סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

נשמע שטיפול שורש אצל מומחה יקר מדי? תחשבו שוב

לטיפולי שורש יש מוניטין של כאבים, אבל ההליך עצמו אינו כואב יותר מאשר לעשות סתימה. למעשה, טיפול שורש הוא מוצלח ביותר - להליך יש שיעור הצלחה של 95%. שיניים רבות המקובעות בעזרת טיפול שורש יכולות להישמר לאורך כל החיים. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא כדי לגלות מהי החשיבות של טיפול שורש, מתי דרוש טיפול שורש, האם עלולים להיווצר סיבוכים בעקבות הטיפול, טיפול שורש מחיר וכיצד ניתן למנוע את הטיפול ולשמור את השיניים.
מדוע חשוב לעשות טיפול שורש?
טיפול שורש הוא טיפול המשמש לתיקון ושמירה על שן שנרקבת קשות או על שן שנוצר בה זיהום. במהלך הליך טיפולי שורש, העצב והתאים מסביב לשן מוסרים ורובד הזיהום מוסר מתוך השן. ללא טיפול, הרקמה המקיפה את השן יכולה להידבק והזיהום עלול להתפשט. תמיד מומלץ להתייעץ עם מומחה לטיפולי שורש גם אם לא מתכננים לעבור טיפול אצל אחד כזה.
1 צפייה בגלריה
נשמע שטיפול שורש אצל מומחה יקר מידי- תחשבו שוב
נשמע שטיפול שורש אצל מומחה יקר מידי- תחשבו שוב
נשמע שטיפול שורש אצל מומחה יקר מידי- תחשבו שוב
(PEXELS)
כאשר רקמת העצב או התאים של השן נפגעים, היא מתפרקת וחיידקים מתחילים להתרבות בתוך התא. החיידקים ופסולת אחרת שהתפרקו יכולים לגרום לזיהום או להתפתחות של כיס מלא מוגלה בקרקעית שורשי השן. זיהום בתעלת השורש של השן יכול גם לגרום:
  • נפיחות שעלולה להתפשט לאזורים אחרים בפנים, בצוואר או בראש.
  • אובדן עצם סביב קצה השורש.
  • בעיות ניקוז המתפשטות החוצה מהשורש. חור יכול להתרחש דרך דופן השן עם ניקוז לחניכיים או דרך הלחי עם ניקוז לתוך העור.
מהם הסימנים לכך שדרוש טיפול שורש?
כאשר נדרש טיפול שורש, חשוב להבחין בסימנים הבאים:
  • רגישות, במיוחד לחום או קור
  • כאב חד בעת לעיסה או נשיכה
  • פצעונים על החניכיים
  • שיניים סדוקות
  • חניכיים נפוחות או כואבות
  • ריקבון עמוק או חניכיים כהות
הליך טיפולי שורש
לאחר טיפול שורש, הפה יהיה משותק במשך כמה שעות. רוב האנשים יכולים לחזור לעבודה, לבית הספר או לפעילויות אחרות. מומלץ לחכות עד שחוסר התחושה תיעלם לפני האכילה. בימים הראשונים לאחר השלמת טיפול שורש, השן עלולה להיות רגישה עקב דלקת ברקמות, במיוחד אם היו כאבים או זיהום לפני ההליך. בדרך כלל ניתן להקל על כך בעזרת תרופות הניתנות על ידי הרופא המטפל.
עד שטיפול השורש מסתיים לחלוטין, עם מילוי קבוע או כתר, מומלץ להימנע מללעוס על השן. זה עוזר לשמור על האזור נקי ועשוי למנוע משן להישבר לפני שניתן יהיה לשחזר אותה במלואה. יש לצחצח, להשתמש בחוט דנטלי ולהשתמש במי פה מחטאים באופן קבוע ולפנות לרופא השיניים במרווחי זמן קבועים.
סיבוכי טיפול שורש
זיהומים חדשים עלולים להתרחש לאחר טיפול שורש. בין הסיבות הסבירות לכך ניתן למנות:
  • יותר ממספר תעלות השורש הצפויות בשן (משאיר אחת מהן לא נקיה)
  • סדק לא מזוהה בשורש השן
  • בעיה בשיקום שאפשרה לחיידקים לעבור אותה לתוך השן הפנימית
  • התמוטטות של חומר האיטום הפנימי לאורך זמן, מה שמאפשר לחיידקים להדביק מחדש את השן הפנימית.
לפעמים טיפול חוזר יכול לתקן את הבעיה, אך פעמים אחרות נדרש ניתוח להצלת השן. ההליך הנפוץ ביותר הוא כריתת אפיקו, או כריתה של שורש. זה מקל על הדלקת או הזיהום באזור סביב סוף השן. בהליך זה, רקמת החניכיים נפתחת, הרקמה הנגועה מוסרת, ולפעמים גם סוף הקצה של השורש מוסר. ניתן להניח מילוי קטן לאיטום תעלת השורש.
העלות של טיפול שורש משתנה בהתאם לחומרת הבעיה וחלק השן המצריך טיפול. מחיר ממוצע של טיפול שורש (לא כולל שיקום שיניים בעקבות ההליך) המבוצע על ידי רופא שיניים כללי יכול לנוע בין 600 ל- 1500 ₪ עבור שן אחת. כמו כן, ביטוחי שיניים פרטיים או דרך קופות החולים השונות מכסים עד כ- 50% מהעלות הכוללת של הטיפולים הנדרשים. וכאן יש לשים לב לנקודה קריטית במיוחד. כאשר תפנו לרופא המתמחה בטיפולי שורש, תגלו כי המחיר כפול ואין סבסוד של הקופה. האם הדבר משתלם? רוב האנשים יניחו כי אין הבדל בין הרופא שהוצע להם במסגרת הקופה, לבין רופא מומחה. אך ההבדל הוא עצום , ועל זה בדיוק אנו משלמים את ההפרש.
רופא השיניים בקופה מבצע טיפול שורש אחד לשבוע ואילו מומחה לטיפולי שורש מבצע בין 30-40 טיפולי שורש במהלך שבוע! ולכן אלמנט הניסיון הינו עצום!
בנוסף, מומחה לטיפולי שורש יכול להציל את השן, בעוד שרופא שיניים רגיל יכול להגיע למסקנה שמדובר בעקירה – ויש עשרות אלפי מקרים שהם הוכחה לכך.
בסך הכל יש בישראל רק 150 מומחים בטיפולי שורש וזהו מספר קטן מאד, לכן כאן במיוחד נכון המשפט - אתה מקבל על מה שאתה משלם.
חלופות לטיפולי שורש
שמירה על השיניים הטבעיות היא האפשרות הטובה ביותר, במידת האפשר. השיניים הטבעיות מאפשרות לאכול מגוון רחב של מזונות הדרושים לשמירה על תזונה נכונה. הליך טיפולי השורש יכול לסייע בהצלת השיניים. החלופה היחידה לטיפול שורש היא הוצאת השן והחלפתה בגשר, שתל או חלקית תותבת נשלפת. חלופות אלו יקרות יותר מטיפול שורש ומצריכות זמן טיפולים ממושך יותר.
מניעת טיפול שורש
ישנם צעדים שניתן לנקוט בכדי להימנע מטיפולי שורש:
  • יש לצחצח לפחות פעמיים ביום.
  • חוט דנטלי לפחות פעם ביום.
  • לבישת מגן פה כדי להימנע מפציעה הקשורה לספורט.
  • פנייה לרופא השיניים באופן קבוע.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות