סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

כל הסיבות לקחת משכנתא הפוכה

אחד האתגרים הכי גדולים לקראת ובטח לאחר גיל הפרישה, הוא הקושי לשמור על רמת החיים שאליה הורגלתם לאורך השנים שחלפו. גם אם אתם מסתדרים בעזרת קצבה והכנסות נוספות, סביר להניח שבשביל לממן הוצאות מיוחדות או לא צפויות אתם בכל זאת צריכים עזרה.

משכנתא הפוכה יכולה לסייע לכם להגשים חלומות ולעמוד ביעדים, ועבור לא מעט אנשים מהווה את האפשרות המשתלמת והקורצת ביותר להשגת מימון בגיל השלישי.
מזה משכנתא הפוכה?
משכנתא הפוכה היא הלוואה לבני 55-60 ומעלה, שמקבלים כנגד שיעבוד נכס. אם אתם גרים בנכס ששווה מיליון שקל או יותר (חלק מהמלווים דורשים שווי גבוה יותר) והוא בבעלותכם המלאה (ללא עיקולים) - אתם יכולים לאחר תהליך קצר ופשוט לקבל משכנתא בסכום משמעותי.
הסכום נקבע על פי שני פרמטרים:
  • שווי הנכס - שמאי מבצע הערכה, וככל שהיא יותר גבוהה הסכום לו אתם זכאים גם הוא יותר גבוה.
  • הגיל שלכם - אנשים יותר מבוגרים יכולים לקבל יותר כסף.
משכנתא הפוכה לא מצריכה בדיקה מקיפה של ההכנסות והמצב הפיננסי שלכם, וגם לא כרוכה ברכישה של פוליסת ביטוח חיים. המלווים מרגישים בנוח עם הבטוחה שהם מקבלים, ומעבירים כסף בתנאים נוחים וגמישים שכמעט לא קיימים בשום כלי פיננסי אחר.
אתם יכולים להחליט כמה כסף לקחת (מתוך הסכום שאתם זכאים לקבל), איך לקחת אותו (כסכום חד פעמי או כקצבה, אפשרות שקיימת רק בחלק מהגופים המלווים) ואיך להחזיר אותו (בלון חלקי או מלא).
בדרך ככל, משכנתא הפוכה מוחזרת רק במעמד מכירת הנכס, כאשר אתם או היורשים שלכם מקבלים מספיק כסף כדי לפרוע את ההלוואה. אל דאגה, סכום ההחזר אף פעם לא יכול להיות יותר גבוה מאשר שווי מכירת הבית או הדירה.
יתרון בולט נוסף של משכנתא הפוכה, הוא היכולת להשתמש בכסף לכל מטרה שאתם רוצים או צריכים. הנה כמה דוגמאות נפוצות במיוחד.
1 צפייה בגלריה
כל הסיבות לקחת משכנתא הפוכה
כל הסיבות לקחת משכנתא הפוכה
כל הסיבות לקחת משכנתא הפוכה
(FREEPIK)
לעזור לילדים לרכוש דירה
לצערנו, הרבה מאוד אנשים נאלצים לסייע כלכלית לילדים שלהם, אפילו בגילאים מתקדמים יחסית. יוקר המחיה ומצב שוק הדיור בארץ מקשים מאוד על זוגות צעירים ועל משפחות עם ילדים, ואתם בתור הורים כמובן רוצים שיהיה לילדים שלכם הכי טוב שאפשר.
אתם יכולים לשקול מעין פשרה: אתם תשעבדו את הבית שלכם ולא תוכלו למעשה להוריש אותו לילדיכם, אך במקום זה תשיגו בעזרת משכנתא הפוכה את הסכום שהם צריכים בשביל לגייס הון עצמי עבור דירה משלהם.
לממן הוצאות רפואיות
ככל שמתבגרים ומזדקנים, כך הסבירות להופעת בעיות רפואיות כאלה ואחרות עולה. כלומר, דווקא בגיל בו אתם מסיימים לעבוד ומתפנים לעשות את כל הדברים ששמתם בהמתנה למשך שנים, הגוף שלכם עלול לבגוד בכם ולהקשות עליכם לחיות כפי שאתם מקווים, או גרוע מכך.
אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם מצבים רפואיים מסובכים, יכול להיות שהביטוח הפרטי שלכם לא יספיק. מכיוון שהבריאות היא מעל הכל, אם אין לכם דרך אחרת לממן טיפולים, תרופות, ניתוחים וכו' בהחלט כדאי לשקול משכנתא הפוכה.
לטוס ולהגשים חלומות
מי אמר שההלוואה הזו טובה רק בתרחישים שליליים? ממש לא. אם אתם רוצים לצאת לחופשה מסביב לעולם עם בן/ת הזוג, לשפץ את הבית או כל דבר אחר שמצריך סכום לא מבוטל, למה שלא תפנקו את עצמכם? אחרי שעבדתם קשה כל השנים, ודאי קורצת לכם האפשרות לקבל כסף ולהמשיך לגור באותו המקום.
למה כדאי להתייעץ עם מומחה לפני שלוקחים משכנתא הפוכה?
כל זה נשמע מדהים, נכון? כמובן שיש יותר מצד אחד לכל דבר, בטח בכל הנוגע לקבלת החלטות פיננסיות. לכן, חשוב מאוד שלפני קבלת כל החלטה בנושא תדברו עם יועץ משכנתאות מנוסה ומקצועי.
תבדקו אם יש לכם אפשרויות אחרות והאם הן עדיפות, תשאלו לגבי ההשלכות שמתלוות ללקיחת משכנתא הפוכה והסיכונים שעלולים להיווצר ועוד. אצלנו בבנק מזרחי נסביר לכם על מסלולי ההחזר השונים, נזהיר אתכם מפני החלטות שגויות וננווט אתכם לעבר עתיד כלכלי ורוד ככל הניתן.
לסיום, טיפ קטן: לקיחת משכנתא הפוכה לא משפיעה רק עליכם, אלא גם על היורשים המיועדים שלכם. אל תשאירו אותם מחוץ לתמונה. כדי למנוע מתחים ולהבטיח שכולם מבינים מה קורה, שתפו את בני ובנות המשפחה בצעד שאתם עומדים לבצע.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות