGE, שמחזיקה בין היתר בבעלות על ערוץ 10 וערוץ הספורט, זקוקה לקשרים מצוינים עם ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו. הערכות הן כי ערוץ הספורט מכניס בשנה 80–100 מיליון שקל, כאשר החלק הארי של הכסף מגיע מתשלום של חברות הכבלים והלוויין yes ו־HOT. שאר הכסף מגיע מחסויות ומהכנסות אתר ערוץ הספורט.

 

בימים אלה מתמודד ערוץ הספורט בכמה חזיתות בשביל לשמור את עצמו רלוונטי, לאחר שאיבד זכויות שידור לכמה ליגות מרכזיות בעולם הספורט. חזית ראשונה שעלתה לכותרות לא מזמן היא על חידוש החוזה של ערוץ הספורט עם HOT שנמצא כיום במשא ומתן אגרסיבי, שקורה במקביל לעובדה שערוץ הספורט נרכש לשידור על ידי סלקום TV.

 

מימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו ולן בלווטניק, בעלי RGE מימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו ולן בלווטניק, בעלי RGE צילום: אלכס קולומויסקי

 

נגסו בשידורים של ערוץ הספורט

 

HOT מאיימת להוריד את ערוץ הספורט משידוריה ובכך לגרום לנזק כספי מסיבי לערוץ. חזית שנייה היא אל מול המתחרים שלה בישראל, צ'רלטון וערוץ one, שנוגסים לה לאט לאט בזכויות שידור. one הצליח לרכוש את שידורי הליגה הספרדית וצ'רלטון את שידורי הליגה הישראלית בכדורגל, שהיו בעבר של ערוץ הספורט. על כן ערוץ הספורט נותר בידיו עם מבחר די דל של שידורים, כשהאטרקטיביים הם ליגת האלופות ו־NBA.

 

לאחר שצ'רלטון זכתה בדצמבר האחרון במכרז זכויות השידור של ליגת־העל במחיר אסטרונומי של 126 מיליון שקל בשנה, פי 3 ממה ששילמו בערוץ הספורט, נתניהו הנחה את משרד התקשורת למנוע את העלאת מחירי חבילות ערוצי הספורט למנויי הכבלים והלוויין. מספר חודשים לאחר מכן, HOT ביקשה לעדכן את מחירי החבילות שלה, ביניהם גם את ערוץ הספורט. בדיון במועצת הכבלים והלוויין הוחלט לאשר את העלאת המחירים ובתוך כך גם את חבילות הספורט וזאת על אף ההנחייה של נתניהו.

 

RGE זקוקה כעת לאוזן קשבת במשרד התקשורת, ואם במקרה אותה אוזן מחברת בין משרד התקשורת ללשכת ראש הממשלה, היא זקוקה לה אפילו יותר. סדן, הדובר לשעבר של שרה נתניהו ומקורבו של ראש הממשלה, הוא האדם הנכון ביותר לתפקיד יו"ר חברת החדשות מבחינת RGE. בפועל, דירקטוריון חברת החדשות אינו מתערב בתוכן של הערוץ, על אף הטעם הנפגם שיש במינויו. לכן, יתכן ו־RGE היו מוכנים למקם את סדן בתפקיד אסטרטגי מבחינת נתניהו ומבחינתם חסר משמעות בשביל ליצור מצב שכולם מרוויחים ממנו. אפילו היציאה הפומבית של בכירי ערוץ 10 נגד מינויו של סדן, שמקנה להם מאבק של לוחמים בשחיתות, יכול אף להיות חלק ממהלך רחב יותר. לכך אפשר לייחס את העובדה שמנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, נאבק במנכ"ל RGE, מודי פרידמן, ונותר בתפקידו.

 

"סדן הודיע פתאום שהוא חולה"

 

במקביל, ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה אתמול לדיון דחוף במינויו של סדן והבטחת חופש העיתונות בערוצי החדשות המסחריים. כבל נעל את הישיבה כמה דקות אחרי שנפתחה, לאחר שהתברר מיד בפתיחת הדיון כי סדן ונציגי הנהלת ערוץ 10 נעדרו ממנו. "ביקשתי לזמן את הדיון בנושא ההתרחשויות האחרונות סביב מינוי יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, והדברים שאמר או לא אמר", אמר כבל, "אבל עוד לפני זה אני רואה בחומרה רבה את ההחלטה של הנהלת ערוץ 10 שלא להגיע לדיון. גם רמי סדן הודיע לי פתאום שהוא חולה, ואני לא מתכוון לוותר לאף אחד. הדיון הזה יתקיים כבר בימים הקרובים בנוכחות כל הגורמים שידם בעניין והוזמנו לדיון היום. מי שלא יכבד אותנו אנחנו לא נכבד אותו".

 

בהמשך היום הוציא כבל זימון אישי לסדן, ורשבסקי, פרידמן ומנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז. במכתב נדרשו הארבעה להתייצב בישיבה הקרובה של ועדת הכלכלה שאמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב.

 

מ־RGE סירבו להגיב. ממשרד התקשורת נמסר כי "הוועדה לאסדרת שידורים מטפלת במחירי חבילות הספורט וקבעה חובת מכירה (Must sale) במטרה להבטיח שידורי ספורט מגוונים במחירים נמוכים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x