$
פרסום ושיווק

ניו־פארם מרחיבה את פורמט הסניפים השכונתיים

הנהלת החברה החליטה להשיק מדי שנה 5–6 סניפים חדשים הפועלים תחת המותג ניו־פארם מדיקל, ולהגיע בתוך שלוש שנים לכ־30 סניפים בהשקעה של 15–20 מיליון שקל

אורנה יפת 08:3723.07.12
ניו־פארם מרחיבה את פורמט הסניפים השכונתיים הפועלים תחת המותג ניו־פארם מדיקל. כיום פועלים 11 סניפי ניו־פארם מדיקל, ול"כלכליסט" נודע כי הנהלת החברה החליטה להשיק מדי שנה 5–6 סניפים חדשים ולהגיע בתוך שלוש שנים לכ־30 סניפים בהשקעה של 15–20 מיליון שקל.

 

מדובר בפורמט של סניפים קטנים על שטח של 80–100 מ"ר, לעומת גודל ממוצע של כ־400 מ"ר בסניף רגיל של ניו־פארם, הממוקמים ברובם במרכזים מסחריים קטנים וביישובים המרוחקים ממרכזי קניות גדולים.

 

יפתח סרי, מנכ"ל ניו פארם יפתח סרי, מנכ"ל ניו פארם צילום:עופר כהן

 

לדברי יפתח סרי, מנכ"ל ניו־פארם, הרשת למדה את הקונספט מחו"ל, ומקור ההשראה לקוח מסניפי רשתות הדראגסטור BOOTS הבריטית ו־REXAL הקנדית, המפעילות בתי מרקחת קהילתיים. הרחבת הפורמט נעשית על ידי רכישה של בתי מרקחת פרטיים. "יש בישראל 600 בתי מרקחת פרטיים שחלק גדול מהם מפסידים כסף. היתרון שלנו כרשת הוא שיש לנו כוח קנייה גדול יותר והנהלה אחת שיכולה לתפעל את כל עשרות הסניפים". במבנה קיים משקיעה ניו־פארם כ־500 אלף שקל ואילו עלות ההקמה של סניף חדש מוערכת במיליון שקל.

 

לפני כמה שנים, כאשר הרשת הפעילה רק כמה סניפים שכונתיים, דירקטוריון המשביר לצרכן (המחזיקה בניו־פארם) התכוון לבטל את הפורמט מאחר שלא היה רווחי. כעת, לדברי סרי, הסניפים רווחיים. "אמנם תרופות המרשם זה תחום הפסדי, אבל תרופות ללא מרשם הן רווחיות. עם זאת, סניפי המדיקל לא יהיו רווחיים יותר מסניף רגיל כי היקף הפעילות בהם קטן יותר. מחזור מכירות של סניף ניו־פארם גדול שווה ערך למחזור מכירות של 2–3 סניפי מדיקל", הסביר.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x