הרווחיות התפעולית של נטו ירדה ב־5% בתוך שנתיים
אפילו זינוק של כמעט 40% במכירות העוף של יצרנית המזון לא מנע את המשך השחיקה ברווחיות התפעולית, שהמשיכה לצנוח גם ב־2012
יצרנית המזון נטו ממשיכה להישחק: על פי דו"חות החברה שפורסמו בסוף השבוע ירדה הרווחיות הגולמית של נטו מ־18% ב־2010 ו־15% ב־2011 ל־12% בלבד בסיכום 2012. מגמה דומה נרשמה גם ברווחיות התפעולית של החברה, שעמדה ב־2012 על 3.2%, לעומת 5.5% בשנת 2011 ו־7.9% ב־2010.

שחיקת הרווחיות של נטו הוסברה על ידי החברה בעיקר בתחרות הגוברת בענף המזון, אף שבחלק מהמגזרים תחרות זו לא הורגשה על ידי החברה. על פי דו"חות נטו, מכירות העוף והבשר הטרי של החברה זינקו במהלך 2012 ב־37.5% ותפסו כ־15% מהכנסות הקבוצה כולה (עיקר מכירות העוף של נטו נגעו לכשרויות מהודרות הפונות בעיקר למגזר החרדי).
החברה דיווחה כי במהלך השנה עלו מחירי העוף וכך הצליחה נטו לשפר את הרווחיות התפעולית של מגזר "השוק המקומי" שלה ל־2.5% לעומת 1.2% בשנת 2011. המגזר כולל לצד העופות גם בשר ודגים טריים, מוצרי בצק של שלושת האופים, מוצרי עוגות של ריץ', מעדני דגים ועוד.
בשילוב מגזר זה עם מגזר מפעלי החברה (הכולל בעיקר את טיבון ויל ואת ויליגר) ועם מגזר היבוא (הכולל יבוא בשר בקר, פסטות, גבינות, מוצרי מאפה של קראפט ועוד) - רשמה הקבוצה כולה הכנסות של כ־2 מיליארד שקל, עלייה של 15% לעומת 2012 שהונעה מצמיחה בכל הפעילויות אך בעיקר, כאמור, בעופות הטריים.

העלאת המחירים שביצעה החברה במגזר "השוק המקומי" שיפרה את הרווחיות ופיצתה חלקית על שחיקה במגזרים האחרים - שחיקה שהוסברה בתחרות בענף.
בשנת 2012 סבלה נטו מתזרים מזומנים שלילי של 87 מיליון שקל שהוסבר בהתרחבות הפעילות של הקבוצה, לעומת תזרים חיובי של 72 מיליון שקל שרשמה החברה ב־2011. בשורה התחתונה, רשמה נטו רווח נקי של 35.2 מיליון שקל, ירידה של 47.9% לעומת 2011.


