סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד אורלי מנע שני: "ברגעים הקשים של הגירושין אני המשענת של הלקוחות שלי"

היא אוהבת את דיני המשפחה ולעזור ללקוחות שלה לעבור את הגירושים בשלום זו השליחות שלה. כמגשרת – היא תמיד תציע לפתור את הסכסוך בגישור, באופן שיוביל לפחות עוגמת נפש ולמינימום נזק לילדים. היא תעשה את הכל כדי שהלקוחות שלה יצליחו ותיקח ללב אם לקוח פועל בניגוד להמלצתה ונפגע מכך. הכירו את עו"ד אורלי מנע שני

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד אורלי מנע שני. מאת: אדי סוברי
תחום מומחיות: דיני משפחה
מצב משפחתי: נשואה (בפעם שנייה)
מקום מגורים: הרצליה
עו"ד אורלי מנע שני, את למעלה מ-33 שנים במקצוע. האם את עדיין מגיעה עם ברק בעיניים לעבודה?
אני מאחלת לכל אדם לאהוב את מה שהוא עושה, ואם הוא מפסיק לאהוב, שיחפש משהו אחר שעושה לו טוב. בלי לאהוב את המקצוע ואת התחום הזה במיוחד, אתה לא יכול להצליח. אני רואה בעבודה שלי שליחות, לעזור לאנשים לעבור את חורבן הבית במינימום נזקים, גם לכיס, גם לנפש וגם לילדים.
לא אחת אנשים שמחליטים להתגרש עוברים משבר אישי -נפשי גדול. איך זה בא לידי ביטוי באופן שבו את תופסת את תפקידך כעורכת דין לענייני משפחה?
התפקיד שלי להיות זמינה עבור הלקוחות כמעט 24/7 ולא משנה אם אני בארץ או בחו״ל. אני המשענת שלהם, הקיר התומך והגורם האחראי לחזק ולהרים אותם, לא פעם ממש מהרצפה. נכון שאני עושה את העבודה המשפטית בנחישות רבה אבל אני גם פסיכולוגית בחלק גדול מהזמן וזה בסדר גמור. מי שאין לו סבלנות ואהבה לאנשים שלא יבחר לעסוק בתחום שלי.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אורלי מנע שני, בעלת משרד עורכי דין וגישור העוסק בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין
עו"ד אורלי מנע שני, בעלת משרד עורכי דין וגישור העוסק בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין
עו"ד אורלי מנע שני, בעלת משרד עורכי דין וגישור העוסק בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין
(סם יצחקוב)
מהי ההצלחה המשפטית שאת גאה בה יותר מכל?
הגיע אלי זוג הורים מבוגרים בני מעל 80 שהבן שלהם התגרש. אותם הורים עשו טובה לבן שלהם ואפשרו לו ולאשתו להתגורר בנחלה שלהם. בתמורה לכל הטוב הזה, כלתם הגישה נגדם תביעה ודרשה חלק מהנחלה אותה רכשו לפני שהבן שלהם הכיר אותה. היא התישה אותם במשך 5 שנים בערכאות המשפטיות השונות ואפילו ביקשה צו הגנה שירחיק אותם ממנה בלי שעשו לה כלום. במהלך ההליכים האיש חלה בסרטן והיה לי חשוב שיזכה לחזור לגור בנחלה שלו לפני שיהיה מאוחר מידי. בסופו של דבר היא הפסידה, עזבה את הבית ולא קיבלה כלום. כשיצאנו מהדיון האחרון בערעור בו היא הפסידה בבית המשפט המחוזי, הוא בכה כמו ילד וזה רגע שלא אשכח לעולם. כשהצלחתי להביא את הזוג הזה למנוחה ולנחלה תרתי משמע, זה היה מבחינתי הצלחה גדולה וסיפוק ענק .
עו״ד אורלי מנע-שני, בהכשרתך את גם מגשרת. את סבורה שיש סיכוי לפתרון מחלוקות במשפחה בדרכי גישור?
בוודאי ובוודאי. זו הדרך הנכונה ללכת בה, להחליט בעצמך מה יהיה כתוב בהסכם הגירושין שלך ולא לתת לבית המשפט להחליט בשבילך. בהליך גישור נגרם פחות נזק מכל היבט אפשרי - פחות עוגמת נפש, פחות נזקים נפשיים, פחות נזק לילדים ופחות נזק לכיס. גישור תמיד עדיף ויכול להיות מוצלח ביותר, אבל בשביל הטנגו הזה צריכים שני הצדדים לרצות לרקוד את אותו ריקוד.
מה מוציא אותך מדעתך במשרד?
משגע אותי כשלקוח לא שומע בקולי ופועל הפוך. זה כמו שרופא יגיד לך לקחת אנטיביוטיקה כי יש לך דלקת חריפה ואתה תיקח אקמול ואז תתלונן שזה לא עוזר.
אני מבקשת מהלקוחות כבר בראשית הטיפול וכחלק מההסכם בינינו להוביל את התהליך, כלומר אני המפקדת והם החיילים. אין דבר שמעציב אותי יותר מלקוח שמפסיד את הזכויות שלו ואפילו את הילדים שלו רק משום שהתעקש לא להקשיב להמלצות שלי ולא פעל לפי הנחיותיי. היה גם מקרה שהתפטרתי מהייצוג על הרקע הזה כי הבנתי שהוא הולך לאבד את הילדים שלו מאחר ולא עשה מה שביקשתי.
מה הלקוחות שלך לא יודעים עלייך?
שהייתי אלופת ישראל לנוער בקפיצה לגובה וחברה בנבחרת ישראל באתלטיקה קלה. רצתי ריצות קצרות של 100 מ׳ בעיקר, עם ובלי משוכות. למרות שהייתי ספרינטרית על המסלול, – בעבודה שלי אני רצה למרחקים ארוכים וקשה מאד להתיש אותי.
כעורכת דין לענייני משפחה, האם העיסוק האינטנסיבי בגירושין משפיע (אולי פוגע?) בצורה כזו או אחרת על הזוגיות שלך?
בדיוק ההפך, דווקא מחזק. אתה יודע להעריך מערכת יחסית זוגית טובה כשאתה רואה יום אחרי יום מה מפרק מערכות יחסים אחרות. אמנם התגרשתי פעם אחת אבל זה לא קשור לעיסוק שלי. דווקא הגירושין שלי עזרו לי להבין טוב יותר את הלקוחות ואת מה שעובר עליהם. מאז גם התחתנתי פעם שנייה, מה שעוזר לי מאד להבין גם את מורכבות המערכת בפרק ב' ומה צריך לעשות כדי שהיא תצליח. ו
אם היינו חוזרים לנקודת ההתחלה בקריירה, היית בוחרת בתחום משפטי שונה?
ממש לא. זה תחום שתפור עלי. מאבי ז״ל שעסק רק בנדל״ן למדתי גם את תחום המקרקעין כך שהיום אני one stop shop גם מטפלת בגירושין וגם יכולה ללוות את הליך מכירת הבית המשותף ולסייע גם בליווי רכישה של דירה חדשה לאחר הגירושין.
אם לא היית עורכת דין, במה היתה אורלי מנע שני עוסקת היום?
כנראה פסיכולוגית קלינית או אדריכלית.
בשעות הפנאי שלך:
קריאה, צילום, בישול, אפייה, ספורט, טיולים, נגינה על פסנתר, לימודי יוונית והיד עוד נטויה..
היכן עו״ד אורלי מנע-שני תהיה בעוד 10 שנים מהיום?
על חוף ים באי יווני עם כוסית של אוזו ביד אחת וספר ביד השנייה.
עו"ד אורלי מנע שני, בעלת משרד עורכי דין וגישור העוסק בדיני משפחה, ירושה ומקרקעין.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות