• תפריט
שוקי חו"ל

ראיון כלכליסט

אלי גלמן: "חזרתי לאמדוקס כי קראו לי לשוב הביתה"

שנתיים אחרי שעזב, הוזעק גלמן לשוב לחברת התוכנה, הפעם כמנכ"ל. "כלכליסט" פגש אותו בחנוכת מרכז התמיכה הבינלאומי של אמדוקס בנצרת

ניר צליק 08:1109.04.13

שנתיים אחרי שנטש את אמדוקס ב־2008, וחבר לבכירי אמדוקס לשעבר, בהם המנכ"לים בעז דותן ואבי נאור שהיו ממייסדי החברה, להקמת קבוצת אלפא, בעלת שליטה בחברת ריטליקס, נקרא אלי גלמן לשוב לאמדוקס, הפעם לכס המנכ"ל, עם עזיבתו של המנכ"ל הקודם דב בהרב את החברה.

 

גלמן, לדבריו, לא התלבט הרבה: "חזרתי כי קראו לי, וכשקוראים לך לחזור הביתה, אתה בא. בסולם הערכים שלי זה מאוד פשוט", כך הוא אמר בראיון בלעדי ונדיר ל"כלכליסט" על רקע פתיחת מרכז הפיתוח החדש של אמדוקס בנצרת.

 

אלי גלמן אלי גלמן צילום: נתן דביר

 

בתקופה שבה לא היה באמדוקס כיהן גלמן כיו"ר דירקטוריון ריטליקס, שנמכרה לפני ארבעה חודשים ל־NCR תמורת 800 מיליון דולר. "עשינו בריטליקס תהליך שיפור משמעותי, אך בסוף, לצערי, היא נמכרה לחברה אמריקאית טובה", אמר גלמן. "אבל כשחברה היא ציבורית, אי אפשר לעצור את הדברים האלה".

 

מחויבות למדינת ישראל

גלמן (55) מכהן בדירקטוריון אמדוקס מאז 2002. לפני שפרש מאמדוקס, היה גלמן מנהל התפעול של החברה, שכלפיה יש לו יחס מיוחד. "מבחינתי, אמדוקס זה בית. גם כשלא הייתי בחברה, הייתי בדירקטוריון שלה. זה מקום שאתה בונה אותו וגדל בו. לפני 26 שנה ניהלתי באמדוקס שני אנשים, ובשנתיים האחרונות מאז שחזרתי אליה, אני מנכ"ל של 20 אלף איש. זו מחויבות לאנשים וללקוחות וזו מחויבות גם למדינת ישראל. כמעט כל ההכנסות שלנו מגיעות מחוץ לישראל, אבל אנחנו מנסים להשאיר את מרכז הפיתוח הגדול ביותר שלנו כאן".

 

מרכז הפיתוח של אמדוקס מעסיק כעת 100 עובדים. "אנחנו בעצם המאכלסים הראשונים של מרכז ההייטק בנצרת", אמר גלמן, "והוא מהווה עוד צעד בהתרחבות של אמדוקס בתחום השירותים המנוהלים. המרכז בנצרת מצטרף לשני מרכזים נוספים שפתחנו השנה, הראשון במנילה שבדרום־מזרח אסיה והשני שפתחנו בסאן קארלוס, בברזיל, עבור הלקוחות הדרום אמריקאיים שלנו. במרכז הזה מתקיים שילוב רב־תרבותי וחברתי ועובדים בו נוצרים, מוסלמים, דרוזים ויהודים. במקום יש מרכז שליטה ובקרה מאוד גדול, שיש בו עשרות מסכי טלוויזיה ששולטים מרחוק בפעילות של לקוחות מכל העולם ובאמצעותו המרכז נותן תמיכה של 24 שעות ללקוחות. עם הזמן, המרכז הזה יכול להוות תמיכה לא רק ללקוחות באזור הזמן של ישראל, אלא גם לשאר העולם".

 

הכל תלוי בביזנס

באשר לשאלה האם מרכז הפיתוח עשוי להעסיק עובדים נוספים בעתיד אמר גלמן כי "אירחנו במרכז הזה לקוחות, ואנשים מאוד התלהבו מהחדשנות ומהמודל שפיתחנו שם, ולכן אני אופטימי שנוכל להרחיב את המרכז הזה גם עבור לקוחות ישראליים וגם עבור לקוחות הבינלאומיים. כבר הכנו מקום לעוד 100 איש ואני חושב שזה יכול להפוך ליותר, אבל הכל תלוי בביזנס הנוסף שנוכל לקבל.

 

"אנחנו עובדים מחוץ לעין המצלמה בדרך כלל, אבל מתחת לפני שטח יש פעילות עצומה בחברה והמרכז הזה הוא דוגמה טובה לזה שאנחנו עושים דברים גדולים — אבל בשקט. זה מוטיב שאני מאמין בו, והמרכז הזה הוא מאפיין טוב של החברה". באשר לעלותו של המרכז אמר גלמן כי "ההשקעה במרכז הזה הסתכמה במיליוני דולרים רבים, ואנחנו רואים בה השקעה לטווח רחוק. היא תחזיר את עצמה לאורך השנים".

 

לפני כחודשיים פרסמה אמדוקס את תוצאות הרבעון הראשון של 2013, שבו רשמה החברה עלייה של 2.4% בהכנסות ל־826 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־119.4 מיליון דולר לעומת 111.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

באשר לתוצאות אמר גלמן, "אני חייב לדבר על שני דברים שהם לא אותו הדבר, אבל תלויים זה בזה. אני עזבתי את החברה כי רציתי לפתח תחום חינוך של ילדים. לפני זה הייתי מנהל התפעול, ורשמנו אז את הרבעון הכי מוצלח בתולדות החברה. ברבעון הקודם שברנו את השיא והגענו מעבר לתוצאות ההן. אני מקווה שנמשיך לגדול ונראה שיאים חדשים. אני מקווה שנחזור למסלול צמיחה, זה הדבר החשוב ביותר".

 

פסגות בצד ההנדסי

"לא פחות חשוב מזה, אנחנו בודקים את שביעות הרצון של העובדים, והמחויבות שלהם, והשנה יש לנו התוצאה הטובה ביותר מהבחינה הזו, מבין שש השנים האחרונות, וזה גורם להנאה רבה. אני מאמין בעובדים שאוהבים לעבוד בחברה.

 

"החברה מתמקצעת באופן יוצא דופן בשנים האחרונות ומגיעה לפסגות מדהימות בצד ההנדסי, והיא משתפרת גם כמעביד. אנחנו נחשבים גם בארץ וגם בעולם כמעבידים מובילים. יש הרבה נשמה בחברה הזו. אנחנו עושים דברים מאוד גדולים, אבל בשקט, ולי זו עדנה גדולה לראות את ההתמקצעות בחברה. אמדוקס היא לא מושלמת אבל מאוד טובה".

בואו לדבר על השוק בפורום ספונסר >>

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x