$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

קניון ים המלח מתלבש על גוצ'י וברברי

נציגי ברקליס, יזמית הקניון החדש שייפתח ב־2015, מנהלים משא ומתן עם זכיין מותגי האופנה ומקווים שעסקה כזו תביא לגל של חברות מובילות נוספות

אורנה יפת 08:2725.12.12

האם מותגי היוקרה גוצ'י וברברי בדרך לפתוח חנויות עצמאיות בקניון ים המלח? ל"כלכליסט" נודע כי נציגי חברת הנדל"ן הבינלאומית ברקליס, יזמית פרויקט הקניון בים המלח, מנהלים משא ומתן עם יורם חישין, זכיין מותגי האופנה הבינלאומיים גוצ'י וברברי בישראל. עם חישין שותפים גם עפרה ומרי יעקבי. הצדדים דנים באפשרות לפתוח שתי חנויות של גוצ'י וברברי בקניון החדש שיושק בתחילת שנת 2015, ולכל חנות יופנו 100–150 מ"ר.

 

 

"שבירת מסורת"

 

אם יבשילו המגעים לכדי עסקה, תהיה זו הפעם הראשונה שמותגי היוקרה הללו יפתחו חנות בתוך קניון בישראל. כיום מפעיל חישין שתי חנויות של המותגים בכיכר המדינה. בעולם פועלים שני המותגים גם בתוך קניונים מובילים. לדברי עו"ד חגי אדורם, נציג ברקליס בארץ, "מדובר בשבירת מסורת של המותגים שלא נמצאים בדרך כלל בקניונים, ולכן הזכיין מבקש לדעת מראש מי השכנים שלו שישכרו חנויות בסמיכות אליו. מכיוון שמדובר במותגי־על יוקרתיים שאנחנו מאוד רוצים בקניון,

עו"ד חגי אדורם. "אנחנו מאוד רוצים אותם בקניון" עו"ד חגי אדורם. "אנחנו מאוד רוצים אותם בקניון" צילום: תומי הרפז

ניתן לו את הזכות לבחור את המיקום המועדף עליו".

 

חישין טוען מצדו כי מדובר במגעים שעדיין רחוקים מחתימה על חוזה. "המקום מעניין ויש שם פוטנציאל תיירותי, אבל אני עוד לא פותח שם חנויות. היתה לי פגישה עם נציגי הקניון ושוחחתי עם השותפים שלי בחברה, אבל עוד לא פניתי לחברה העולמית וזה רחוק מחתימה. ים המלח מעניין באותה מידה שקניון רמת אביב ושרונה מעניינים ואני בוחן הכל".

 

בקניון, שיתפרס על פני 10,000 מ"ר מסחר, מתוכננת שדרת מותגי־על בשטח של בין 600 ל־1,000 מ"ר. "עם הזכיין של גוצ'י וברברי קיימנו כמה וכמה פגישות וכבר דובר על תנאים מסחריים. עוד לא נחתם חוזה כי בכל שלב מעורבת החברה הבינלאומית שצריכה לאשר כל שלב בעסקה", מסביר מוטי גרין, מנהל השיווק של ברקליס בישראל. "דיברתי גם עם חברת לואי ויטון, אבל הם לא יבואו לקניון כי בכל מדינה יש להם שתי חנויות, והם כבר נמצאים בכיכר המדינה ועומדים לפתוח חנות בקניון רמת אביב".

 

בברקליס מתכננים לגבות מסוחרי הקניון שכר דירה של בין 700 ל־900 שקל למ"ר, ובשלב ראשון מנסים לחתום חוזים עם מותגי היוקרה ורק לאחר מכן עם מותגים מקומיים. לדברי גרין, "פנו אלינו הרבה רשתות גם מתחום האופנה והתכשיטים וגם מתחום המזון, ובהן הבורסה לתכשיטים, ה. שטרן, סופר־פארם, נאוטיקה, ניין ווסט, פרמייר ים המלח, אמריקן איגל, מאק, כל מותגי סקאל, קסטרו, רנואר, קפה גרג, ארומה וקקאו. אבל אנחנו קודם כל נחתום עם מותגי יוקרה כי אנחנו שומרים להם את המיקומים הטובים יותר, ולאחר מכן נחתום גם עם רשתות ישראליות".

 

חנות גוצ'י בכיכר המדינה בתל אביב. "בוחנים את כל האפשרויות" חנות גוצ'י בכיכר המדינה בתל אביב. "בוחנים את כל האפשרויות" צילום: אוראל כהן

 

מלון בוטיק ממול

 

לדברי גרין, מותגי אופנה שמחפשים חנויות של 1,000 מ"ר ויותר לא ייכנסו לקניון מחוסר מקום. "אנחנו לא יכולים לתת יותר מ־300 מ"ר לחנות כי כל הקניון הוא 10,000 מ"ר. קסטרו שאלו על חנות של 500 מ"ר וזארה התעניינו, אבל

החנויות שלהן הן 1,500 מ"ר. מה גם שאני מרוויח יותר על חנות של 50–100 מ"ר ולא מחנויות ענק", אומר גרין. אדורם טוען כי במקום כמו ים המלח, זארה איננה מהווה עוגן כמו בקניונים אחרים. "אף אחד לא מגיע לקניון בים המלח במיוחד בגלל זארה, ומי שכבר מגיע לאזור ייכנס לקניון גם אם תהיה בו זארה או כל רשת אופנה שהיא עוגן, וגם אם לא".

 

חברת ברקליס הודיעה כי תשקיע בהקמת קניון ים המלח 200 מיליון שקל. הקניון יכלול קומה אחת וימוקם באזור המלונות בעין בוקק, קרוב לשפת הים. בקניון יהיו שני בתי קפה, שלוש מסעדות יוקרה ושתי רשתות של מזון מהיר.

 

ל"כלכליסט" נודע עוד כי מול הקניון תקים החברה גם מלון בוטיק יוקרתי בהשקעה של 120 מיליון שקל, על שטח של 7,300 מ"ר. המלון יכלול 50 סוויטות יוקרתיות שעל עיצוב הפנים שלהם אחראי האדריכל רני זיס. ים המלח הוא האתר המתויר ביותר בישראל ומושך אליו מדי שנה 2.3 מיליון מבקרים, מתוכם 1.7 מיליון תיירים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x