סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

סגירת מרפסת: השקעה משתלמת לטווח הארוך

ישראל היא מדינה עם תנאי מזג אוויר נוחים יחסית, בטח בהשוואה למדינות אחרות בעולם. עם זאת, באופן כללי ובייחוד בשנים האחרונות, עדיין יש כאן לא מעט ימים של מזג אוויר קיצוני – בין אם גשם אינטנסיבי שגורם להצפות, רוחות שמייצרות נזקים כבדים או שמש שפשוט לא מאפשרת ישיבה ממושכת בחללים חיצוניים.

ואם יש לכם מרפסת בבית, בוודאי תרצו ליהנות ממנה לא רק כשמזג האוויר מושלם, אלא בכל ימות השנה. הדרך האידאלית לעשות זאת היא כמובן לבצע סגירת מרפסת.
למה סגירת מרפסת היא הפתרון המשתלם ביותר?
חיסכון באנרגיה – אנשים נוטים להירתע מהשקעה בפתרונות לסגירת המרפסת, בטח כשמדובר באביזרים מתקדמים שמשלבים סוככים אוטומטיים, רפרפות אלומיניום ניידות או אביזרים דינמיים וחשמליים אחרים. עם זאת, בהקשר הזה כדאי להסתכל על ההחלטה הזאת בצורה רחבה ומקיפה יותר.
מי שכבר השקיעו בסגירת מרפסת איכותית מעידים כי לאורך זמן – הדבר מתבטא בחיסכון משמעותי בהוצאות המיזוג, התאורה והאוורור. זאת מכיוון שהאמצעים הטכנולוגיים שפותחו בשנים האחרונות מאפשרים לא רק לסגור ולפתוח את הסוככים והפרגולות בלחיצת כפתור – אלא גם לכווננן את פתרונות ההצללה בזוויות שונות כדי לאפשר ניצול מרבי של תנאי מזג האוויר. אם תרצו, תוכלו לשלב גם אביזרי בידוד להגנה מפני אקלים קיצוני ורטיבות, ואפילו להיעזר במרזב לניקוז מהיר יותר של מי הגשמים.
הוספת עוד חלל סגור לנכס – נכון, המרפסת לא תהפוך באורח פלא לעוד חדר שינה, אך היא בהחלט יכולה, בתכנון נכון, לאפשר לכם ליהנות מעוד חלל סגור שתוכלו לארח בו או אפילו להשתמש בו לעבודה או משחק עם הילדים. והחדשות הטובות באמת הן שהחלל הזה יכול, אם תרצו, גם להיפתח מחדש בלחיצת כפתור, כדי ליהנות מהשמש ומהבריזה שיבואו עלינו לטובה.
2 צפייה בגלריה
סגירת מרפסת עם סוכך מקסי זיפ.
סגירת מרפסת עם סוכך מקסי זיפ.
סגירת מרפסת עם סוכך מקסי זיפ.
(באדיבות צללית סוככים)
העלאת שווי הנכס – כולם יודעים שמרפסת מעלה את השווי הכולל של נכסי נדל"ן – ומרפסת סגורה תתרום לכך אפילו יותר. במקרים רבים, העלייה בשווי הנכס יכולה להיות אף להתבטא במחיר גבוה יותר מזה של ההשקעה הכוללת שלכם באמצעים לסגירת המרפסת.
מהם הפתרונות המומלצים לסגירת מרפסת?
כדי להתאים את סגירת המרפסת לצרכים שלכם, חשוב להכיר את האמצעים השונים שמאפשרים זאת – ולשזור את השילוב הנכון והמדויק ביניהם. הנה כמה כלים שתוכלו לכלול בתוכנית הזאת:
פרגולות אלומיניום חשמליות אלו פרגולות מעוצבות ופונקציונליות, שהפכו פופולריות מאוד בישראל בשנים האחרונות – בקרב בעלי עסקים ואנשים פרטיים כאחד. פרגולות ״סנטק״ הן פרגולות חשמליות ייחודיות, המורכבות משלד אלומיניום עוצמתי ויריעת PVC. ההרכב המיוחד של הפרגולה מאפשר לה לעמוד בכל תנאי מזג האוויר – ולכן היא פופולרית גם באירופה, שם התקן לפרגולות כאלו מחמיר ביותר.
2 צפייה בגלריה
סגירת מרפסת עם פרגולה חשמלית ״סנטק״.
סגירת מרפסת עם פרגולה חשמלית ״סנטק״.
סגירת מרפסת עם פרגולה חשמלית ״סנטק״.
(באדיבות צללית סוככים)
סוככי מסך מקסי זיפ – מגוון רחב של סוככים קיימים בשוק כיום, כאשר אחד המובילים שבהם הוא מקסי זיפ – שכפי שניתן להסיק משמו, כולל רוכסן (זיפר) מיוחד, אשר פותח וסוגר את יריעת הבד בלחיצת כפתור. המראה הייחודי שלו מבטיח עיצוב נעים לעין, לצד שליטה מלאה ופשוטה בסוכך. אלו הסיבות שהסוכך אהוב גם על אדריכלים ומעצבי פנים רבים.
פרגולה מודולרית AXIS – זהו עוד פתרון פופולרי שמתאים גם להגנה מפני תנאי אקלים קיצוניים. הפרגולות האלו בנויות מרפרפות אלומיניום – שניתן לפתוח, לסגור ולשנות את הזווית שלהן כדי להתאים אותן לכל יום בשנה. פרגולה כזאת יכולה לכסות גם שטחים גדולים מאוד וניתן לשלב בה גם חומרים נוספים לאיטום כמו קצף תרמי בתוך הרפרפות.
חשוב: תכנון נכון שיצמצם עלויות וישפר את מראה המרפסת
לצד הפונקציונליות, איכות החומרים והעלות הכוללת של הפרויקט, חשוב לזכור כי היבט נוסף ומשמעותי בתהליך הוא כמובן האסתטיקה והמראה של החלל. פתרונות אסתטיים יותר, כאלו שמבטיחים מינימום הפרעה למרחב ולעיצוב של המרפסת – יעלו כמובן יותר, אך עשויים כאמור לתרום בטווח הארוך להעצמת האווירה וההנאה שלכם מהחלל החיצוני.
כדי להיות בטוחים שאתם מקבלים החלטה מושכלת ולהבין את המשמעויות העמוקות של הבחירה – כדאי להתייעץ עם מומחים שמכירים היטב את התחום ואת כל הטכנולוגיות שיבטיחו תוצאות שיהיו גם משתלמות וגם חכמות מבחינה עיצובית.
המומחים של "צללית סוככים" ישמחו להעניק לכם ייעוץ אישי ולהתאים את סגירת המרפסת לצרכים שלכם, כדי לייצר חלל שתשמחו לשהות ולארח בו גם בימים הפחות נעימים של השנה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות