• תפריט
פרסום ושיווק

נחשף בכלכליסט

פרש מרקט רוכשת את רשת סופר דוש ב-180 מיליון שקל

סופר דוש מפעילה ארבעה סניפים בבת ים, ועד כה מתחריה נמנעו מלהיכנס לעיר מתוך הערכה לרשת

נורית קדוש 21:3928.07.15

ענף קמעונאות המזון ממשיך במהלכי המיזוג: בהמשך לחשיפת "כלכליסט" בשבוע שעבר, נחתמה הערב (ג') העסקה לרכישת ארבעת סניפי רשת סופר דוש שבבעלות עזרא דוש ומשפחתו על ידי רשת פרש מרקט של האחים שלומי ויוסי עמר בתמורה ל-180 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים שצפוי להציב תנאים מתלים לקיומה, כמו מכירה של סניף אחד או שניים לגורם אחר.

 

האחים עמר צפויים להתמודד עם קשיים נוספים הן מצד המתחרים שעד כה נמנעו מלהיכנס לבת ים מתוך הערכה לסופר דוש והן מבחינת הלקוחות ששמרו על נאמנות לרשת. מכירות הרשת מוערכות בחצי מיליארד שקל בשנה. ההערכות בענף הן כי בשל היעדר תחרות באזור בת ים, נהנית סופר דוש מרווחיות תפעולית גבוהה ביחס לענף בשיעור של כ־4% מהמכירות.

 

 

 צילום: עמית שעל

 

שלומי עמר שהכחיש בשבוע שעבר את קיום העסקה, לא התייחס לדברים. עזרא דוש מסר כי העסקה נחתמה וממתינים כעת לאישור הממונה על ההגבלים העסקים. 

 

 

 

רשת סופר דוש החלה את דרכה באוגוסט 1988, אז פתחה המשפחה את סניף הסופרמרקט הראשון שלה הממוקם בשדרות העצמאות בקרבת חוף הים של בת ים על שטח של 800 מ"ר. בינואר 2004 פתחה החברה סניף שני בקניון בת ים על שטח של 3,000 מ"ר ובפברואר 2006 נפתח הסניף השלישי בקניון בת־ימון על שטח של 3,000 מ"ר. לפני כשנה פתחה הרשת סניף למגזר החרדי הנקרא סופר דוש מהדרין בשטח של 2,000 מ"ר. בכל סניפיה מעסיקה הרשת כ־ 600 עובדים.

 

לצד ארבעת הסניפים מחזיקה סופר דוש חברה בת בשם יעד ממתקים שהוקמה בספטמבר 2005, כאשר סופר דוש ואופטימום ממתקים התמזגו. יעד ממתקים עוסקת ביבוא שוקולדים וממתקים מחו"ל והפצתם ברשתות פרטיות וחנויות מזון בכל רחבי הארץ.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x