• תפריט
בורסת ת"א

ראיון כלכליסט: מנכ"ל שלמה sixt: "בניגוד לאוויס ואלבר אנחנו היחידים שגדלנו בזמן המיתון"

בראיון עם "כלכליסט" אומר ניר גלילי כי הרפורמה במס העלתה את שווי צי המכוניות של שלמה והוא אינו מוטרד מהירידה ברווח ברבעון השני

שהם לוי 11:4630.08.09

שלמה החזקותפרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה שם הציגה גידול של 9% בהכנסות מהשכרה וליסינג ל-773 מיליון שקל, אך מציגה החברה צניחה של 43% ברווח הנקי ל-17 מיליון שקל, בהשוואה ל-30 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

"כלכליסט" שוחח עם מנכ"ל החברה ניר גלילי מנכ"ל חברת שלמה החזקות שהמתייחס לדו"חות הכספיים של החברה.

 

איך אתם מתמודדים עם המשבר? 

"יש עלייה ברווח אם משווים את הרבעון הזה מול הרבעון הקודם. זו בשורה טובה הרבעון השני. הדו"חות מסתמכים על שני בסיסים עיקריים הליסינג והשכרה. חטיבת הרכב היא מותנת מדדים, כשיש מדדים גבוהים היא מושפעת כי משערכים את ההלוואות בהתאם למדדים".

 

גלילי מסביר שבטווח הארוך החברה מקבלת פיצוי על שיערוכי ההלוואות מהבנקים: "מדדים גבוהים לאורך זמן לא משפיעים עלינו - העסקאות שלנו מול הלקוחות צמודות מדד. באותו היום שעלה המדד אני משערך את ההלוואה. אם נשקלל את המדדים בחודשים האחרונים למול הרווח אפשר לראות שברבעון היה שיפור בתוצאות".

 

איך השתנה שוק הליסינג בזמן המשבר?

רוב החברות בליסינג ובהשכרה הן חברות פרטיות. שוק הליסינג שמונה 200 אלף כלי רכב קטן במעט במהלך המשבר. אלבר הפסיקה לקנות וגם אוויס. אנחנו היינו היחידים שעבדו בניגוד למגמת השוק וקנינו רכבים כאילו אין מיתון. החלפנו רכבים בזמן וקנינו אלפי כלי רכב. שאר החברות מנסות לחקות אותנו ורוכשות היום רכבים".

 

המיתון היה יכול להיות קשה יותר - אתם הימרתם שהוא יהיה קצר וקניתם רכבים? 

"המיתון יכול היה להיות יותר קשה והיה יכול להיות יותר קל. מקורות המימון אצלנו לא נסגרו - יצאנו לגיוס של 280 מיליון שקל בחודשים האחרונים והבנקים לא נגעו לנו במקורות. המיזוג בין חברת ההשכרה לליסינג הביא אותנו לאיתנות פיננסית הרבה יותר גבוהה. גם המיזוג גם האסטרטגיה שהחברה קבעה הכל היה נכון מאוד. אם שאר החברות קטנו והשוק קטן, ייתכן שאנחנו גדלנו בנתח השוק, אבל אני לא יכול להתחייב על כך".

 

איך משפיעה עליכם הרפורמה בשוק הרכב? 

"הרפורמה יש לה שני בסיסים; האחד זה המס הירוק - הרגולטור העלה את המיסים לרכבים מ-75% ל-90% ונתן זיכוי ירוק. הזיכוי איננו באותו סדר גודל - שווי הנכסים שלנו גדל כתוצאה מזה. השני - איחוד שווי השימוש הרציף החל מה-1 בינואר 2010 - קבוצות השימוש מתבטלות - אין הרעה ללקוח הסופי".

 

תרכשו יותר רכבים ירוקים בעקבות כך? 

"הנטייה שלנו היא לעשות מה שהלקוח הסופי שלנו רוצה. אנחנו אוהבים עולם ירוק. אחרי חודש שהמיסוי הירוק יצא לדרך קשה להצביע על מגמות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x